Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Rask har lagt upp en video där han säger att han lägger ned med youtube och firman.

EDIT

Ej clickbait skriver han men sedan säger han nån minut in att han kommer fortsätta lägga upp grejer.
Ännu ett företag som han lägger ner, det är förstås Sverige och läkemedelsverket fel som motarbetar Rask som sliter så hårt och lägger ner hela sin själ i allt han gör, Sveriges lagstiftning släpar, det har ingenting alls att göra med Rask oförmåga att följa lagar och regler.

Men han är ingen quitter säger han, han har en plan, nu ska Rask börja göra kalsonger, gissningsvis med sitt egna vulgära ansikte som motiv.

Han har en marknadsföringsplan...

Vad tror ni om hans nya satsning, är det nu det vänder?

Edit: såg klart videon, han ska också börja tillverka parfymer, skäggvax och en återfuktande kräm, Dick Johnson släng er i väggen, på samma sätt som Rask bröt sig ur samarbetet med cbd företag för han ansåg sig kunna göra ett bättre jobb sker nu samma sak igen, han besitter en expertis få människor har tillgång till.
Senast redigerad av AndersJohanssen 2021-05-06 kl. 19:33.
Citera
2021-05-06, 19:52
Medlem
123....s avatar
Björn Borg, Börje Salming, Släng er i väggen!
Nu kommer CARL FREDRIK ALEXANDER RASK kalsongen!!

Har det brunnit i proppskåpet eller!?
Citera
2021-05-06, 20:40
Medlem
123....s avatar
Jag blir så trött på hans BS:ande.. det är tredje eller fjärde gången jag hör hans orerande om vilken otrolig arbetsmyra han har varit i sitt liv med alltifrån anställningar till egna företag..
Han har jobbat HELA SITT LIV och ALDRIG levt på bidrag, bifogar länk här till ett inlägg han gjort tidigare här på flashback:

(FB) Startar eget - försörjningsstöd.

Här medger han att han lever på försörjningsstöd, och googlar man vad försörjningsstöd innebär finns detta att hitta, jag fetar själva kärnpunkten :

Citat:
Försörjningsstöd är en del av det ekonomiska biståndet, som är den korrekta benämningen för det som i vardagligt tal kallas socialbidrag. Det ekonomiska biståndet består dels av försörjningsstöd och dels av stöd till "livsföringen i övrigt". Det ekonomiska biståndet är samhällets yttersta sociala ekonomiska skyddsnät.[1]

Försörjningsstöd består dels av en "riksnorm" och dels av "skäliga kostnader utanför riksnormen". I riksnormen ingår kostnader för bl.a. livsmedel och kläder/skor. Skäliga kostnader utanför riksnormen är bl.a. hyra och hushållsel, se vidare nedan.[1]

Det ekonomiska biståndet regleras av socialtjänstlagen. Det lagrum som framför allt används vid biståndsbedömningar är 4 kap 1 § SoL (socialtjänstlagen).[2] Andra rättskällor som har betydelse för handläggning och beslutsfattande är också rättspraxis samt Socialstyrelsens allmänna råd om ekonomiskt bistånd.[1]

Mera bidragstagare än att leva på socialbidrag går det inte att bli gubben, sluta med dina lögner en gång för alla och håll dig till sanningen!
Dessutom var det Clickbait De Luxe ytterligare än gång fast du uttryckligen i rubriken lovade att så inte var fallet, du ska inte alls sluta med Youtube, som du beskrev situationen kommer det att bli precis som förut med videos från dig i precis samma utsträckning och med samma frekvens på reklamavbrotten.

Grattis BB du lurade mig denna gången, jag trodde verkligen att du hade något av substans att förmedla och att det inte bara som vanligt var clickbait och content så jag tryckte och kollade hela videon. Grattis! ....
Senast redigerad av 123.... 2021-05-06 kl. 20:58.
Citera
2021-05-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Björn Borg, Börje Salming, Släng er i väggen!
Nu kommer CARL FREDRIK ALEXANDER RASK kalsongen!!

Har det brunnit i proppskåpet eller!?
Med fack för utbytbar svettsugande strumpa?
Citera
2021-05-06, 23:37
Medlem
Man får väl åtminstone lov att gratulera Rask till att äntligen stängt ett alldeles för långt kapitel i sitt liv. Håller faktiskt med honom om det han sa angående CBD - har ej använt CBD själv men tidigare THC och det kan göra enorm skillnad. Befängt att man ej får marknadsföra detta.

