2021-01-26, 13:04
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Agree to disagree.
Jag sitter inte p ngra stablecoins alls nu. Det r enbart nr jag tradear mellan altcoins, eller om jag vill plocka ut vinster och avvakta p sidan ett tag som jag (o alla andra) gr det.

Varfr usdt? Fr att det r -by far- det populraste stablecoinet. Om en ny altcoin lggs till p valfri brs (frutom Coinbase) s brukar usdt va standard. Inte jag som bestmmer snt tyvrr.

Ibland anvnder jag usdc nr det finns. Det beror helt enkelt p vilket pair som har bst likviditet och lgst spread. Oftast r det usdt i dagslget p altcoin pairs.

Med det sagt anvnder jag min ln fr att kpa BTC ibland och d handlar jag ju sklart direkt med eur.

Jag r inte s konspiratoriskt lagd som du.
Jag gr hellre p on chain analytiker och TA. Rekord niver av miners sljer sedan vi slog 40k och det pgr nnu.

https://mobile.twitter.com/iamjoseph...08997511086080
https://mobile.twitter.com/ki_young_...00251435147265

Jag hller med om att det knns konspiratoriskt. Det ska bli s intressant att se vad som hnder nr Tether & CO slutar frhala rttsrendet. Ngon kommer f ta upp sin hatt

Och ni fanboys fr det att lta som om det aldrig tidigare i mnsklig ekonomisk historia varit en bubbla eller funnits bluffmakare. Ni r vldigt naiva.
Citera
2021-01-26, 13:41
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Och ni fanboys fr det att lta som om det aldrig tidigare i mnsklig ekonomisk historia varit en bubbla eller funnits bluffmakare.

Halmdocka

Jag hoppas p ett ras s jag fr chansen att kpa p mig mer Bitcoin. Men sitter bra om det raset aldrig kommer.
Citera
2021-01-26, 16:47
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Halmdocka

Jag hoppas p ett ras s jag fr chansen att kpa p mig mer Bitcoin. Men sitter bra om det raset aldrig kommer.

Varje gng du skriver halmdocka dr en kattunge.
Citera
2021-01-26, 17:00
Medlem
Citat:
Agree to disagree.
Jag sitter inte p ngra stablecoins alls nu. Det r enbart nr jag tradear mellan altcoins, eller om jag vill plocka ut vinster och avvakta p sidan ett tag som jag (o alla andra) gr det.

Varfr usdt? Fr att det r -by far- det populraste stablecoinet. Om en ny altcoin lggs till p valfri brs (frutom Coinbase) s brukar usdt va standard. Inte jag som bestmmer snt tyvrr.

Ibland anvnder jag usdc nr det finns. Det beror helt enkelt p vilket pair som har bst likviditet och lgst spread. Oftast r det usdt i dagslget p altcoin pairs.

Med det sagt anvnder jag min ln fr att kpa BTC ibland och d handlar jag ju sklart direkt med eur.

Jag frstr. Ifrgastter inte. Bara undrar genuint varfr du vxlar till stablecoin och inte direkt till fiat? Vad r vitsen att vxla frn altcoin till stablecoin, behlla en stund, och sedan vxla till fiat?
Citera
2021-01-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag frstr. Ifrgastter inte. Bara undrar genuint varfr du vxlar till stablecoin och inte direkt till fiat? Vad r vitsen att vxla frn altcoin till stablecoin, behlla en stund, och sedan vxla till fiat?

Citat:
Agree to disagree.

Fr att jag mste?
90% av alla altcoins r ju mot usdt. Kan skriva massa av exempel men tror inte det r vrt. G in sjlv p Binance eller Liquid som jag brukar anvnda o kika. r samma p majoriten av brser. Oftast finns det i Usdt och btc. Kanske usdc om man har tur.
Citera
2021-01-26, 17:21
Medlem
Citat:
Fr att jag mste?
90% av alla altcoins r ju mot usdt. Kan skriva massa av exempel men tror inte det r vrt. G in sjlv p Binance eller Liquid som jag brukar anvnda o kika. r samma p majoriten av brser. Oftast finns det i Usdt och btc. Kanske usdc om man har tur.

Mste?

Jag anvnder Binance och kan slja alla mina coins direkt till fiat med spot trading.
Citera
2021-01-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Mste?

