2011-05-19, 13:48
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfare80
Hejsan!

Ville bara tipsa om en grym avståndsmätare jag beställt som jag fick idag från Rangepro.se
Blev imponerad att den höll så hög standard för det låga priset.
Har kollat runt lite och denna är den absolut mest prisvärda på marknaden.

Ja tjena, detta går inte alls som reklam va? Personligen tycker de modeller ni har på sidan verkar vara någorlunda usla i motsats till Bushnell t.ex. Så jag håller mig nog kvar till min.
Citera
2011-05-19, 15:38
Medlem
pokergudens avatar
Har det motsatta problemet med låga järn och till viss del även träklubborna, nämligen att jag har en allt för hög bollbana, vilket medför att jag tappar allt för mycket längd. Förövrigt är det väldigt sällan någon skillnad i längd mellan exempelvis järn 5/4/3 slår alla ungefär 170m, vilket jag tycker är rätt konstigt då jag märker skillnad på resterande klubbor i bagen, någon som spontant vet vad det kan bero på?

//Tacksam för svar
Citera
2011-05-19, 18:46
Medlem
Baksving

Hur lång baksving kör ni med? Tycker faktiskt det räcker att inte alls gå långt bak med klubban, blir bara svårare att komma i rätt spår då. You dont hit the ball with the backswing!(kass engelska men ändå)
Citera
2011-05-19, 18:53
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfare80
Hejsan!

Ville bara tipsa om en grym avståndsmätare jag beställt som jag fick idag från Rangepro.se
Blev imponerad att den höll så hög standard för det låga priset.
Har kollat runt lite och denna är den absolut mest prisvärda på marknaden.

Har du jobbat där länge?
Citera
2011-05-19, 19:31
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Baksving

Hur lång baksving kör ni med? Tycker faktiskt det räcker att inte alls gå långt bak med klubban, blir bara svårare att komma i rätt spår då. You dont hit the ball with the backswing!(kass engelska men ändå)

Detta är precis som de flesta andra frågor du ställer väldigt unikt från spelare till spelare Nybörjare brukar och borde ha en relativt kort baksving eftersom du precis som du säger får det enklare att kontrollera svingen. Själv har jag en sving med full axelvridning med lite armböj och naturligtvis satta handleder. Skulle säga att den är ganska normal i längd i jämförelse med andra.
Citera
2011-05-19, 19:41
Medlem
Hejsan!
Jag tänkte på en sak,
De nyar R11 driversen från Taylormade den finns ju i en TP version och en "vanlig" och prisskillnaden på dem är 1000 kr. Men jag hittar ingen stans vad som är skillnaden på dem(förutom priset), vad får man för 1000 kr extra?

Tack på förhand!
Citera
2011-05-19, 20:36
Medlem
Tablettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaman92
Hejsan!
Jag tänkte på en sak,
De nyar R11 driversen från Taylormade den finns ju i en TP version och en "vanlig" och prisskillnaden på dem är 1000 kr. Men jag hittar ingen stans vad som är skillnaden på dem(förutom priset), vad får man för 1000 kr extra?

Tack på förhand!

Det är skaftet som är annorlunda. Tror att det är stiffskaftet som kostar 1000kr mer.
Citera
2011-05-19, 20:51
Medlem
Tablettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ryder Cup i Frankrike 2018, någon som är sugen?
Haha, javisst
Citera
2011-05-19, 20:55
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettan
Det är skaftet som är annorlunda. Tror att det är stiffskaftet som kostar 1000kr mer.

Japp, det är andra märken på skaftet i TP versionen, tror det hela handlar om mer vridstyvhet i skaftet som sätts i en TP än en vanlig.
Citera
2011-05-19, 21:21
Medlem
Tackar! (Låter dock mycket för skaftet bara;P )
Citera
2011-05-19, 21:41
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaman92
Tackar! (Låter dock mycket för skaftet bara;P )

Det gäller allting i golfvärlden Men jag skulle säga att de som faktiskt behöver det skaft som sitter i TP versionen spelar på Nordea Tour och upp.
Citera
2011-05-19, 22:44
Medlem
Jag frågade dock därför att jag sitter med en sådan och har inte riktigt betalat den men för mig är den grym! Jag testa den lite idag och älskar den! Jag har dock 55g skaftet i den. Jag har 10.6. Kan säga att jag inte bara gått in och köpt den utan har testat ut den i tour bussen som nyss var på min golfklubb och de tyckte att jag skulle ha den. Jag spelar inte nordea tour förövrigt;P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in