2010-08-23, 19:32
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Kan, kan du väl. Men risken är att han inte gillar att putta med den. Men han kan alltid ha kvar den, och han kommer nog tycka det är en fin gest i alla fall. Hur pass duktig är han? (hcp?)

Jag gissar på att man kan köpa olika putters från taylormade, aaaaah..
jag trodde att taylormade var ett märke och burner en modell, och att man kan köpa en taylormade burner putter? som ni märker kan jag INGET om golf eller klubbor..

jag har ingen aning hur duktig han är, han har spelat några få gånger förut, och senaste 9 månaderna har han väl spelat 18 hål tror jag det är? 1-3 gånger i veckan. & nu har golfintresset ökat, så därför tänkte jag ju såklart att han nog skulle uppskatta en födelsedagspresent som har med golf att göra..men nu börjar jag tvivla..
Citera
2010-08-23, 19:33
Medlem
Gottihs avatar
Såvida du inte kan klämma ur honom exakt vilken modell han är ute efter så är det inget jag skulle rekommendera. :/

Personligen föredrar jag allt som oftast ett presentkort hos favoritbutiken. Men jag kan förstå om du kanske tycker det känns lite tråkigt och slappt. Är helt övertygad om att han kommer gilla det dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Jag gissar på att man kan köpa olika putters från taylormade, aaaaah..
jag trodde att taylormade var ett märke och burner en modell, och att man kan köpa en taylormade burner putter? som ni märker kan jag INGET om golf eller klubbor..

Burner är en TaylorMade modell. Men inte för putters.
En putter är nog det svåraste att köpa till någon. Eftersom det ofta finns 4-5 olika former på varje enstaka modell. Det är svårt nog att välja ut en putter till sig själv.

Du kan ju ta en titt på TaylorMade's officiella hemsida, så får du en idé om hur mycket det varierar mellan alla olika putters: http://www.taylormadegolf.com/mainle...p/putters.html
Senast redigerad av Gottih 2010-08-23 kl. 19:43.
Citera
2010-08-23, 19:58
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Såvida du inte kan klämma ur honom exakt vilken modell han är ute efter så är det inget jag skulle rekommendera. :/

Personligen föredrar jag allt som oftast ett presentkort hos favoritbutiken. Men jag kan förstå om du kanske tycker det känns lite tråkigt och slappt. Är helt övertygad om att han kommer gilla det dock.

Burner är en TaylorMade modell. Men inte för putters.
En putter är nog det svåraste att köpa till någon. Eftersom det ofta finns 4-5 olika former på varje enstaka modell. Det är svårt nog att välja ut en putter till sig själv.

Du kan ju ta en titt på TaylorMade's officiella hemsida, så får du en idé om hur mycket det varierar mellan alla olika putters: http://www.taylormadegolf.com/mainle...p/putters.html

tack så hemskt mycket, blev lite klarare ska kolla om jag kan klura ut det, och kan jag inte få ur honom mer info så får jag nog helt enkelt ge upp idén! hade varit kul att ge honom något han verkligen vill ha och ändå göra de lite personligt med en gravering..

men, eftersom han tydligen gillar taylormade, så är det "rätt" att köpa en putter från detta märke också då?
Citera
2010-08-23, 20:17
Medlem
Gottihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny
Förresten, Greppen som Dustin Johnson spelade med uner PGA-Mästerskapen. Nytt golfpride ruskigt sköna. Min padre har satt på de på sina träklubbor, Det blir verkligen en ny definition av grepp. Regndroppar fastnar heller inte och du kan slå greppen mot benet så faller vattnet av.

http://www.golfpride.com/Grips/Defau...&grip=tourwrap

Är sugen på att sätta något liknande på mina järnklubbor. Är det svårt att byta grepp själv? Vad kostar vanligtvis ett greppbyte? Och kan man återanvända grepp efter att man tagit bort dom?
Senast redigerad av Gottih 2010-08-23 kl. 20:41.
Citera
2010-08-23, 21:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Är sugen på att sätta något liknande på mina järnklubbor. Är det svårt att byta grepp själv? Vad kostar vanligtvis ett greppbyte? Och kan man återanvända grepp efter att man tagit bort dom?

