2013-01-09, 17:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidSvenne
Då var PGA touren igång! DJ tog hem första vinsten. Tyckte han såg rätt säker ut sista rundan och var en värdig vinnare!

Vem tror ni blir årets genombrott?

Tror ej vi får se något direkt genombrott i år.
Tror 2013 blir ganska likt 2012 med Rory och Luke på topp och massvis av spelare som jagar.
Citera
2013-01-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Tror ej vi får se något direkt genombrott i år.
Tror 2013 blir ganska likt 2012 med Rory och Luke på topp och massvis av spelare som jagar.

Jo det blir säkert så! Hur tror ni det går för Tiger då?
Citera
2013-01-09, 18:29
Medlem
filmgudens avatar
Citat:
Jo det blir säkert så! Hur tror ni det går för Tiger då?

Jag tror att det är Tigers säsong 2013. Bara han håller sig skadefri, vilket jag hoppas.
Citera
2013-01-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SW6
Hittar inget lämpligt forum på hela internet så chansar i den här. Tipsa gärna om ni vet något golfforum där folk är någorlunda aktiv.

Kommer åka till Abu Dhabi med tjejen (som inte spelar golf) första veckan i februari och funderar på att spela en runda på någon av banorna där. Är det någon som är där samtidigt och funderar på samma sak så släng iväg ett PM om vi ska ta en runda ihop.

http://www.everythinggolf.se/forum/index.php

För det mesta ett trevligt forum med mycket kunskap
Citera
2013-01-09, 20:42
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmguden
Jag tror att det är Tigers säsong 2013. Bara han håller sig skadefri, vilket jag hoppas.

Tiger tror jag är förbi, det var för mycket denna säsong som pekade åt det hållet tyvärr. Hur mycket jag än skulle vilja att han lyckas...
Citera
2013-01-09, 21:14
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SW6
Hittar inget lämpligt forum på hela internet så chansar i den här. Tipsa gärna om ni vet något golfforum där folk är någorlunda aktiv.

Kommer åka till Abu Dhabi med tjejen (som inte spelar golf) första veckan i februari och funderar på att spela en runda på någon av banorna där. Är det någon som är där samtidigt och funderar på samma sak så släng iväg ett PM om vi ska ta en runda ihop.

thesandtrap.com är en amerikansk sida som är aktiv och bra.
Citera
2013-01-10, 12:17
Medlem
Citat:
Då var PGA touren igång! DJ tog hem första vinsten. Tyckte han såg rätt säker ut sista rundan och var en värdig vinnare!

Vem tror ni blir årets genombrott?

Jag tar "årets genombrott" lite längre än vad king gjorde, och syftar inte bara till toppen på PGA touren. Jag tror Blixt kommer vara en väldigt positiv överraskning. Sedan är jag osäker på om Rory kommer vara så överlägsen som vissa vill få det att verka som.
Citera
2013-01-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0ok
Jag tar "årets genombrott" lite längre än vad king gjorde, och syftar inte bara till toppen på PGA touren. Jag tror Blixt kommer vara en väldigt positiv överraskning. Sedan är jag osäker på om Rory kommer vara så överlägsen som vissa vill få det att verka som.

Det skulle jag också kunna tänka mig. Han har potential att nå högt!

Sjukt taggad inför den kommande säsongen! ska bli riktigt skönt när snön är borta och det blir lite varmare i luften.
Citera
2013-01-10, 15:39
Medlem
filmgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ok

Jo, jag tror på Blixt till sommaren, han öppnade ju bra på Hawaii också.

Henrik Stensson är på väg tillbaka, hans spel kommer glänsa till sommaren!!

Citat:
Tiger tror jag är förbi, det var för mycket denna säsong som pekade åt det hållet tyvärr. Hur mycket jag än skulle vilja att han lyckas...

Vänta nu här... vad denna sommar pekade på att Tiger är förbi? Hans spel var ju bättre nu än på ett par år.
Citera
2013-01-10, 18:51
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmguden
Vänta nu här... vad denna sommar pekade på att Tiger är förbi? Hans spel var ju bättre nu än på ett par år.

Det är snarare saker han inte gjorde under säsongen som fick han att för mig åtminstone verkligen framstå som att den Tiger som var så dominant förut nu är borta. Visst har spelet varit betydligt bättre än de senaste åren. Men psyket verkar verkligen inte vara det.

Många tappade chanser till vinster eller åtminstone chanser att placera sig riktigt bra, den där riktiga killer instinkten saknades helt enkelt. Värst av allt var när han valde att ge upp en match i Ryder Cup, visserligen var det redan avgjort men en vinst är en vinst för egot och den Tiger vi kände tidigare skulle aldrig gett bort en match så länge chansen fanns.
Citera
2013-01-10, 22:00
Medlem
Citat:
Det är snarare saker han inte gjorde under säsongen som fick han att för mig åtminstone verkligen framstå som att den Tiger som var så dominant förut nu är borta. Visst har spelet varit betydligt bättre än de senaste åren. Men psyket verkar verkligen inte vara det.

Många tappade chanser till vinster eller åtminstone chanser att placera sig riktigt bra, den där riktiga killer instinkten saknades helt enkelt. Värst av allt var när han valde att ge upp en match i Ryder Cup, visserligen var det redan avgjort men en vinst är en vinst för egot och den Tiger vi kände tidigare skulle aldrig gett bort en match så länge chansen fanns.

Jag har i ärlighetens namn aldrig gillat Tiger. Däremot måste jag säga 1. Jag håller med, jag tror inte att han kommer komma "tillbaka på riktigt" i den forna form och glans han en gång hade.
2. Golf handlar om gentlemannamässigt uppträdande och även om egot är stort vet en äkta gentleman och sportman när denne förlorat. Att "ge bort" matchen var därför det enda rätta ur den synpunkten när slaget redan är förlorat =)
Citera
2013-01-10, 22:03
Medlem
filmgudens avatar
Citat:

Jo förvisso, men sen kan man tolka "förbi" på olika sätt; Han kommer nog aldrig att komma tillbaka till det spel och sinne han hade innan skandalen. Däremot så tror jag starkt att han kommer hålla en relativt hög nivå ändå denna säsong och ett antal säsonger framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in