2018-05-10, 02:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Cathy reflekterar över "intervjun": https://www.youtube.com/watch?v=0NUF-EOX75c

Vad säger ni förutom att hon ser ut som skit i lila läppstift?
Att hon är falsk som vatten.
Ljuger helt obehindrat
Citera
2018-05-10, 02:51
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Hehe ja. Nu vet jag sen länge att feminister i synnerhet helt saknar självinsikt och totalt saknar empati för män så det är inte så konstigt att de tycker att de har en valid poäng här.

Ironin i att det här är från just UN women där man talar om pressfrihet och jämställdhet när budskapet är så långt från jämställdhet man kan komma och pressfrihet är något som feminister aktivt kämpar för att stävja...

Den här är ändå min favorit:
https://us-east-1.tchyn.io/snopes-production/uploads/2015/12/hillary-clinton-quote.jpg
Jo, men det gäller att inte ryckas med och ge igen med samma mynt. I slutändan är det myntet som alla betalar med.

Det borde verkligen startas en tråd med rubriken "När män inte räknas." under lämpligt forum och med ett enda guidande exempel på vad den ska fyllas med. Den kan nog springa iväg flera sidor...

Glömde kommentera länkinnehållet. Troligen beror det på att jag är mållös...
Citera
2018-05-10, 03:15
Medlem
4yoonlys avatar
Jordan är en av de bästa motpolerna till fanatisk feminism, vänsterideologi osv osv.
Lite av en hjälte faktiskt...
Det fanns en bög som också riktigt grym, men blev något av en antihjälte då det visade sig att han hade lite små problem med ålder och analvännerna... eller vad fan man skall säga...

Tror faktiskt rent historiskt att man kan se på detta om några år (50-100) som någon form av mans kamp... Året då vi män sade till och frigjorde oss ifrån den kvinnliga bestämmandet i hemmet osv.
Citera
2018-05-10, 03:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är ALLTID mest synd om kvinnor, även när de är minst drabbade.

https://steemit.com/feminism/@schattenjaeger/1-in-4-homeless-people-are-women
http://www.latimes.com/projects/la-me-homeless-women/
När krigen gick och männen dog var det mest synd om kvinnorna för att de fick klara sig själva.
Skulle planeten gå under i morgon, skulle det också vara mest synd om kvinnor.
Häromdagen var det också nån nyhet om de 200+ skolflickorna som kidnappades i Nigeria, men fortfarande inte ett ljud om de tretusen pojkar och män som mördades i samband med det.
Citera
2018-05-10, 03:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jordan är en av de bästa motpolerna till fanatisk feminism, vänsterideologi osv osv.
Lite av en hjälte faktiskt...
Det fanns en bög som också riktigt grym, men blev något av en antihjälte då det visade sig att han hade lite små problem med ålder och analvännerna... eller vad fan man skall säga...

Tror faktiskt rent historiskt att man kan se på detta om några år (50-100) som någon form av mans kamp... Året då vi män sade till och frigjorde oss ifrån den kvinnliga bestämmandet i hemmet osv.
Du tänker på Milo?
Det var han som var drabbad den gången, vilket inte är alls ovanligt i bögvärlden.
Att pojkar får lära sig lite trix av äldre män.
Redan de gamla grekerna...

Det finns ett avsnitt av Filosofiska rummet som heter Eros. Kolla upp det.
Citera
2018-05-10, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Jo, men det gäller att inte ryckas med och ge igen med samma mynt. I slutändan är det myntet som alla betalar med.

Det borde verkligen startas en tråd med rubriken "När män inte räknas." under lämpligt forum och med ett enda guidande exempel på vad den ska fyllas med. Den kan nog springa iväg flera sidor...

Glömde kommentera länkinnehållet. Troligen beror det på att jag är mållös...

Jag har 0 empati för människor som antar en ideologi som i grunden är misandrisk och vars förespråkare är rena manshatare. Tycker inte att det är jämförbart med att hata någon på grund av dennes biologiska egenskaper.

Vore som du säger intressant med en sådan tråd men den kommer nog lättvindigt viftas bort av rationaliserande feminister. Starta en sådan tråd om inte annat för att få mer insikt i hur långt en feminist är villig att rationalisera.
Citera
2018-05-10, 03:49
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du tänker på Milo?
Det var han som var drabbad den gången, vilket inte är alls ovanligt i bögvärlden.
Att pojkar får lära sig lite trix av äldre män.
Redan de gamla grekerna...

Det finns ett avsnitt av Filosofiska rummet som heter Eros. Kolla upp det.

