Citat:
Ursprungligen postat av
Dr_Dollar
Kom gärna med en resumé om hur du tyckte att det kändes

Det var grymt kul! Rätt lajjig spelform, så det var ett bra kliv in på tävlingssidan.
4-mannalag, totalt ca 20 lag. Kom på en andraplats så det var jäkla trevligt
Citat:
Ursprungligen postat av
sittnerikanoten
Att du en månad efter att ha tagit grönt kort, slår en J7 ca 40 meter längre än average för PGA-proffs är onekligen imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rotselleri
Om jag var du skulle jag åka till dormy/en klubb och köra pro tracer för att mäta svinghastigheter, utifrån det kan man ganska lätt få fram vilken stiffhet du ska ha. Det är ju ändå deras jobb de som arbetar där.
Idag var jag faktiskt på Dormy och testade olika klubbor.
Testade en del olika järn med stålskaft och dra mig baklänges vilken skillnad det var mot grafit, som natt och dag verkligen. Testade även lite olika drivers, köpte en Cobra F7 med Fujikura Pro 60 Stiff.
Slog J7 som längst 192m, J5 228m. Driver 269m med lite för mycket spinn, men det handlar lite om att jag måste vänja mig vid min nya driver.
Snittade 90.2 mph swing speed med järnen, vilket han på Dormy sa var riktigt bra.
Snittade 106 mph med driver.
Summa summarum, alla borde åka och testa klubbor med Trackman för att se hur ni ligger till, det kostar ingenting hos Dormy att testa klubbor och riktigt bra att få svart på vitt hur det ligger till beträffande hastighet, attack angle, spinn mm.