2017-08-12, 01:57
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
En regelfråga - Jag hamnade i ett dike (utan några markeringar, varken gul eller röd) som ligger nära greenen. I diket ligger en vattenslang. Bollen ligger på vattenslangen. Får jag då - utan plikt - droppa bollen två klubblängder ifrån diket - på fairway eller vad är det som gäller?

Nej, du får inte droppa utan plikt.

Ett dike är, oavsett om det finns vatten eller inte vatten i diket, ett vattenhinder (se definition av vattenhinder). Din boll ligger alltså i ett vattenhinder och då gäller den regeln dvs regel 26. Du kan inte ta lättnad för t.ex. flyttbart hindrande föremål och sedan droppa i diket utan plikt. Vill du droppa så får du droppa med pliktslag för vattenhinder (slå om slaget från platsen där du slog ditt senaste slag eller droppa på "flagglinjen").
Senast redigerad av Mclarengbg 2017-08-12 kl. 02:04.
Citera
2017-08-22, 14:00
Medlem
SalvatoreTurtles avatar
Vet någon när Dormys rea startar i år? Det brukar väl vara runt den här tiden, men jag har inte sett något om det varken på hemsidan eller deras Facebook.
Citera
2017-08-22, 19:17
Medlem
skgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatoreTurtle
Vet någon när Dormys rea startar i år? Det brukar väl vara runt den här tiden, men jag har inte sett något om det varken på hemsidan eller deras Facebook.

På torsdag!
Citera
2017-08-24, 09:36
Medlem
Bartender1s avatar
Gäller rean dormys outlets också?
Citera
2017-08-24, 14:14
Medlem
FTFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Kom gärna med en resumé om hur du tyckte att det kändes

Det var grymt kul! Rätt lajjig spelform, så det var ett bra kliv in på tävlingssidan.
4-mannalag, totalt ca 20 lag. Kom på en andraplats så det var jäkla trevligt

Citat:
Ursprungligen postat av sittnerikanoten
Att du en månad efter att ha tagit grönt kort, slår en J7 ca 40 meter längre än average för PGA-proffs är onekligen imponerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Om jag var du skulle jag åka till dormy/en klubb och köra pro tracer för att mäta svinghastigheter, utifrån det kan man ganska lätt få fram vilken stiffhet du ska ha. Det är ju ändå deras jobb de som arbetar där.

Idag var jag faktiskt på Dormy och testade olika klubbor.
Testade en del olika järn med stålskaft och dra mig baklänges vilken skillnad det var mot grafit, som natt och dag verkligen. Testade även lite olika drivers, köpte en Cobra F7 med Fujikura Pro 60 Stiff.

Slog J7 som längst 192m, J5 228m. Driver 269m med lite för mycket spinn, men det handlar lite om att jag måste vänja mig vid min nya driver.

Snittade 90.2 mph swing speed med järnen, vilket han på Dormy sa var riktigt bra.
Snittade 106 mph med driver.

Summa summarum, alla borde åka och testa klubbor med Trackman för att se hur ni ligger till, det kostar ingenting hos Dormy att testa klubbor och riktigt bra att få svart på vitt hur det ligger till beträffande hastighet, attack angle, spinn mm.
Citera
2017-08-24, 14:38
Medlem
FTFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Gäller rean dormys outlets också?

Nej.
Citera
2017-08-25, 10:45
Hur står sig Spalding wedge 255 för en 20 hcp?
Kan absolut noll om klubbor. Frågan ör kanske snarare varför denna klubba är 50% billigare än andra wedgar
Citera
2017-08-25, 11:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Hur står sig Spalding wedge 255 för en 20 hcp?
Kan absolut noll om klubbor. Frågan ör kanske snarare varför denna klubba är 50% billigare än andra wedgar
Wedgar ska du provslå och passa ihop med dina järn. Om dom är bra beror helt på dig själv och resten av dina klubbor. Själv är jag i princip mardrömsfallet vad gäller sånt, jag har plockat på mig lite allt möjligt under åren och resultatet är att min 56-gradare går i stort sett lika långt som min PW och min 60-gradare går typ 30 meter kortare. Värdelöst. Och det är värdelöst även om klubborna i sig är perfekta för mig.
Citera
2017-09-10, 22:05
Medlem
Undrar hur många mer än jag här är pryl tokig när det gäller golf utrustning?
Tycker om att testa nytt hela tiden så fort det kommer något nytt. Just nu har jag nyligen köpt på mig Callaway Epic spoon och driver.
Någon mer som köper och testar och lägger en mindre förmögenhet på golf utrustning?
Citera
2017-09-11, 09:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Undrar hur många mer än jag här är pryl tokig när det gäller golf utrustning?
Tycker om att testa nytt hela tiden så fort det kommer något nytt. Just nu har jag nyligen köpt på mig Callaway Epic spoon och driver.
Någon mer som köper och testar och lägger en mindre förmögenhet på golf utrustning?
Det är många men det finns dom som är tvärtom också. Jag har fortfarande kvar det järnset som jag köpte begagnat i början på 90-talet när jag började spela. Och redan då var dom 15 år gamla.
Citera
2017-09-14, 22:02
Medlem
Dr_Dollars avatar
Hur har säsongen gått för er 2017?

Här har det väl varit...ok trots sen start.
* 66 rundor
* 63 birdies
* Tre vunna tävlingar, två scramble och en singeltävling

Kunde inte riktigt komma upp i 100% birdies som jag hade som mål, lite för taskigt närspel...men sänkt mitt HcP 1.2 iaf, till nuvarande 4.8, så det måste väl anses som fullt godkänt
Citera
2017-09-15, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Hur har säsongen gått för er 2017?

Här har det väl varit...ok trots sen start.
* 66 rundor
* 63 birdies
* Tre vunna tävlingar, två scramble och en singeltävling

Kunde inte riktigt komma upp i 100% birdies som jag hade som mål, lite för taskigt närspel...men sänkt mitt HcP 1.2 iaf, till nuvarande 4.8, så det måste väl anses som fullt godkänt

Nästan ett snitt på en birdie per runda. Snyggt! Startade också sent. Har inte spelat på typ 7 år, men under sommaren blev det att man kom iväg och slog ett par gånger på rangen och märkte att suget kom tillbaks. Så jag blev medlem nu i slutet på augusti Fick en riktigt bra deal där jag betalade årets avgift och fick medlemskap nästa år på köpet. Dessutom till junioravgift trots att jag egentligen inte är junior nästa säsong

Mitt stora problem nu är att mina klubbor är totalt slut. Det är juniorklubbor med grafitskaft Slår typ 20-30 meter kortare med järnklubborna och 40-50 meter kortare med drivern än vad jag gör när jag lånar någon annans klubbor. Det är inget annat å göra än att investera i ett nytt set för min del väl? Viktiga metrar man tappar liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in