2009-04-21, 09:55
Medlem
Ace Venturas avatar
Ok, tack för bra svar.

Tycker ni att det är något märke/företag som är extra bra på custom fitting (har t.ex. alltid inbillat mig att Taylor Made är speciellt duktiga här eller så luras man bara av namnet?) eller är det i princip bara att vända sig till närmaste ställe som gör det? Och hur gjorde ni, valde ni klubbor/märke först och lät dessa göras om eller tog ni det märke som blev rekommenderat? (Ni kanske är så duktiga att ni skaffat er preferanser gällande klubbval under åren ni spelat men jag tycker inte att jag är där ännu, även om jag ibland inbillar mig att jag faktiskt känner skillnad på klubba och klubba...).
Senast redigerad av Ace Ventura 2009-04-21 kl. 10:15.
Citera
2009-04-21, 10:46
Medlem
pireces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ok, tack för bra svar.

Tycker ni att det är något märke/företag som är extra bra på custom fitting (har t.ex. alltid inbillat mig att Taylor Made är speciellt duktiga här eller så luras man bara av namnet?) eller är det i princip bara att vända sig till närmaste ställe som gör det? Och hur gjorde ni, valde ni klubbor/märke först och lät dessa göras om eller tog ni det märke som blev rekommenderat? (Ni kanske är så duktiga att ni skaffat er preferanser gällande klubbval under åren ni spelat men jag tycker inte att jag är där ännu, även om jag ibland inbillar mig att jag faktiskt känner skillnad på klubba och klubba...).
Jag gjorde så att jag tog en klubba som jag gillade både i utseendet och i känslan, sen så gick jag till pron på klubben och sa, dessa vill jag ha customfittade. Nu passade både skaftet och greppet mig, så det enda vi gjorde var att ändra lievinkeln.Annars så provar man ut och stickorna beställs färdiga.
Citera
2009-04-21, 16:41
Medlem
Dr_Dollars avatar
Körde förbi en av rancherna idag, helt täckt med snö...åååå va skoj
Citera
2009-04-21, 20:05
Medlem
pireces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Körde förbi en av rancherna idag, helt täckt med snö...åååå va skoj
Då kan man sägat att du bor i fel del av landet
Vi har haft sommargreener i tre veckor iaf.
Citera
2009-04-22, 10:30
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirece
Då kan man sägat att du bor i fel del av landet
Vi har haft sommargreener i tre veckor iaf.

Bästkusten = Västkusten..?
Citera
2009-04-22, 10:31
Medlem
pireces avatar
Citat:
Bästkusten = Västkusten..?
oja
Citera
2009-04-22, 10:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
oja

Najs
Själv sitter man uppe i Västerbotten och tittar...just nu; Solne lyser iaf, men snön ligger kvar

Har du lirat Hills..?
På tal om golf igen
Citera
2009-04-22, 10:46
Medlem
pireces avatar
Citat:
Najs
Själv sitter man uppe i Västerbotten och tittar...just nu; Solne lyser iaf, men snön ligger kvar

Har du lirat Hills..?
På tal om golf igen
Nej jag har ej spelat Hills, har varit sugen länge med det kostar lite mycket tycker jag,
Citera
2009-04-22, 10:49
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Nej jag har ej spelat Hills, har varit sugen länge med det kostar lite mycket tycker jag,

900:- för 18 hål ÄR dyrt..inget snack om saken!
Personligen under sommaren kan jag sträcka mig till 500:- för ett gästframträdande.
Jag och några till funderar på att åka till Bro Hof och lira, fast i slutet av sommaren då..när banan är som bäst, och man själv förhoppningsvis är som bäst.
Jag kan pröjsa 1600:- för att spela den banan..absolut!
En kul grej som du gör en gång..och bara en gång!

Lirat länge?
HcP?
Citera
2009-04-22, 12:12
Medlem
pireces avatar
Citat:
900:- för 18 hål ÄR dyrt..inget snack om saken!
Personligen under sommaren kan jag sträcka mig till 500:- för ett gästframträdande.
Jag och några till funderar på att åka till Bro Hof och lira, fast i slutet av sommaren då..när banan är som bäst, och man själv förhoppningsvis är som bäst.
Jag kan pröjsa 1600:- för att spela den banan..absolut!
En kul grej som du gör en gång..och bara en gång!

Lirat länge?
HcP?
Jag skulle med vilja lira Bro hof, men det får bli när man är bättre spelare.
Har lirat i fyra år på pappret men bara två i verkligheten och spelar på 25 just nu.
Själv?
Citera
2009-04-22, 12:20
Medlem
KarlsKebabs avatar
Jag brukar spela på Hills och jag kan starkt rekomendera banan. Ruskigt brutal både i längd och lutningar. Om man är sugen på att spela så skulle jag nog vänta två veckor till så att greenerna är i ännu bättre skick.
Citera
2009-04-22, 12:26
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Jag skulle med vilja lira Bro hof, men det får bli när man är bättre spelare.
Har lirat i fyra år på pappret men bara två i verkligheten och spelar på 25 just nu.
Själv?

Jag är en s.k "freak"...har spelat i 13 år, och hade min bästa sommar ifjol då jag kom ner til 4.6 från 7.0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in