Citat:
Ursprungligen postat av Laxen24
Hallå där ute i stugorna. Önskar lite feedback om min sving. Hade tänkt att ta tag i det hela och spela seriöst i år och vill därför veta vad jag gör fel innan jag vänjer mig vid något allt för mkt.
Bakrund : har inget grönt kort men har spelat drygt 40 rundor från att jag var 12 år tills nu (18 år) Senaste året gick jag ett tio-tal rundor och gick ett par stycken på runt par (18 hål pay n play forsgolf)
Spelar jämt med min morbror som har hcp 16.
http://www.youtube.com/watch?v=PjciY...m-upload_owner
40 rundor och du går runt par, låter fruktansvärt bra. Vad säger din morbror, som måste snitta en 14-18 slag mer än dig?
Svingen har jag svårt att säga något om, det är bland dem sämsta vinklarna för att kunna få information, om impact, svingspår osv. Nästa gång du tar ett klipp, sätt kameran i handshöjd direkt bakifrån. Det är den enda vinkeln för att kunna utmäta svingspåret utan att behöva estimera en jäkla massa.
Det jag kan säga är: Du håller huvudet ganska level hela vägen, kolla på Ben Hogan/Tiger/Rory så ser du att dem komprimerar ner i marken för att hämta kraft.
Sen förflyttar du dig framåt i svingen, vilket gör att du ändrar svingspåret och får kompensera, du kan se det genom att din höft och huvud åker framåt mot bollen i hela svingen. Dem bästa golfarna startar svingen med en förflyttning av höften bakåt.
Ser ut som att du inte startar med nederkroppen utan att armarna startar nedsvingen.
Skit svårt att säga så mycket mer, pga kamerans position. Återkom med en face on och en bra down the line, så kan du få en tydligare analys. Du kan söka på youtube för att se vad det innebär.