2012-11-05, 11:31
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Skulle behöva lite hjälp med att komma på en rolig tävlingsform jag kan använda på klubben kommande sommar. Det är så att jag har fått två dagar att bossa över under våran mest aktiva period och vill därför köra en tvådagarstävling. (Ons & Tors) men har kört fast helt vad gäller tävlingsform.

Detta är som det ser ut nu:
2 dagars tävling
Starttider finns till runt 150 startande båda dagarna däremot bara till en start per dag
Mestadels medel- och höghcpare riktar sig tävlingen till
Tävlingen måste vara singel

Det bästa jag kommit upp med är en lite enklare eclecticversion där de spelar två rundor och får avgöra själva vilken dags score de kör på det hålet men de får ju bara två försök.

Tar gärna emot fler idéer!

3 klubbor

Varje spelare får endast ta med sig 3 alt 4 klubbor i bagen.

Sudden Death

Efter två speldagar går x-antal spelare vidare, och sedan slår alla dessa spelare ut på 1:an och den mest sämst score åker då helt sonika ut...tills det blir en ensam vinnare kvar.

Och blir 3-4 på samma score på nått hål, då kan man ha;
* Putt-tävling
* Chip närmast hål
* Bunkerslag

...osv
Citera
2012-11-05, 16:47
Medlem
Titleist återvinner en gammal produkt och jag tycker dom har lyckats riktigt bra: http://www.golfwrx.com/47473/titleis...-iron-spotted/ Jag själv som spelar med J2 i bagen är väldigt intresserad av en lite mer lättslagen J2:a. Även om man är i slagform är det lite jobbigt att rycka upp J2:an eftersom den helt klart är svårslagen.

Vad tycker ni, 712U eller hybrid i bagen?
Citera
2012-11-07, 18:51
Medlem
Imorgon är det dags för runda nr 100 för året. Hoppas det betyder tur

Är det någon som har provat/sett Titleist 913D2/3? Funderar på att införskaffa en sådan. Min nuvarande börjar få några år på nacken och jag är helt klart sugen på något nytt.
Citera
2012-11-07, 19:41
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jondu003
Imorgon är det dags för runda nr 100 för året. Hoppas det betyder tur

Är det någon som har provat/sett Titleist 913D2/3? Funderar på att införskaffa en sådan. Min nuvarande börjar få några år på nacken och jag är helt klart sugen på något nytt.

913 är bra, precis som 910 och 909 var bra innan. Tyvärr kanske det inte hänt allt för mycket mer än att de fortsätter att bevisa att de är bland de bästa på marknaden med sina träklubbor. Du lär inte bli besviken.
Citera
2012-11-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
913 är bra, precis som 910 och 909 var bra innan. Tyvärr kanske det inte hänt allt för mycket mer än att de fortsätter att bevisa att de är bland de bästa på marknaden med sina träklubbor. Du lär inte bli besviken.

Schysst, då ska jag bara försöka hitta den. Bor i Kenya, evig sommar och golfsäsong året runt, men svårt att hitta bra golfbutiker
Citera
2012-11-22, 18:29
Medlem
Jckssns avatar
Någon som har tips till en bra putt-matta för att träna puttning i vinter?
Bygga själv eller köpa färdigt?
Citera
2012-11-23, 10:46
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Någon som har tips till en bra putt-matta för att träna puttning i vinter?
Bygga själv eller köpa färdigt?

Jag tycker du lika gärna kan bygga en själv.
Du kan ju bara träna på ett visst sätt inomhus och det behövs ju egentligen bara ett platt område med lite friktion mot bollen.
Citera
2012-11-28, 21:34
Medlem
Tjenare!

Jag har en litet problem. Jag är ute efter nya fräscha axelband till min nuvarande bärbag av märket Cobra då mina skaver och är otroligt osköna. Jag har sökt och sökt på nätet även mailat Alec's Golf i Tyresö (bor i Sthlm) som brukar ha det utan resultat. Får en känsla av att man kanske kan få tag på ett par i anslutning till någon bana i deras shop men eftersom alla banor är stängda är det svårt..
Därför söker jag mig nu hit.

Är det någon som vet vart man kan få tag på nya axelband? Via nätet eller någon butik som säljer?
Uppskattas otroligt om någon vet något!
Citera
2012-11-28, 22:06
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plobben
Tjenare!

Jag har en litet problem. Jag är ute efter nya fräscha axelband till min nuvarande bärbag av märket Cobra då mina skaver och är otroligt osköna. Jag har sökt och sökt på nätet även mailat Alec's Golf i Tyresö (bor i Sthlm) som brukar ha det utan resultat. Får en känsla av att man kanske kan få tag på ett par i anslutning till någon bana i deras shop men eftersom alla banor är stängda är det svårt..

Är det någon som vet vart man kan få tag på nya axelband? Via nätet eller någon butik som säljer?

Har du testat att ta kontakt med Dormy?
Dom kanske kan guida dig i rätt riktning iaf.

Annars får du gå direkt till källan och maila Cobra.
Citera
2012-11-29, 10:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Lite nyheter:

"Golf's governing bodies set to ban long putters

Golf's two leading rules organisations, the Royal & Ancient Golf Club and the United States Golf Association, look set to announce the outlawing of long putters on Wednesday."

http://www.espn.co.uk/golf/sport/story/181292.html
Citera
2012-11-29, 10:50
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plobben
Tjenare!

Det bör vara platsen du köpte bagen på som kan hjälpa dig. Om du ber någon annan lär det garanterat kosta dig en hel del eftersom det oftast inte är en del som säljs alls. Att gå direkt till Cobra kommer inte hjälpa dig särskilt mycket utan de lär säga till dig att kontaka din återförsäljare.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Lite nyheter:

"Golf's governing bodies set to ban long putters

Golf's two leading rules organisations, the Royal & Ancient Golf Club and the United States Golf Association, look set to announce the outlawing of long putters on Wednesday."

http://www.espn.co.uk/golf/sport/story/181292.html

Det är såvitt jag vet fortfarande bara ett förslag, personligen tror jag inte det kommer påverka allt för mycket vad gäller proffsen, däremot tycker jag att hobbygolfare ska få fortsätta göra det.
Citera
2012-11-29, 11:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
KinG-NothinG skrev

Det är såvitt jag vet fortfarande bara ett förslag, personligen tror jag inte det kommer påverka allt för mycket vad gäller proffsen, däremot tycker jag att hobbygolfare ska få fortsätta göra det.

Jo, det är klart. 2016 åker dom i soptunnan. Vad jag förstår finns det inget som hindrar hobbygolfare att fortsätta använda dom, det skulle möjligtvis vara medspelarna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in