2021-01-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microserf

S svaret p frgan om Tether kan krascha kryptohandeln r ur min synvinkel ett rungande ja!
1. Kanske lyssna p podden innan du killgissar hejvilt?

2. Och ska tether med 20miljarder krascha en valuta med 700miljarder i market cap?

3. Btw lter som du bara tror Tether har kommit p nt genialiskt. Ls p lite om:
Paxos (PAX), Circle/Coinbase (USDC) och TrustToken (TUSD)
Citera
2021-01-10, 21:00
Medlem
Microserfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
1. Kanske lyssna p podden innan du killgissar hejvilt?

2. Och ska tether med 20miljarder krascha en valuta med 700miljarder i market cap?

3. Btw lter som du bara tror Tether har kommit p nt genialiskt. Ls p lite om:
Paxos (PAX), Circle/Coinbase (USDC) och TrustToken (TUSD)

Det har du rtt i. Har nu spenderat 46 minuter p att lyssna p den och jag lade mrke till ett par saker.

- Nr Peter frgade dem om de trycker upp Tether fr att kpa Bitcoins s skickade Stuart ver frgan till Paolo som gav ett svar som var "It would not make sense for us to do that". Notera att de absolut inte frnekar det och svaret r helt fel. Det r helt logiskt att de trycker upp Tether fr att kpa Bitcoins eftersom de sitter p vrldens billigaste tryckpress. Jag hade frvntat mig ett rungande "NEJ" men det fick jag inte. Hmm...

- Angende "audit" s har Tether fortfarande inte granskats. "Stay tuned" sade Stuart. Hmm...

- Frgan angende hur deras "basket" sg ut och om den innehller Bitcoins fick ocks vldigt svvande svar. Paolo sade att de kpt dem 2014-2015 och anvnder dem till att betala fr Omni och det lt verkligen underligt. Det lt inte riktigt sanningsenligt och som en frga de verkligen inte ville svara p. Hmm...

- De brjade podden med att prata om hur Tether skapas i frvg just fr att skydda de privata nycklarna. De terkom till just detta senare i podden och hvdade nstan direkt att detta stod fr 74%-siffran, dvs att de har Tethers frberedda fr att sljas kan frklara varfr de inte har tckning fr alla Tethers. Detta fljer ingen logik. Har man privata nycklar s har man dem givetvis i en hrdvaruplnbok som snabbt kan signera transaktioner utan att exponera nycklarna. Det var en vldigt underlig sak att ta upp och ur min synvinkel s frsker de komma med en proaktiv undanflykt angende varfr det finns s mycket mera Tether n de har kunder fr. Hmm...

- Bde Peter och Stuart krde en del "slippery slope"-argument att de som kritiserar Tether r Bitcoin-hatare. Det r en ganska lg form av argumentationsteknik och inte ett vettigt svar p kritik.

Och ja, om 20 miljarder USD i Tether frsvinner frn kryptomarknaden i kombination med att det r de som pumpar BTC s kommer kraschen bli episk nr mngder med investerare skrms bort.
Citera
2021-01-11, 18:27
Medlem
TroPelleDets avatar
Tether $usdt vs Bahamas Central Bank statistics :

In the year (Q4 2019 to Q3 2020 incl.)Tethers supply grew ~$11.8B

While non-resident client deposits at offshore banks grew ~$3B.

For perspective, at the beginning of this period, Deltecs total AUM was $12B.

Fldena in till Bahamas korrelerar inte med vad Tether psttt. Som jag skrev fr ngra dagar sedan s tror jag Tether kr nda in i kaklet tills SEC stnger ner dem, d kommer vi se rda siffror i veckor. 15e ska Tether de in med papper till SEC och vi fr hoppas SEC fattar snabba beslut om att upphra med all verksamhet.

Se sjlva: https://mobile.twitter.com/EastMothe...74693197344768
Senast redigerad av TroPelleDet 2021-01-11 kl. 18:29.
Citera
2021-01-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Tether $usdt vs Bahamas Central Bank statistics :

In the year (Q4 2019 to Q3 2020 incl.)Tethers supply grew ~$11.8B

While non-resident client deposits at offshore banks grew ~$3B.

