Citat:
Hur har säsongen gått för er 2017?
Här har det väl varit...ok trots sen start.
* 66 rundor
* 63 birdies
* Tre vunna tävlingar, två scramble och en singeltävling
Kunde inte riktigt komma upp i 100% birdies som jag hade som mål, lite för taskigt närspel...men sänkt mitt HcP 1.2 iaf, till nuvarande 4.8, så det måste väl anses som fullt godkänt
Här har det väl varit...ok trots sen start.
* 66 rundor
* 63 birdies
* Tre vunna tävlingar, två scramble och en singeltävling
Kunde inte riktigt komma upp i 100% birdies som jag hade som mål, lite för taskigt närspel...men sänkt mitt HcP 1.2 iaf, till nuvarande 4.8, så det måste väl anses som fullt godkänt

Citat:
Nästan ett snitt på en birdie per runda. Snyggt! Startade också sent. Har inte spelat på typ 7 år, men under sommaren blev det att man kom iväg och slog ett par gånger på rangen och märkte att suget kom tillbaks. Så jag blev medlem nu i slutet på augusti
Fick en riktigt bra deal där jag betalade årets avgift och fick medlemskap nästa år på köpet. Dessutom till junioravgift trots att jag egentligen inte är junior nästa säsong
Mitt stora problem nu är att mina klubbor är totalt slut. Det är juniorklubbor med grafitskaft
Slår typ 20-30 meter kortare med järnklubborna och 40-50 meter kortare med drivern än vad jag gör när jag lånar någon annans klubbor. Det är inget annat å göra än att investera i ett nytt set för min del väl? Viktiga metrar man tappar liksom.
Fick en riktigt bra deal där jag betalade årets avgift och fick medlemskap nästa år på köpet. Dessutom till junioravgift trots att jag egentligen inte är junior nästa säsong
Mitt stora problem nu är att mina klubbor är totalt slut. Det är juniorklubbor med grafitskaft
Slår typ 20-30 meter kortare med järnklubborna och 40-50 meter kortare med drivern än vad jag gör när jag lånar någon annans klubbor. Det är inget annat å göra än att investera i ett nytt set för min del väl? Viktiga metrar man tappar liksom.63 birdies, wow
Bara att jaga mot <4.4 nu då så du får ingå i den riktiga eliten
Ang dina klubbor Stukatj så har jag fått lära mig att det är kostsamt att slå med för mjuka skaft, spelade grafit regular fram tills typ nyss och det är enorm skillnad.
Mitt golfår 2017
Tog grönt kort i juni
987 hål spelade, 54.83 rundor, fördelat på 5 banor
53 hinkar slagna på rangen
19 birdies
1 tävling, som resulterade i en andraplats
Hcp 54.0 --> 11.0, vore riktigt galet att gå under 10 innan säsongen är slut. Vi får se!