2021-01-25, 08:18
Citat:
Ursprungligen postat av tjugotva
Kan du beskriva hur och var man trejdar en Tether mot en USD som sedan gr att skicka till en konventionell bank?

Tex:
https://www.kraken.com/en-gb/learn/sell-tether-usd

Skulle det inte g att slja tether direkt mot USD p just den exchange du anvnder, s kan du g via BTC och sedan slja denna mot USD/EUR och skicka till din svenska bank.

Ser inte riktigt problemet?
Citera
2021-01-25, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Tex:
https://www.kraken.com/en-gb/learn/sell-tether-usd

Skulle det inte g att slja tether direkt mot USD p just den exchange du anvnder, s kan du g via BTC och sedan slja denna mot USD/EUR och skicka till din svenska bank.

Ser inte riktigt problemet?
terigen det finns typ tre stllen dr detta medges men hundratals som bara anvnder Tether t ena hllet vilket r en frutsttning av bedrgeriet. Man mste vara ndigt naiv om man tror Tether r rimligt.

https://twitter.com/rohangrey/status...454258688?s=21

https://twitter.com/coloradotravis/s...655652864?s=21
Citera
2021-01-25, 08:33
Citat:
terigen det finns typ tre stllen dr detta medges men hundratals som bara anvnder Tether t ena hllet vilket r en frutsttning av bedrgeriet. Man mste vara ndigt naiv om man tror Tether r rimligt.

https://twitter.com/rohangrey/status...454258688?s=21

https://twitter.com/coloradotravis/s...655652864?s=21

Det lter som att du frsker f det till att man inte kan slja sina tether. Jag pvisade precis att detta inte r ett problem.

Du pratar mycket, men du sger vldigt lite...
Citera
2021-01-25, 08:44
Medlem
Citat:
Det lter som att du frsker f det till att man inte kan slja sina tether. Jag pvisade precis att detta inte r ett problem.

Du pratar mycket, men du sger vldigt lite...
Jag menar att om flera skulle vilja gra detta skulle det inte fungera. Du lser knappt och frstr nnu mindre...
Citera
2021-01-25, 08:55
Citat:
Jag menar att om flera skulle vilja gra detta skulle det inte fungera. Du lser knappt och frstr nnu mindre...

Svrt att lsa, n mindre frst, ngot som du inte skriver.

Varfr skulle detta inte fungera?
Tether r ju backat 1 till 1 av tillgngar. Om du menar att s inte r fallet, s fr du lgga fram bevis fr detta innan du bygger vidare med dina pstenden.
Citera
2021-01-25, 09:18
Medlem
Citat:
Svrt att lsa, n mindre frst, ngot som du inte skriver.

Varfr skulle detta inte fungera?
Tether r ju backat 1 till 1 av tillgngar. Om du menar att s inte r fallet, s fr du lgga fram bevis fr detta innan du bygger vidare med dina pstenden.
Du fr helt enkelt lsa de argument jag givit nyligen och tidigare igen och som du fortfarande inte bemtt i sakligt genmle utan lever fortsatt p hoppet.

Edit; jag trodde vi var verens om det dr med bevisbrdan... behver jag citera fr att du skall minnas igen efter nattens regression?
Senast redigerad av tjugotva 2021-01-25 kl. 09:24.
Citera
2021-01-25, 09:26
Citat:
Du fr helt enkelt lsa de argument jag givit nyligen och tidigare igen och som du fortfarande inte bemtt i sakligt genmle utan lever fortsatt p hoppet.
Allts, du r ju inte mttligt mrklig.

1. Frst skriver du ett befngt pstende om att det inte gr att vxla tether till USD.
2. Jag svarar sakligt med flera exempel hur man kan g tillvga, SAMT med en lnk till frsta trffen p google hur man kan gra detta p Kraken.
3. Ditt svar p detta blir:
* "Man mste vara ndigt naiv om man tror Tether r rimligt." och "Du lser knappt och frstr nnu mindre..."
4. Jag ber dig att frtydliga. Och ovan citat r allts svaret jag fr p detta...

S fort du blir pressad s hnvisar du folk till att lsa tidigare argument som du aldrig gett.

Tack fr att du hjlper andra som lser dessa diskussioner att frst att tether anklagelserna r lika tandlsa som ditt stt att argumentera.
Citera
2021-01-25, 09:28
Medlem
Citat:
Allts, du r ju inte mttligt mrklig.

1. Frst skriver du ett befngt pstende om att det inte gr att vxla tether till USD.
2. Jag svarar sakligt med flera exempel hur man kan g tillvga, SAMT med en lnk till frsta trffen p google hur man kan gra detta p Kraken.
3. Ditt svar p detta blir:
* "Man mste vara ndigt naiv om man tror Tether r rimligt." och "Du lser knappt och frstr nnu mindre..."
4. Jag ber dig att frtydliga. Och ovan r allts svaret jag fr p detta...

Tack fr att du hjlper andra som lser dessa diskussioner att frst att tether anklagelserna r lika tandlsa som ditt stt att argumentera.
Edit , dlig formulering;

Suck, om du lser ser du att jag ifrgastter varfr det bara gr att vxla och ev. ta ut som USD vid s f brser jmnfrt med hur mnga som inte medger uttag men grna tar emot usd mot Tether. Ls twitterlnkarna... ls och frst som sagt.
Senast redigerad av tjugotva 2021-01-25 kl. 09:30.
Citera
2021-01-25, 09:30
Citat:
Suck, om du lser ser du att jag ifrgastter varfr det bara gr att vxla och ev. ta ut som USD vid s f brser jmnfrt med hur mnga som endast inte medger uttag med grna tar emot usd mot Tether. Ls twitterlnkarna... ls och frst som sagt.
Och oavsett svaret p den frgan, s ser jag inte problemet med tanke p att du kan ta ut p flera stllen, eller vxla in dina tether mot valfri crypto och sedan slja denna fr USD/EUR p ALLA exchanges som hanterar tether.
Citera
2021-01-25, 09:31
Medlem
Citat:
Och oavsett svaret p den frgan, s ser jag inte problemet med tanke p att du kan ta ut p flera stllen, eller vxla in dina tether mot valfri crypto och sedan slja denna fr USD/EUR.
Det r drfr jag frsker frklara fr dig s du inte knner dig lurad nr detta brakar ihop. Ls om Willy bot frn 2013 s kommer du knna igen dig frn det som slutade i mt gox...
Citera
2021-01-25, 09:34
Citat:
Det r drfr jag frsker frklara fr dig s du inte knner dig lurad nr detta brakar ihop. Ls om Willy bot frn 2013 s kommer du knna igen dig frn det som slutade i mt gox...

Och fr att anvnda din egna argumentation emot dig s svarar jag isf:

Ls p om allt som frklarar att det inte ska vara ngon fara p taket, s kommer du frst att detta inte r ett problem...
Citera
2021-01-25, 09:37
Medlem
Citat:
Och fr att anvnda din egna argumentation emot dig s svarar jag isf:

Ls p om allt som frklarar att det inte ska vara ngon fara p taket, s kommer du frst att detta inte r ett problem...
Det finns nog ingen mer n du som inte tror det ens freligger anledning att vara vaksam... tragiskt att se att du gtt bakt ver natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in