Blev så att jag ställde upp i tävlingen igår, min första. 3 klubbor + putter. Lite fundersam vad jag skulle välja så blev det
MW5
J8
50graders wedge
Tänkte först ta J7 då det är klubban jag Brukar slå flest slag med, men eftersom J8an fungerar bättre på 4 av 5 par3 så gick jag på dn istället.
Tyvärr hade det regnat större delen av veckan så banan var ganska vattensjuk, men det var bara bita ihop.
Började riktigt dåligt, toppat utslag vilket satte mig mask bakom två träd som står i fairwaykanten, en bra träff med J8an skulle ha gått över men en lite dålig träff gör att jag träffar trädet klockrent - och bollen fastnar i trädet! Droppa ny boll och köra klart hålet.
Första fyra hålen bjöd på två stycken hål med 8slag så humöret var inte på topp...
Till slut blev det 4 par iaf första nio sen rätt hoppigt sista nio. 82slag netto gav mig en sjundeplats, sämsta resultatet jag någonsin gjort tyvärr.
Däremot rolig tävlingsform, aldrig använt MW5 så mycket på andraslag och den gick riktigt bra, lär användas mer frekvent i framtiden!
Puttningen var riktigt svår pga blöta greener, låg nog 6-7 puttar mer än normalt
Första tävlingen men inte sista!