2011-05-17, 17:57
Medlem
Jag kan inte slå med järn 4, tycker jag träffar bollen bra. Men undrar vad det beror på att den inte går långt alls. Kan det vara för dålig svinghastighet?
Citera
2011-05-17, 21:17
Medlem
Tablettans avatar
Du kanske träffar bollen i mitten på klubban, men du kanske slår väldigt mycket ner på bollen vilket gör att den får underskruv och går mycket kortare? Du kanske även har lite naturlig slice eller fade samtidigt?
Citera
2011-05-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettan
Du kanske träffar bollen i mitten på klubban, men du kanske slår väldigt mycket ner på bollen vilket gör att den får underskruv och går mycket kortare? Du kanske även har lite naturlig slice eller fade samtidigt?

Ja tror jag slår ner för mycket på bollen faktiskt, ska exprimentera det imorgon
Citera
2011-05-17, 22:33
Medlem
Tablettans avatar
Händer det att om det är motvind, att bollen stiger väldigt mycket upp i luften? Är orsakat av underskruv.
Citera
2011-05-17, 23:49
Medlem
GallowsPoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Jag kan inte slå med järn 4, tycker jag träffar bollen bra. Men undrar vad det beror på att den inte går långt alls. Kan det vara för dålig svinghastighet?

Kan vara att du hugger ned så pass mycket med fyran att loftet blir för lågt för att du ska få upp den med din svinghastighet. En J4 är väl ca 24°-25°, men om du pressar bollen i svingen kanske du rent utav slår med samma loft som en J1, J2. Ett enkelt knep är då att flytta bollen några cm närmre vänsterfoten.
Du måste beskriva bollbanan lite utförligare för att man ska kunna förstå vad problemet kan vara.
Citera
2011-05-18, 19:17
Medlem
fiddeflumms avatar
Någon som har bra tips på någon bra driving range i Stockholm, gärna nära nacka. Det är bra om det finns något att "sikta" på så det inte bara är att döslå.
Senast redigerad av fiddeflumm 2011-05-18 kl. 19:23.
Citera
2011-05-18, 20:56
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Någon som har bra tips på någon bra driving range i Stockholm, gärna nära nacka. Det är bra om det finns något att "sikta" på så det inte bara är att döslå.

Kanske Nacka GK, Lagnövägen 10 kan vara något?
Citera
2011-05-18, 21:13
Medlem
Pretenders avatar
Är i processen att investera i någon form att träklubba att använda till andraslagen på par 5. Aldrig gillat fairway woods, men vill man vara med och konkurrera så måste man kunna spela för eagle/birdie på par 5, känns det som. Järnen går sällan över 200 meter för mig.
Vad tror ni är bäst - spoon, trä-femma eller någon form av rescue-variant?

Tack på förhand.
Citera
2011-05-18, 22:02
Medlem
DanteAlighieris avatar
Ryder Cup i Frankrike 2018, någon som är sugen?
Citera
2011-05-18, 22:22
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Är i processen att investera i någon form att träklubba att använda till andraslagen på par 5. Aldrig gillat fairway woods, men vill man vara med och konkurrera så måste man kunna spela för eagle/birdie på par 5, känns det som. Järnen går sällan över 200 meter för mig.
Vad tror ni är bäst - spoon, trä-femma eller någon form av rescue-variant?

Tack på förhand.

Hur långt vill du slå bollen med den klubban?
Citera
2011-05-18, 22:25
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Hur långt vill du slå bollen med den klubban?

200-225 meter. Järnfyran når oftast c:a 190 meter, vilket innebär att jag sällan räcker hela vägen in på andraslaget.
Citera
2011-05-18, 22:49
Medlem
Hejsan!

Ville bara tipsa om en grym avståndsmätare jag beställt som jag fick idag från Rangepro.se
Blev imponerad att den höll så hög standard för det låga priset.
Har kollat runt lite och denna är den absolut mest prisvärda på marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in