I början är det tufft att byta själv då du naturligtvis vill ha dem så bra som möjligt. Naturligtvis kan du göra det själv men det lär ta ett tag ifall du vill få det riktigt bra. På hemmaklubben och klubben där jag jobbade var det helt enkelt utpris som gällde för greppen, så det hänger på vilket grepp du väljer. Om personen som tar bort dem använder lufttryck för att ta bort de använda greppen så går det prima. Skulle de dock köra den hederliga metoden att skära upp dem så, ja du fattar nog
Citera
2010-08-23, 22:14
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
I början är det tufft att byta själv då du naturligtvis vill ha dem så bra som möjligt. Naturligtvis kan du göra det själv men det lär ta ett tag ifall du vill få det riktigt bra. På hemmaklubben och klubben där jag jobbade var det helt enkelt utpris som gällde för greppen, så det hänger på vilket grepp du väljer. Om personen som tar bort dem använder lufttryck för att ta bort de använda greppen så går det prima. Skulle de dock köra den hederliga metoden att skära upp dem så, ja du fattar nog

När jag bytt grepp så har jag skurit och sedan strukit på limm, det har gått ganska smidigt. Jobbigt dock när man ska byta på puttern, krävs rätt bra precision.
Citera
2010-08-24, 03:31
Medlem
Gottihs avatar
Om jag skulle få för mig att handla grepp på nätet, finns det då något ställe i sthlm där man kan lämna in klubbor och grepp för ett pris så fixar dom det? Har ingen klubb så det är uteslutet.

Sen ang. grönt kort. Vad är billigaste sättet att skaffa ett? Kan man bara hoppa till slutproven och slippa betala tusentals kronor för lektioner som dom alltid tvingar på en?
Senast redigerad av Gottih 2010-08-24 kl. 03:36.
Citera
2010-08-24, 08:09
Medlem
Citat:
Om jag skulle få för mig att handla grepp på nätet, finns det då något ställe i sthlm där man kan lämna in klubbor och grepp för ett pris så fixar dom det? Har ingen klubb så det är uteslutet.

Sen ang. grönt kort. Vad är billigaste sättet att skaffa ett? Kan man bara hoppa till slutproven och slippa betala tusentals kronor för lektioner som dom alltid tvingar på en?

Jag tror att du kan lämna in klubborna och greppen till vilken Proshop eller de större golf butikerna för att få greppen omlagda. Kostnaden vet jag dock inte. Jag bytte på min SW tidigare i år, tror det gick på 110kr inkl. grepp och jobb.
Kolla dock innan du beställer på nätet, det kanske är billigare att köpa allt och få jobbet gjort på ett och samma ställe.

Grönt kort behöver inte kosta flera tusen.
Att man går en gröna kortet kurs innebär inte att du måste vara proffs och därmed ta en massa lektioner.
Gröna kortet utbildningen handlar om att du skall förstår regler och lära dig de olika slagen.
Det är ett teoriprov och under utbildningen lär du dig de olika slagen.
Skulle säga att "slutprovet" är att du måste klara 18 poäng på 9-hål alt 36 poäng på 18 hål.
Innan dess får du inte officiellt handicap.
Självklart kostar gröna kortet utbildningarna olika, beroende på innehållet.
Citera
2010-08-24, 15:45
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
När jag bytt grepp så har jag skurit och sedan strukit på limm, det har gått ganska smidigt. Jobbigt dock när man ska byta på puttern, krävs rätt bra precision.

Oftast brukar dubbelhäftandetejp + lösningsmedel vara enklare eftersom det ger lite mer tid. Körde du med eller utan grepp som hade speciella "kanter" som jag kallar det som ska sitta på rätt ställe eller körde du gamla hederliga som satt rätt så fort de satt på?

Citat:

Du kan gå till en klubb och be om att skriva teoriprovet, de kan dock ta ut en avgift för det om du inte gått Gröntkort kurs där. Men som tidigare skrivare sa så är det mycket värdefull information som hänger med länge den du får på grönt kortutbildningar.
Citera
2010-08-24, 15:56
Medlem
IOMIC-greppen rekommenderas starkt! Med nygjorda grooves och grepp är mina wedgar som nya! Let's spin!
Citera
2010-08-24, 18:26
Medlem
Cockeys avatar
Köpte dom nya Cleveland CG7 härom veckan. Inte BlackPearl utan dom vanliga tourklubborna. Kanon sköna klubbor som jag verkligen rekommenderar till er som vill ha lite mer kontroll på bollen. Inte så farligt dyra heller. Köpte dom för runt 5 tusen nya, eftersom det kommer en ny modell snart. Ska byta grepp på dom i morgon (röda golfpride) så jävla sexiga! ska även förlänga dom med 1 tum samt ändra lien 4 grader. Kommer bli nice.
Citera
2010-08-24, 19:57
Medlem
Någon som har någon erfarenhet av Wilson PX Rip Spin?
Tänkte köpa lite billiga bollar till höstens spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in