2013-02-01, 13:39
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det enda problemet som kan bli och det du bör ha koll på är hur klubban ter sig gentemot de andra. Byter du märke gäller oftast andra speccs på klubborna, med det sagt inte säkert att TM är bästa val för dig. Prova ett par olika och se hur långt de går etc jämfört med din nuvarande driver och hybrid, du vill ju köpa något som är mitt emellan och inget annat.

Okej, men om man tänker kosmetiskt, är det snyggare att ha en matchande klubba som passar in med resten?

Edit; Kan det inte se lite "corny" ut att ha endast samma märke i bagen, som att man låtsas som att man är sponsrad?
Senast redigerad av Theoman 2013-02-01 kl. 13:42.
Citera
2013-02-01, 15:53
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Okej, men om man tänker kosmetiskt, är det snyggare att ha en matchande klubba som passar in med resten?

Edit; Kan det inte se lite "corny" ut att ha endast samma märke i bagen, som att man låtsas som att man är sponsrad?

Vad spelar det för roll hur det ser ut/vad folk tycker? Det viktiga är väl att det presterar?
Citera
2013-02-01, 15:56
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Vad spelar det för roll hur det ser ut/vad folk tycker? Det viktiga är väl att det presterar?

Många köper klubbor för det kosmetiska och jag själv ser inget problem med det alls då det kan ge extra självförtroende med den klubban. Golf är dessutom en väldig mental sport, men jag förstår vad du säger. Tack för synpunkterna.

Tänkte ladda upp några videor på svingen så fort det blir varmare ute
Citera
2013-02-01, 16:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Många köper klubbor för det kosmetiska och jag själv ser inget problem med det alls då det kan ge extra självförtroende med den klubban. Golf är dessutom en väldig mental sport, men jag förstår vad du säger. Tack för synpunkterna.

Tänkte ladda upp några videor på svingen så fort det blir varmare ute

Visst har du rätt i det du säger, men många har heller ingen koll på varför de bör matcha sina klubbor vilket råkar vara absolut viktigast. Men jag kan förstå att det är häftigt att ha samma märke rakt igenom och på bagen. Jag har det själv men jag är inte lika säker på att jag inte haft det om jag inte varit sponsrad, finns så mycket underbara klubbor att välja mellan.
Citera
2013-02-01, 16:36
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Visst har du rätt i det du säger, men många har heller ingen koll på varför de bör matcha sina klubbor vilket råkar vara absolut viktigast. Men jag kan förstå att det är häftigt att ha samma märke rakt igenom och på bagen. Jag har det själv men jag är inte lika säker på att jag inte haft det om jag inte varit sponsrad, finns så mycket underbara klubbor att välja mellan.

Du har absolut rätt och jag tycker själv att det ser lite töntigt ut. Jag hade nog inte heller gjort så om jag kunde spola tillbaka tiden. Det var bara det att det var en avvikande klubba, det är som att ha hela sit set järnset i ett märke och bara J5 i ett annat märke. Men men vad lirar du för klubbor nu?
Citera
2013-02-01, 17:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Du har absolut rätt och jag tycker själv att det ser lite töntigt ut. Jag hade nog inte heller gjort så om jag kunde spola tillbaka tiden. Det var bara det att det var en avvikande klubba, det är som att ha hela sit set järnset i ett märke och bara J5 i ett annat märke. Men men vad lirar du för klubbor nu?

Jag har just nu Cobras AMP Cell serie i bagen, eller kommer att ha kommande säsong åtminstone.
Citera
2013-02-02, 17:57
Medlem
Theomans avatar
Någon som har några tankar och funderingar på tjocka puttergrepp? Tänkte testa ett på min putter. Det är ju väldigt många på touren som har börjat lira med SuperStroke greppen nu, vad tycker ni om det och är det någon här som har ett?
Citera
2013-02-02, 22:04
Medlem
Slav3rs avatar
Citat:
Någon som har några tankar och funderingar på tjocka puttergrepp? Tänkte testa ett på min putter. Det är ju väldigt många på touren som har börjat lira med SuperStroke greppen nu, vad tycker ni om det och är det någon här som har ett?
Jag har precis kladdat på ett superstroke (det fetaste) Är riktigt nöjd med mitt, får bort alla dumheter med handlederna
Citera
2013-02-03, 00:04
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Jag har precis kladdat på ett superstroke (det fetaste) Är riktigt nöjd med mitt, får bort alla dumheter med handlederna

Härligt! Har hört mycket bra om det. Testade du de smalare greppen eller körde du bara direkt på fatso?
Citera
2013-02-03, 11:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Härligt! Har hört mycket bra om det. Testade du de smalare greppen eller körde du bara direkt på fatso?

SuperStroke gör sköna grepp absolut, speciellt om du gillar de lite mjukare.

Tjocka puttergrepp i sig har ju aldrig direkt visat några garanterade resultat, vissa som Slav3r tycker att det minska handlederna medans vissa tycker annat. Personligen har jag sett många som provat och det har alltid varit väldigt blandat, vissa älskar det och vissa hatar det.
Citera
2013-02-03, 21:00
Medlem
KinG-NothinGs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=soEA3HkZ4XQ

Man må vara lättroad men detta är fortfarande ganska roligt!
Citera
2013-02-03, 21:30
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=soEA3HkZ4XQ

Man må vara lättroad men detta är fortfarande ganska roligt!

Den var rolig! Det är inte ofta man ser proffsen showa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in