Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Om jag skulle få för mig att handla grepp på nätet, finns det då något ställe i sthlm där man kan lämna in klubbor och grepp för ett pris så fixar dom det? Har ingen klubb så det är uteslutet.
Sen ang. grönt kort. Vad är billigaste sättet att skaffa ett? Kan man bara hoppa till slutproven och slippa betala tusentals kronor för lektioner som dom alltid tvingar på en?
Jag tror att du kan lämna in klubborna och greppen till vilken Proshop eller de större golf butikerna för att få greppen omlagda. Kostnaden vet jag dock inte. Jag bytte på min SW tidigare i år, tror det gick på 110kr inkl. grepp och jobb.
Kolla dock innan du beställer på nätet, det kanske är billigare att köpa allt och få jobbet gjort på ett och samma ställe.
Grönt kort behöver inte kosta flera tusen.
Att man går en gröna kortet kurs innebär inte att du måste vara proffs och därmed ta en massa lektioner.
Gröna kortet utbildningen handlar om att du skall förstår regler och lära dig de olika slagen.
Det är ett teoriprov och under utbildningen lär du dig de olika slagen.
Skulle säga att "slutprovet" är att du måste klara 18 poäng på 9-hål alt 36 poäng på 18 hål.
Innan dess får du inte officiellt handicap.
Självklart kostar gröna kortet utbildningarna olika, beroende på innehållet.