2019-04-21, 00:06
Medlem
Jannebigplays avatar
Har stått inomhus hela vintern och detta har resulterat i en enorm slice med drivern. Sjukt störande. Var iväg i Spanien nu i 8 dagar och hela resan förstördes tack vare detta, kom inte över 25p eller under under 100 slag en enda gång och då har jag 12 i hcp och brukade ligga runt höga 80 eller låga 90 hela förra säsongen. Kuken. Körde Svensk bana idag efter återkomsten och skjöt bort 10 bollar, 108 slag och 17 poäng på 18 hål. Det är så jävla trist att konstant spela på andrabollen så fort det ska slås med drivern.
Citera
2019-04-21, 19:59
Medlem
När spelar Jesper Parnevik nästa tournament?

Är Jesper Parnevik fortfarande aktiv som golfspelare? I såna fall när deltar han i nästa tävling eller liknande? Vill gärna se honom..
Citera
2019-04-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjillevippen90
Är Jesper Parnevik fortfarande aktiv som golfspelare? I såna fall när deltar han i nästa tävling eller liknande? Vill gärna se honom..

Nej, han spelar inte längre. Han är gammal och skadad nu för tiden. Han har inte spelat något riktigt på över ett decennium nu. Visst, några framträdanden hade han efter det också då han fick ett medicinskt undantag att få delta, men även det var typ 5-10 år sedan. Möjligtvis kan du se honom spela på fritiden någonstans i Florida idag.
Citera
2019-04-21, 21:19
Medlem
ascHacks avatar
Han spelar på Champions tour i USA just i detta nu exempelvis.
Citera
2019-04-21, 21:30
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Nej, han spelar inte längre. Han är gammal och skadad nu för tiden. Han har inte spelat något riktigt på över ett decennium nu. Visst, några framträdanden hade han efter det också då han fick ett medicinskt undantag att få delta, men även det var typ 5-10 år sedan. Möjligtvis kan du se honom spela på fritiden någonstans i Florida idag.
Definiera "något riktigt"?
Han spelar och är aktiv https://www.pgatour.com/players/play...-parnevik.html samt drar in pengar. Det får man väl ändå kalla att han fortfarande spelar golf?
Citera
2019-04-22, 17:11
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Definiera "något riktigt"?
Han spelar och är aktiv https://www.pgatour.com/players/play...-parnevik.html samt drar in pengar. Det får man väl ändå kalla att han fortfarande spelar golf?

Han tävlar på Champions touren. Inte samma Tour som "De riktiga" proffsen. Det är en veteran tour för spelare som är över 50 år. Visst, de tävlar och drar in pengar samt att vissa tävligar tv-sänds men jag skulle knappast klassa Jesper Parnevik som ett aktivt proffs.
Citera
2019-04-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Han tävlar på Champions touren. Inte samma Tour som "De riktiga" proffsen. Det är en veteran tour för spelare som är över 50 år. Visst, de tävlar och drar in pengar samt att vissa tävligar tv-sänds men jag skulle knappast klassa Jesper Parnevik som ett aktivt proffs.

Självklart är han inget proffs längre men han spelar ju på heltid. Bernard Langer spelar till exempel på seniortouren och brukar ligga topp 5 för det mesta. han var ju även med i Masters för ett par veckor sedan vilket alla gamla vinnare är och han och Fred Couples samt Vijay Singh brukar spela rätt så bra.
Citera
2019-04-24, 15:48
Medlem
Var kan nybörjare utan klubbor spela golf?

Var kan jag som nybörjare spela "riktig" golf alltså inte minigolf eller virtuell där man kan låna klubba och inte behöver medlemskap eller liknande?
Citera
2019-04-24, 15:53
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adastra18
Var kan jag som nybörjare spela "riktig" golf alltså inte minigolf eller virtuell där man kan låna klubba och inte behöver medlemskap eller liknande?

S.k "Pay and Play"-banor kräver inte medlemskap. De flesta har även golfklubbor att låna eller hyra. Googla helt enkelt på "Pay and Play [Din ort]".
Citera
2019-04-24, 15:57
Medlem
25 maj är Golfens Dag och då har många golfklubbar en dag då alla som vill prova på kan göra detta.
https://golf.se/for-spelaren/golfens-dag/
Citera
2019-04-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adastra18
Du kan också anmäla dig till en nybörjarkurs och får då låna klubbor under tiden. Vissa klubbar jobbar aktivt för att få nya spelare och medlemmar och tar fram paketlösningar som skall underlätta för nybörjare. Så kika runt på golfklubbarnas hemsidor i ditt närområde, så kanske du hittar något som passar dig.
Citera
2019-05-09, 21:32
Medlem
Har inlett säsongen helt ok. Men nu till en återkommande fråga, iaf för min del.

Har försökt träna på att ta bort min slice gällande framförallt drivern men även hybriden samt Järn 3 och 4.

När jag stått på rangen har det fungerat bra stundtals då drivern börjat gå rakt.
Men så fort man kommer ut på banan så är det som att vrida på en knapp och man är där igen.

Nu till min fråga. Denna video gav mig ett par väldigt nyttiga tips på hur jag ska gå tillväga. Och framförallt att jag testat att svinga mer med armarna först i "nedsvingen" kontra att jag alltid rörde höften och kroppen först från början. https://www.youtube.com/watch?v=L38OUhBSvs4

Men har ni någon/några videos på bra tips gällande hur man tar bort slice? Videos som ni tyckt har hjälpt er klart mer än andra videos? Svenska videos föredras, men självklart går engelska bra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in