Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-Heart
1. Kanske lyssna p podden innan du killgissar hejvilt?
2. Och ska tether med 20miljarder krascha en valuta med 700miljarder i market cap?
3. Btw lter som du bara tror Tether har kommit p nt genialiskt. Ls p lite om:
Paxos (PAX), Circle/Coinbase (USDC) och TrustToken (TUSD)
Det har du rtt i. Har nu spenderat 46 minuter p att lyssna p den och jag lade mrke till ett par saker.
- Nr Peter frgade dem om de trycker upp Tether fr att kpa Bitcoins s skickade Stuart ver frgan till Paolo som gav ett svar som var "It would not make sense for us to do that". Notera att de absolut inte frnekar det och svaret r helt fel. Det r helt logiskt att de trycker upp Tether fr att kpa Bitcoins eftersom de sitter p vrldens billigaste tryckpress. Jag hade frvntat mig ett rungande "NEJ" men det fick jag inte. Hmm...
- Angende "audit" s har Tether fortfarande inte granskats. "Stay tuned" sade Stuart. Hmm...
- Frgan angende hur deras "basket" sg ut och om den innehller Bitcoins fick ocks vldigt svvande svar. Paolo sade att de kpt dem 2014-2015 och anvnder dem till att betala fr Omni och det lt verkligen underligt. Det lt inte riktigt sanningsenligt och som en frga de verkligen inte ville svara p. Hmm...
- De brjade podden med att prata om hur Tether skapas i frvg just fr att skydda de privata nycklarna. De terkom till just detta senare i podden och hvdade nstan direkt att detta stod fr 74%-siffran, dvs att de har Tethers frberedda fr att sljas kan frklara varfr de inte har tckning fr alla Tethers. Detta fljer ingen logik. Har man privata nycklar s har man dem givetvis i en hrdvaruplnbok som snabbt kan signera transaktioner utan att exponera nycklarna. Det var en vldigt underlig sak att ta upp och ur min synvinkel s frsker de komma med en proaktiv undanflykt angende varfr det finns s mycket mera Tether n de har kunder fr. Hmm...
- Bde Peter och Stuart krde en del "slippery slope"-argument att de som kritiserar Tether r Bitcoin-hatare. Det r en ganska lg form av argumentationsteknik och inte ett vettigt svar p kritik.
Och ja, om 20 miljarder USD i Tether frsvinner frn kryptomarknaden i kombination med att det r de som pumpar BTC s kommer kraschen bli episk nr mngder med investerare skrms bort.