2007-05-06, 12:51
Medlem
Continental Ops avatar
Ska nog byta till en billigare brevlådeklubb i år, har hittat Vikbolandets GK, 395 spänn, fast det är nog en "public course"

de banor jag cyklat eller kört förbi i år har sett ut att vara i jävligt fint skick för att vara så tidigt

Jag tycker oxå det är lite av en töntsport, man får vara jävligt selektiv med vem man lirar med helt enkelt
Citera
2007-05-07, 16:18
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vad har trådskribenterna før målsättningar før året?

Lätt! Att visa min driver vem som bestämmer. Längre, rakare, hårdare.... ja, mer machogolf helt enkelt! "Lord of the Driver"!
Citera
2007-05-07, 18:05
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Lätt! Att visa min driver vem som bestämmer. Längre, rakare, hårdare.... ja, mer machogolf helt enkelt! "Lord of the Driver"!

Mitt rekord från i fjor är 360 meter utan medvind och på plattmark med en NXT Tour boll (inga extrema saker alltså). Macho nog? Jag skall personligen bli bättre i bunkrar och i närspelet 70-30 meter från green och träna puttar 5 timmar per vecka.
Citera
2007-05-07, 18:46
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Jag skall personligen bli bättre i bunkrar och i närspelet 70-30 meter från green och träna puttar 5 timmar per vecka.
Ett tips! sträva efter att aldrig hamna 70-30 meter från flaggan, försök att så ofta som möjligt lägga dig på fullt pitchavstånd istället
Citera
2007-05-07, 19:39
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Ett tips! sträva efter att aldrig hamna 70-30 meter från flaggan, försök att så ofta som möjligt lägga dig på fullt pitchavstånd istället

Jag vet. Men nu pratar vi typiska par femhål, där det kanske har blivit lite "brett". Lite defensivt att kanske bara komma ut med ett par trots pin high på två bara før att jag inte tränat flop eller kvartsslag.
Citera
2007-05-07, 20:33
Medlem
Continental Ops avatar
kan du komma inom 30 meter så är det lugnt men 50-70 är bara svårt tycker jag, föredrar en pitch från 100 meter än nåt konstslag från 50 meter, men jag är jävligt defensiv

du har nog jävligt mkt lägre hcp än jag, 16, så jag är ju nöjd med mkt parchanser och sen bara hålla mig på bogey om det skiter sig lite, det verkar inte vara nån avkopplande golf att vara singelhandicappare heller
Citera
2007-05-08, 10:21
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Mitt rekord från i fjor är 360 meter utan medvind och på plattmark med en NXT Tour boll (inga extrema saker alltså). Macho nog?

Imponerande! Där ligger jag klart i lä...

Citat:
Ursprungligen postat av Continetal Op

Apropå det. Jag bläddrade lite i Annikas bok och noterade att hon tydligen alltid strävar efter att hamna exakt 73 meter från flaggan. Det är hennes favoritavstånd. Därifrån finns det inga andra alternativ än "i på två". Tänk om man kunde säga detsamma själv. Fan... "I på tjugotvå" känns ibland mer som min melodi. Nej då...

Well, får iaf aldrig nog av att se henne träna wedgeslag med sin caddie - ni vet, när han står med en målvaktsplock c:a 100 meter bort och fångar bollarna som kommer, oftast utan att ens behöva röra på fötterna. Otroligt skön precision.
Citera
2007-05-09, 19:50
Medlem
Riddarens avatar
Det hela är mycket enkelt. Jag behöver en ny driver som kan spräcka ljudvallen! Sitter på en Big Bertha + Titanium för tillfället men den har ju en par tre år på nacken vid det här laget. Tekniken går ju framåt och jag kan tänka mig att det finns rätt så mycket bättre grejer på marknaden i dagsläget.

Vad rekommenderar ni?

Edit. Kom på att det där lät lite oseriöst. Jag vill därför förtydliga att jag är mycket seriös och mycket full. Jag menar ändå allvar!
Citera
2007-05-12, 22:41
Medlem
Zinkys avatar
TJena, golfar just nu bara på skoj ute på stora ängar och på lite såna här pay and play banor, men är sugen på att ta grönt kort, hur svårt är det hur mycket kostar det och hur lång tid tar det?

Tacksam för svar.
Citera
2007-05-12, 23:00
Medlem
Hej, jag har börjat föra lite statistik på greenträffar, fairwayträffar och puttning osv och jag ville bara komma förbi och skryta lite med att jag har bättre putting avarage än Tiger Woods!! det ni!
Citera
2007-05-13, 01:56
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KateH
Hej, jag har börjat föra lite statistik på greenträffar, fairwayträffar och puttning osv och jag ville bara komma förbi och skryta lite med att jag har bättre putting avarage än Tiger Woods!! det ni!

Det är inte illa, men hur ligger du till vad gäller antalet greenträffar?
Citera
2007-05-13, 13:32
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KateH

Det är väl bra. Fast du får nog tänka på att greenerna på touren är rätt mycket svårare än de du spelar på. De är hårda som ett parkett golv och rätt mycket mer ondulerade (stavning?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in