For perspective, at the beginning of this period, Deltecs total AUM was $12B.

Fldena in till Bahamas korrelerar inte med vad Tether psttt. Som jag skrev fr ngra dagar sedan s tror jag Tether kr nda in i kaklet tills SEC stnger ner dem, d kommer vi se rda siffror i veckor. 15e ska Tether de in med papper till SEC och vi fr hoppas SEC fattar snabba beslut om att upphra med all verksamhet.

Se sjlva: https://mobile.twitter.com/EastMothe...74693197344768

Slr vad om att inget kommer hnda den 15:e.

Och varfr sitter du o kollar p Bahamas centralbank? Det r Deltec bank som skter tethers konton.
Citera
2021-01-11, 19:09
Medlem
TroPelleDets avatar
Citat:

Och varfr sitter du o kollar p Bahamas centralbank? Det r Deltec bank som skter tethers konton.

Jag tittade infldena till hela Bahamas som kontrolleras och publiceras av centralbanken i Bahamas p rsbasis. Deltec finns i Nassau, Bahamas och ligger f. p EUs svarta lista.

Infldena till alla banker p Bahamas under 2020 stmmer inte verens med Tethers printande, kortfattat. Tethers printande ligger mycket hgre n infldena. Tether claimar att de tagit emot mycket institutionellt kapital (in till deras Bank Deltec Bank) och drfr tryckt Tethers efter det, men det stmmer ju inte.

Den 15e tror jag Tether kommer ge extremt mycket material till SEC fr att frdrja processen, men jag hoppas SEC ser igenom det.
Senast redigerad av TroPelleDet 2021-01-11 kl. 19:13.
Citera
2021-01-11, 23:42
Medlem
pulverhonungs avatar
Denna trd startades allts 2018 haha, det kommer nog en liten dipp vid dliga nyheter men har tether tillrckligt med market cap fr att stra bitcoin ens lite i det lnga loppet? Tror inte det.
Citera
2021-01-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Denna trd startades allts 2018 haha, det kommer nog en liten dipp vid dliga nyheter men har tether tillrckligt med market cap fr att stra bitcoin ens lite i det lnga loppet? Tror inte det.

Ingen har psttt att det kommer stra Bitcoin lngsiktigt.
Citera
2021-01-12, 00:38
Medlem
Flj marknaden s lr du dig marknaden. Det kanske inte r lika lrorikt som fr 5+ r sedan, men det r fortfarande vsenskillt frn den totalt difusserade aktiemarknaden du r van med, dr ngon hittar p och sljer in en idiotisk, felaktig anledning till varfr priserna ndrades och pltsligt repeterar global media denna infantila fabricering.

Vad hnde nr Silk Road 1.0 klaffade igen? En mycket kort stund slde marknaden i panik. Vad hnde fundamentalt, i verkligheten? Folk blev av med sina Bitcoin, s de blev tvugna att kpa nya. Vldigt snabbt efter den initiala paniken gick priserna allts mot himlen.

Det r i grunden intuitivt - ingen vuxen mnniska borde gjort missen att slja - men bara om man inte gtt p sagorna i den difusserade aktiemarknaden.
Senast redigerad av LarryLarry 2021-01-12 kl. 00:40.
Citera
2021-01-18, 00:03
Medlem
https://crypto-anonymous-2021.medium...e-f8dcf78a64d3

Tar 20-30 min att lsa. r det vrt? Yes.
Mycket bra analys av vad Tether sysslar med och vad det kan f fr konsekvenser p marknaden.

Tether is going down. The only question is: WHEN?
Citera
2021-01-18, 02:40
Medlem
Crashen kommer komma i krypto nr dollarn brjar Crasha.

Det som kommer hnda frst att crypto kommer stiga till skyhga vrden.
Tex eth kan stiga till 100.000 Kr det beror helt och hllet p hur mycket pengar som trycks.

Nr vl marknaden brjar kollapsa och din mjlk kostar 100 kr istllet fr 14 s kommer folk panika och dra ut pengar frn marknaden fr att handla fr och andra kommer fortstta att hodla coins.

