2010-07-12, 23:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Varför inte? Lär ju vara snustorrt och helt förstört...Vi vattnar varenda natt.

Det är sant, undrar om det finns någon som plussar på golfbetting.

Jag tror det, det har de gjort föregående år. Annars är det viasat golf som gäller eller?

Det är möjligt att de vattnar, troligen gör dem det under nattetid då vissa delar av banan fortfarande är grön medans andra är brun. Vore ju nästintill konstigt om de inte gör det. Jag har inte sett The Open i Sverige på flera år så jag har ingen riktig koll när det kommer till TV-tider. Men Zachrisson var det länge sedan man lyssnade på, saknar honom nästan lite
Citera
2010-07-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Varför inte? Lär ju vara snustorrt och helt förstört...Vi vattnar varenda natt.

Det är sant, undrar om det finns någon som plussar på golfbetting.

Jag tror det, det har de gjort föregående år. Annars är det viasat golf som gäller eller?

Finns ju fastställd tablå för nästa vecka och det är Viasat Golf som sänder alla dagar. Ingenting på sexan alltså.

Däremot kul med Scandinavian Masters på SVT. De kunde dock ha skippat Jonas Karlsson som kommentator...
Citera
2010-07-13, 09:18
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Finns ju fastställd tablå för nästa vecka och det är Viasat Golf som sänder alla dagar. Ingenting på sexan alltså.

Däremot kul med Scandinavian Masters på SVT. De kunde dock ha skippat Jonas Karlsson som kommentator...

Vad fan ska du se för tävling nästa vecka?
Citera
2010-07-13, 15:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Jag behöver lite hjälp med att förstå Skandia Tourerna. Jag har nämligen en kusin som är tretton nu och han har av någo anledning alltid sett upp till mig och därför också börjat spela golf. Nu vill han ge sig ut och tävla "ordentligt" hävdar han och undrade om jag visste något om detta. Jag sa bara att Skandia Tour Distrikt var vad jag började på för länge sedan så jag sa till honom att jag skulle kolla upp det.

Nu är ju då frågan om det finns några åldersgränser på Skandia Tour och ifall den dryga avgiften osm jag kommer ihåg fotfarande är kvar? Tror avgiften låg på närmare en tusenlapp, kan ju tycka att det verkar onödigt å betala halvvägs?
Citera
2010-07-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Vad fan ska du se för tävling nästa vecka?

Jajja, semester förstår du. Då flyter dagar och veckor ihop =)
Citera
2010-07-13, 17:21
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Jajja, semester förstår du. Då flyter dagar och veckor ihop =)

Haha, jadå det känner vi alla igen!
Citera
2010-07-13, 19:06
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Jag behöver lite hjälp med att förstå Skandia Tourerna. Jag har nämligen en kusin som är tretton nu och han har av någo anledning alltid sett upp till mig och därför också börjat spela golf. Nu vill han ge sig ut och tävla "ordentligt" hävdar han och undrade om jag visste något om detta. Jag sa bara att Skandia Tour Distrikt var vad jag började på för länge sedan så jag sa till honom att jag skulle kolla upp det.

Nu är ju då frågan om det finns några åldersgränser på Skandia Tour och ifall den dryga avgiften osm jag kommer ihåg fotfarande är kvar? Tror avgiften låg på närmare en tusenlapp, kan ju tycka att det verkar onödigt å betala halvvägs?

Åldersgränsen är 13 år. Någon avgift har jag aldrig hört...men det kanske behövs för att man ska få ett konto på golfdata så man kan anmäla sig på internet?
Citera
2010-07-13, 22:30
Medlem
Dr_Dollars avatar
Bästa banan ni lirat på?
Roligaste, bästa skick, vackrast?

Jag är ju tyvärr en av dom som INTE lirat på nån av dom "finare" banorna...förutom då;
Arlanda Masters och Gävle GK:s Avan.

Till hösten är det tänkt att vi förhoppningsvis ska lira Bro Hof iaf...vilket kommer att bli som en våt dröm
Citera
2010-07-13, 22:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Bästa banan ni lirat på?
Roligaste, bästa skick, vackrast?

