Citat:
Ursprungligen postat av
balsameradleopard
Man får väl åtminstone lov att gratulera Rask till att äntligen stängt ett alldeles för långt kapitel i sitt liv. Håller faktiskt med honom om det han sa angående CBD - har ej använt CBD själv men tidigare THC och det kan göra enorm skillnad. Befängt att man ej får marknadsföra detta.
Nu tänker han dock öppna ett nytt skönhetsmärke. För att ge lite tips - 1. ett sådant företag bör han nog starta vid sidan om ett annat jobb. De flesta som har mindre intressen börjar med det som hobbyverksamhet och börjar sedan leva på företaget om det går bra. 2 - tror ej det bästa namnet är "Carl Fredrik Alexander Rask". Redan förknippat med vissa dåliga saker som "raskad", hänger ut sin farsa, förtal osv. Kom på ett annat namn. 3 - marknadsför inte ett märke som "något som inte passar alla". Utbud och efterfrågan styr marknaden och när man gör produkter kan man inte bara tänka på vad man själv tycker är bra utan man måste tänka på efterfrågan också. Oavsett, kul att Rask hittat något han vill göra och önskar honom lugn och ro i själen utan Youtube.
Det finns ingen annan utväg än det som det du skrivit och jag fetat när man befinner sig i en situation som Rask gör, har man inga besparingar, knappt några inkomster så är det enda vägen att gå, lönearbete
med en fast solid inkomst och sen bygga upp någonting vid sidan om det ..
Men tyvärr lider vår vän i Trosa av nån slags surrealistisk syn på sig själv, (
Det borde utredas tycker jag) tydligen anser han att hans namn är ett så stark upparbetat varumärke att han kan börja sälja kalsonger och parfymer och annat "och få det att flyga direkt" och det med ett startkapital som ungefär motsvarar en kasse tomburkar, det är så dödsdömt att om han menar allvar borde ruskas om och ges några örfilar så han vaknar upp från sina drömmars värld..
Nu är ju chansen 0% att detta kommer att bli verklighet då det inte är just annat än Grandiosa drömmar och content, men för familjens bästa borde Baronen lotsas ut på arbetsmarknaden till en trygg anställning någonstans med lön in på kontot den 25 varje månad, han har inte vad som krävs att bygga upp någonting varaktigt, kolla bara hur han använde pengarna då det gick bra för honom några månader, det köptes skrytbilar, oxfileer, klockor och en annan massa skit istället för att lägga undan till ett annat boende t.ex, eller till annan företagsamhet..
Citat:
Ursprungligen postat av
Bengt-Birger
Haha vilken lirare han är. Svarar på kommentar på youtube om det där att det är lögn! Han har aldrig gått på soc. Eller jo alltså, bara ”en månad eller två”

Jag såg den där kommentaren jag med nu, och personen som postat den har som svar på Rask svar frågat varför han tar bort följdfrågan på Rask svar? Troligen var han svarslös på den och valde att ta bort den och se till att få sista ordet i frågan.
Här är en annan post där han nämner att han pratat med "
min socialsekreterare" vilket inte kan uppfattas annat än att det under tid byggts upp en relation med vederböranden och inte bara en kort tillfällig kontakt:
(FB) Startar eget - försörjningsstöd.
Och forskar man lite vad han själv nämner i sina trådar här på forat om att han är arbetslös och när tanken är att starta upp sitt företag så är perioden MINST 5 månader..
Sen undrar man ju samtidigt hur en arbetshäst som Carl Fredrik som började jobba som 16 åring och t.om hade anställningar där han jobbade 12 tim/dag ska behöva vända sig till socialen när han är "
mellan arbeten", han borde rimligtvis varit berättigad till A-kassa kan man tycka, jag tror inte Rask skulle skita i att betala avgifter till ett sådant förnämligt skyddsnät gällande försörjningen.
Jag har ett tips till content på kanalen, en serie du kan kalla "
mina dagar i arbetslivet" där du berättar lite om dina lönearbeten och företag du drivit, hur länge var och ett höll och lite anekdoter runt det, riktigt intressant hur du lyckats jobba så mycket och drivit flera företag på så kort tid och dessutom levt på socialbidrag flera månader..
Det är en intressant resa med många frågetecken som du inte berättat något om

....
Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Rask blir catchad på lögn efter lögn. Han svarar i kommentaren: ”på Flashback säger man att jag slår min fru och mina barn också.” En floskel han upprepar varenda gång han ska misskreditera den här tråden. Han får gå många sidor för att hitta en sådan kommentar.
Det Rask hatar är snarare att han som är så ärlig om allt gång på gång blir synad på sina lögner på det här forumet och han klarar inte av det. Han vet att folk här gjorde narr av hans bilköp långt innan han själv erkände vilken skrothög han tjackat. Han vet att folk här såg igenom hans lögner om inkomster långt innan någon annan. Han vet att det finns mängder med inlägg här som är on point om hans dubbelmoralistiska kritiserande av andra för saker han gör själv och hundra gånger värre. Etc etc.
Rask har betett sig som ett svin på youtube i åratal och kunnat förklara bort och dölja det för många av hans följare, men här så får han ta emot kritiken han förtjänar. Han klarar inte av det, för han är en liten man med ett bräckligt ego som dels gillar den positiva uppmärksamheten han får för uthängningar och förtalsvideor men som samtidigt hatar att bli kritiserad och synad för sin bluff.
Det är därför Rask upprepar ” dom på Flashback skriver att jag slår min fru också, hö hö!” För han vet att det är rena lögner som han i desperation drar upp för att misskreditera allt annat som skrivs i tråden.
Till sist: Jag är ärlig om allt.
Ja det kommer alltid upp som försvar, att det här skrivs
att han slår sin fru, -dock nämner han
ALDRIG att det
inte ses som någon sanning här utan tvärtom pratats ner som lögn och skitsnack här i tråden..
Rask är för mig gällande sitt anspråk på att vara en av samhällets största stöttepelare i form av "
hårt arbetande skattebetalare och entreprenör" vad Papinik motsvarande är för sitt anspråk på att ha varit en
tung Gangster och medlem i kriminella MC-gäng
Innan vi här i tråden började granska vilka inkomster Baronen deklarerade för så rörde det sig om summor l
ångt under existensminimum, och det samtidigt som han skröt över månadsinkomster som översteg vad han deklarerade för hela året..
Det var efter det journalistiskt grävande arbetet här som han började redovisa en månadslön på 20,000 i månaden

....