Nr din mjlk sedan kostar 1000 kr s kommer marknaden sjunka nnu mer, dvs. ven om bitcoin r vrt 100.000 kr s kommer du inte kunna kpa s mycket fr det fr dollarvrdet kommer vara s dligt.
Och detta kommer pg tills att de onda (Makteliten) lanserar sin globala valuta, tex e-krona och e-dollar kommer komma 2021-2023.

Det betyder inte att bitcoins och eth kommer minska i vrde inte alls. De kommer bara bli vrderade i en annnan valuta n Dollar och Euro fr att dollar och euro kommer vara toalett papper...

Dai, Tether och alla usd backade valutor kommer vara elikamed shit..
Tack fr din attention
bless
Citera
2021-01-18, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagevarnamnet
Crashen kommer komma i krypto nr dollarn brjar Crasha.

Det som kommer hnda frst att crypto kommer stiga till skyhga vrden.
Tex eth kan stiga till 100.000 Kr det beror helt och hllet p hur mycket pengar som trycks.

Nr vl marknaden brjar kollapsa och din mjlk kostar 100 kr istllet fr 14 s kommer folk panika och dra ut pengar frn marknaden fr att handla fr och andra kommer fortstta att hodla coins.

Nr din mjlk sedan kostar 1000 kr s kommer marknaden sjunka nnu mer, dvs. ven om bitcoin r vrt 100.000 kr s kommer du inte kunna kpa s mycket fr det fr dollarvrdet kommer vara s dligt.
Och detta kommer pg tills att de onda (Makteliten) lanserar sin globala valuta, tex e-krona och e-dollar kommer komma 2021-2023.

Det betyder inte att bitcoins och eth kommer minska i vrde inte alls. De kommer bara bli vrderade i en annnan valuta n Dollar och Euro fr att dollar och euro kommer vara toalett papper...

Dai, Tether och alla usd backade valutor kommer vara elikamed shit..
Tack fr din attention
bless

Frstr inte hur du resonerar kring att kryptomarknaden kommer krasha fr dollarn krashar? Det r vl d krypto stiger pga att dollarn krashar. Dollarn blder redan, har redan gjort det hela 2020. Folk sljer sin dollar fr BTC.

Du sger att detta kommer pg tills man lanserar e-valuta som du sger ska komma 2021-2023. Det r redan 2021, s du menar att mjlken redan kostar 1000 kr? Svrt att tolka vad du menar.

Grejen med Tether att den kanske inte r uppbackad av USD 1:1 . Det r det vi inte vet fr dom har inte presenterat ngon info fr allmnheten.

Har du lst hela artikeln?
Citera
2021-01-18, 08:39
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Sjlvklart finns en viss frdrjning. Dessa krascher r inte schemalagda, och ingen vill ju att det ska krascha s charaden forstter tills det imploderar.

Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Jag tittade infldena till hela Bahamas som kontrolleras och publiceras av centralbanken i Bahamas p rsbasis. Deltec finns i Nassau, Bahamas och ligger f. p EUs svarta lista.

Infldena till alla banker p Bahamas under 2020 stmmer inte verens med Tethers printande, kortfattat. Tethers printande ligger mycket hgre n infldena. Tether claimar att de tagit emot mycket institutionellt kapital (in till deras Bank Deltec Bank) och drfr tryckt Tethers efter det, men det stmmer ju inte.

Den 15e tror jag Tether kommer ge extremt mycket material till SEC fr att frdrja processen, men jag hoppas SEC ser igenom det.

Det mest ironiska r att bitcoin har blivit vad det avsg att motverka. Det gr ocks att se hur Tether och Bitcoins priskurvor korrelerar.

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung

Jadu, om du kollar fldet mellan alla kryptovalutor s ser du att USDT str fr en stor majoritet. Om alla valutor r backade av rent skit, r marketcap verkligen s hgt som det psts?

Detta kommer g till historien som ett av de strsta bedrgerierna. Allt finns frklarat p denna bloggpost.

Eftersom priset drivs av luft, s kan det i praktiken vrderas ondligt hgt. Hll dina positioner ett tag men snart kommer priset falla enormt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in