Jag är ju tyvärr en av dom som INTE lirat på nån av dom "finare" banorna...förutom då;
Arlanda Masters och Gävle GK:s Avan.

Till hösten är det tänkt att vi förhoppningsvis ska lira Bro Hof iaf...vilket kommer att bli som en våt dröm

Tough one...måste nog säga Troia i Portugal. Satan vilken dålig finish, men greenerna, fairway och tees

I Sverige vet jag faktiskt inte.
Citera
2010-07-14, 09:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Tydligen kostar det 350 spänn för min kusin att börja spela på "touren", men jag sa till honom att det var värt det. Tänkte ifall någon var sugen på att veta

Finaste banan jag spelat? Varit lite för mycket i USA för att veta vilken jag ska säga, båda banorna på Diamondhead strax utanför New Orleans var riktigt riktigt fina. Har släktingar som är medlemar på denna countryclub och har ett hus direkt jämte artons fairway, bara att ta golfbilen och ge sig ut. Dessutom spelade jag en del runt Las Vegas i fjol och de var riktigt vackra och en jävla upplevelse, tyvärr blev det då ingen PGA eller TPC bana så dem namnen har jag glömt bort.

Även lite längre norrut har jag spelat i krokarna runt Illinois och Chicago vart det i tre veckor, även vissa av dem riktigt härliga upplevelser. Gillar ju stuket med golfbil + rullande kiosk Men absolut bästa bana jag spelat var Heron Bay Golfclub i Coral Springs, Florida. Brukade spela någon årlig tävling på PGA touren ett par år tillbaka och om jag inte missminner mig så vann Jesper Parnevik en av sina första PGA tävlingar där, rekomenderas varmt!

Håller vi oss i Europa är det nog någon av de jag spelade i Spanien för ett par år sedan och om det är Sverige så tror jag nog allt det blir Sand Golfklubb. Vill också slå ett slag för Tylösand/Halmstad GK som också blivit en favorit här i Sverige.

Är det förresten någon annan som använder lasermätare på banan nuförtiden? Jag har ingen själv men efter att ha spelat ett par rundor med en nisse som använder en konstant så har jag svårt att vänja mig vid att inte ha det. Så är det någon som har tips på ett billigt ställe att införskaffa sig en?
Citera
2010-07-14, 14:15
Medlem
Citat:
Nu är det dags att börja betta för The Open, som jag redan nämnt tror och hoppas jag på Tiger Woods eller Phil Mickelson. Vad tror ni?

Vanligtvis brukar ju The Open inte vara amerikanernas major(bortsett Tiger), speciellt inte Phils. Personligen tror jag på Tiger som har 4-placering i årets två majors plus att St Andrews är hans favoritbana. Bra odds på Tiger som bästa amerikan. Annars känns engelsmännen intressanta, som Rose, Westwood och Poulter. En rolig högoddsare är Tom Watson på topp 5-placering, 34 i odds.

(Bettar på bet365)
Citera
2010-07-14, 21:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdot
Vanligtvis brukar ju The Open inte vara amerikanernas major(bortsett Tiger), speciellt inte Phils. Personligen tror jag på Tiger som har 4-placering i årets två majors plus att St Andrews är hans favoritbana. Bra odds på Tiger som bästa amerikan. Annars känns engelsmännen intressanta, som Rose, Westwood och Poulter. En rolig högoddsare är Tom Watson på topp 5-placering, 34 i odds.

(Bettar på bet365)

Som jag nämnt förut så skulle jag aldrig få för mig att betta pengar på golf om det inte är jag själv som spelar match mot någon. Sporten är alldeles för lättpåverkad av allting runt omkring för att det ska kännas som ett säkert bet.

Vad tror ni förresten om att spela på smärtstillande a la Ipren eller Alvedon? Har ryggont när jag spelar just nu och hinner inte direkt vila till serien börjar på fredag igen. Så funderar på att pröva några Ipren och hoppas det försvinner men hur går det då med kroppskontrollen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in