Jag anvnder Binance och kan slja alla mina coins direkt till fiat med spot trading.

D har du inte mycket altcoins. Speciellt medium eller small caps.

Binance har euro pairs med de 15 strsta altcoinsen?
Men resterande 100 altcoins d?

Klart man kan g altcoin - usdt - eur p Binance. Men ska du plocka ut p en topp i stablecoin och vnta p dipp s orkar jag inte med det. Dessutom avgifter varje gng du tradear. Det r bara att avvakta med usdt i ngra dagar innan man gr in i ny position.

Enda anledningen att gra det r om man verkligen vill sitta p fiat p sitt svenska bankkonto. D skulle jag vxla till euro. Varfr sitta p fiat i ondan? Det ts ju upp av inflationen. Det som btc motverkar.
Citera
2021-01-26, 18:04
Medlem
Citat:
En tankent:
Hur kommer det sig att priset str hyfsat still trots alla goda nyheter fr BTC, har det slagit dig? Tether moneyprinter goes BRRRRRRT

De mintade 400 milj dollar tether idag. Nr btc priset gtt ner. Jorsatteh
https://cointelegraph.com/news/resea...bitcoins-price
Citera
2021-01-26, 20:26
Citat:
Varje gng du skriver halmdocka dr en kattunge.
Varje gng du projicerar fram en sikt som ingen har, och argumenterar emot den s dr internet en aning.
Citera
2021-01-26, 20:34
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
De mintade 400 milj dollar tether idag. Nr btc priset gtt ner. Jorsatteh
https://cointelegraph.com/news/resea...bitcoins-price

En artikel frn maj 2020? Coolt, men inte jtteaktuellt med tanke p aktuell marknad osv gillar du bbbbrrrrrrrrttttttt
Citera
2021-01-26, 22:47
Medlem
Citat:
D har du inte mycket altcoins. Speciellt medium eller small caps.

Binance har euro pairs med de 15 strsta altcoinsen?
Men resterande 100 altcoins d?

Klart man kan g altcoin - usdt - eur p Binance. Men ska du plocka ut p en topp i stablecoin och vnta p dipp s orkar jag inte med det. Dessutom avgifter varje gng du tradear. Det r bara att avvakta med usdt i ngra dagar innan man gr in i ny position.

Enda anledningen att gra det r om man verkligen vill sitta p fiat p sitt svenska bankkonto. D skulle jag vxla till euro. Varfr sitta p fiat i ondan? Det ts ju upp av inflationen. Det som btc motverkar.

ger du mer n 15 altcoins? Enligt mig br man ga olika, men inte fr mnga.

Jag hller mig till vad Warren Buffett sjlv sger:
Citat:
Warren Buffett (Trades, Portfolio) has famously said he is against diversification. "Diversification is a protection against ignorance," Buffett once said. "[It] makes very little sense for those who know what they're doing."
https://www.gurufocus.com/news/12294...on-makes-sense

Nu syftar han p aktier, men samma princip gller alla former av tillgngar.

Jag r spot trader s jag brukar inte slja. Jag investerar s mycket jag kan. Sitter inte p fiat i ondan.
Citera
2021-01-27, 08:16
Medlem
Som jag ppekat i en annan trd:

Rent empiriskt har jag svrt att se att Tether skulle kunna avgra bitcoins framtid, OM nu Tether ker p en lawsuit som inte gr att frlika. IFinex som ger Tether och Bitfinex sitter vl i Kina och det finns inga verkliga signaler p att Kina r intresserade av att stnga ner IFinex. Inte heller ser jag att likvida medel i USDT skulle gra ngot annat n att cirkuleras in i cryptomarknaden vid en eventuell nedstngning.

Nej, det skulle behvas ngot mer fundamentalt fr att Tether skulle g i graven.

Skulle skerligen kunna hitta andra anledningar varfr USDT r viktigt framfrallt fr kinesiska investerare, men det rcker s fr mig, iallafall.

Edit: DigiFinex r vidare huvudgare av iFinex och har huvudkontor i Singapore. Vad USA ensamt tycker r i det nrmaste irrelevant.
Senast redigerad av juniorobserver 2021-01-27 kl. 08:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in