Citat:
Ursprungligen postat av
KinG-NothinG
Jag kan inte talen i huvudet med alla klubbor - men för drivern är den ultimata spinnen någonstans mellan 2500 och 2800 RPM. För mycket spinn resulterar i en hög bollbana som bara dör rakt ner när kraften tar slut. För lite spinn håller sig knappt uppe i luften.
Okej, att högre boll går längre är fel. Högre boll ger för mycket spinn, går 19 för lågt ja då är hög boll säkert bättre.
Hur lätt är det att hitta en klubba med optimala spinnen, kan jag välja en klubba och testa olika skaft eller behöver jag testa 10tals klubbor med olika skaft för att hitta den rätta spinnen
Citat:
Ursprungligen postat av
KinG-NothinG
Anledningen till att det finns olika loft är ju eftersom du ska ha olika klubbor för olika längder. Har du den bollträff och hastighet mm för att slå en 19gradig hybrid bra så kommer den gå längre än din hybrid med 24 grader. Men det gör ju inte dina 24gradiga hybrid oanvändbar, eller hur?
Exakt de jag har sagt klarar man av en 19 grader så borde den gå längre.
Att det finns på drivern är ju just för att matcha med varje spelare. Eller för att de som inte förstår sig på ska tycka att det är häftigt att lira med 7.5 grader.
Sen har vi ju alla många klubbor i bagen som inte är särskilt krävande tex j9. På grund av att vi alla kan få den hastighet och bollträff som krävs med den klubban hör du sällan spinntalsdiskussionen om den klubban. Det är upp emot de längre klubborna som det blir väldigt påtagligt men det finns även i de höga järnen också.
Det är svårt att hänga med mig själv när jag skriver på telefon, men jag hoppas du hänger med![/quote]
Jag tror jag fattar, tack