Ja Milo var det! Han var grym, men tyvärr lite åt pedohållet...
Och visst i mångt och mycket kan det säkert ursäktas med många förklaringar om det ena och det andra. Ingen är perfekt, men det var en sinker för honom och gick lite över gränsen även för mig...
Homosexuell som han var hade jag inga som helst problem med även som heterosexuell... Men han gick över åldersgränsen och han visste om det och där sjönk han rent moraliskt.... Han kan säkerligen gräva sig upp ur hålet, men det kommer ta en stund. Milo hade sjukt bra koll och hade alltid "bög" kortet om det skulle skita sig fullständigt... Vilket gjorde allt bara roligare....

Jordan är likvärdig helt (vad jag vet) utan att vara bög, pedo osv...
Citera
2018-05-10, 03:54
Medlem
Citat:
När krigen gick och männen dog var det mest synd om kvinnorna för att de fick klara sig själva.
Skulle planeten gå under i morgon, skulle det också vara mest synd om kvinnor.
Häromdagen var det också nån nyhet om de 200+ skolflickorna som kidnappades i Nigeria, men fortfarande inte ett ljud om de tretusen pojkar och män som mördades i samband med det.

En flicka är med de siffrorna 15 gånger mer värd än en pojke. Låter rimligt.
Citera
2018-05-10, 03:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja Milo var det! Han var grym, men tyvärr lite åt pedohållet...
Och visst i mångt och mycket kan det säkert ursäktas med många förklaringar om det ena och det andra. Ingen är perfekt, men det var en sinker för honom och gick lite över gränsen även för mig...
Homosexuell som han var hade jag inga som helst problem med även som heterosexuell... Men han gick över åldersgränsen och han visste om det och där sjönk han rent moraliskt.... Han kan säkerligen gräva sig upp ur hålet, men det kommer ta en stund. Milo hade sjukt bra koll och hade alltid "bög" kortet om det skulle skita sig fullständigt... Vilket gjorde allt bara roligare....

Jordan är likvärdig helt (vad jag vet) utan att vara bög, pedo osv...
Alltså, det var han som var offret. En ung grabb på runt 13 när det hände.
Citera
2018-05-10, 04:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
En flicka är med de siffrorna 15 gånger mer värd än en pojke. Låter rimligt.
Minst!
Detta var också en underbar nyhet:
http://www.unhcr.org/news/latest/2017/12/5a3e3d155/groundbreaking-first-evacuation-162-vulnerable-refugees-libya-italy.html

Gissa antal män?
Citera
2018-05-10, 04:11
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Alltså, det var han som var offret. En ung grabb på runt 13 när det hände.

Va? allvarligt? trodde det var tvärtom.... där ser man social media...
Har du någon källa på detta att det var han som ung som blev "pedofilad" :-) Det lilla jag kände till att han som något äldre (än 13) var något dragen till yngre... och det var hela det problematiska...

Samtidigt... så är jag ateist och Milo är mer eller mindre trogen kristen och det samt öppen bög blev något hårdsmält till slut... Öppen bög, visst inga problem.... kristen samt öppen bög blir tvetydigt och sedan då (som du säger felaktiga slutsatser möjligen) pedo anklagelserna... då blev det lite open/shut case för min del... Även om i princip allt han sagt varit fakta...

Men är han offret... vänder det lite på steken helt klart... hans religiösa övertygelser är (för mig) något problematiska dock... men budskapet är ändå korrekt med vilken budbärare som helst.
Citera
2018-05-10, 04:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Va? allvarligt? trodde det var tvärtom.... där ser man social media...
Har du någon källa på detta att det var han som ung som blev "pedofilad" :-) Det lilla jag kände till att han som något äldre (än 13) var något dragen till yngre... och det var hela det problematiska...

Samtidigt... så är jag ateist och Milo är mer eller mindre trogen kristen och det samt öppen bög blev något hårdsmält till slut... Öppen bög, visst inga problem.... kristen samt öppen bög blir tvetydigt och sedan då (som du säger felaktiga slutsatser möjligen) pedo anklagelserna... då blev det lite open/shut case för min del... Även om i princip allt han sagt varit fakta...

Men är han offret... vänder det lite på steken helt klart... hans religiösa övertygelser är (för mig) något problematiska dock... men budskapet är ändå korrekt med vilken budbärare som helst.
https://www.buzzfeed.com/maryanngeorgantopoulos/milo-yiannopoulos-resigns-breitbart-holds-press-conference?utm_term=.qrV2GkxjMz#.ucmDWx60m7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in