Nu tänker han dock öppna ett nytt skönhetsmärke. För att ge lite tips - 1. ett sådant företag bör han nog starta vid sidan om ett annat jobb. De flesta som har mindre intressen börjar med det som hobbyverksamhet och börjar sedan leva på företaget om det går bra. 2 - tror ej det bästa namnet är "Carl Fredrik Alexander Rask". Redan förknippat med vissa dåliga saker som "raskad", hänger ut sin farsa, förtal osv. Kom på ett annat namn. 3 - marknadsför inte ett märke som "något som inte passar alla". Utbud och efterfrågan styr marknaden och när man gör produkter kan man inte bara tänka på vad man själv tycker är bra utan man måste tänka på efterfrågan också. Oavsett, kul att Rask hittat något han vill göra och önskar honom lugn och ro i själen utan Youtube.
Citera
2021-05-07, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Jag blir så trött på hans BS:ande.. det är tredje eller fjärde gången jag hör hans orerande om vilken otrolig arbetsmyra han har varit i sitt liv med alltifrån anställningar till egna företag..
Han har jobbat HELA SITT LIV och ALDRIG levt på bidrag, bifogar länk här till ett inlägg han gjort tidigare här på flashback:

(FB) Startar eget - försörjningsstöd.

Här medger han att han lever på försörjningsstöd, och googlar man vad försörjningsstöd innebär finns detta att hitta, jag fetar själva kärnpunkten :

Mera bidragstagare än att leva på socialbidrag går det inte att bli gubben, sluta med dina lögner en gång för alla och håll dig till sanningen!
Dessutom var det Clickbait De Luxe ytterligare än gång fast du uttryckligen i rubriken lovade att så inte var fallet, du ska inte alls sluta med Youtube, som du beskrev situationen kommer det att bli precis som förut med videos från dig i precis samma utsträckning och med samma frekvens på reklamavbrotten.

Grattis BB du lurade mig denna gången, jag trodde verkligen att du hade något av substans att förmedla och att det inte bara som vanligt var clickbait och content så jag tryckte och kollade hela videon. Grattis! ....
Haha vilken lirare han är. Svarar på kommentar på youtube om det där att det är lögn! Han har aldrig gått på soc. Eller jo alltså, bara ”en månad eller två”
Citera
2021-05-07, 09:05
Medlem
Svullo kan väl slå sig ihop med Olof K och blåsa folk, han har ju inte haft problem med det tidigare

Reagerade på det han sa om Einar och Dildos, det är tydligen ok om det är Rask som trycker upp den i nån som sover, jävla Dubbelmoral
Citera
2021-05-07, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Haha vilken lirare han är. Svarar på kommentar på youtube om det där att det är lögn! Han har aldrig gått på soc. Eller jo alltså, bara ”en månad eller två”

Rask blir catchad på lögn efter lögn. Han svarar i kommentaren: ”på Flashback säger man att jag slår min fru och mina barn också.” En floskel han upprepar varenda gång han ska misskreditera den här tråden. Han får gå många sidor för att hitta en sådan kommentar.

Det Rask hatar är snarare att han som är så ärlig om allt gång på gång blir synad på sina lögner på det här forumet och han klarar inte av det. Han vet att folk här gjorde narr av hans bilköp långt innan han själv erkände vilken skrothög han tjackat. Han vet att folk här såg igenom hans lögner om inkomster långt innan någon annan. Han vet att det finns mängder med inlägg här som är on point om hans dubbelmoralistiska kritiserande av andra för saker han gör själv och hundra gånger värre. Etc etc.

Rask har betett sig som ett svin på youtube i åratal och kunnat förklara bort och dölja det för många av hans följare, men här så får han ta emot kritiken han förtjänar. Han klarar inte av det, för han är en liten man med ett bräckligt ego som dels gillar den positiva uppmärksamheten han får för uthängningar och förtalsvideor men som samtidigt hatar att bli kritiserad och synad för sin bluff.

Det är därför Rask upprepar ” dom på Flashback skriver att jag slår min fru också, hö hö!” För han vet att det är rena lögner som han i desperation drar upp för att misskreditera allt annat som skrivs i tråden.

Till sist: Jag är ärlig om allt.
Citera
2021-05-07, 12:00
Medlem
Jag är inte här för att hata och spilla skit på Rask - hans liv, hans val.
Kul för han att testa vingarna nån annanstans. Ett problem och troligt scenario
jag ser framför mig är;

Hans youtube är helt död fram tills hans produkt är klar, och från ingenstans kommer
massa videos med uppenbart syfte att pusha produkten. Hans marknadsföring kommer
inte bli naturlig utan istället genomskinlig.

Värdet han har är sin connection till följarna, tappar han den så kvittar det att han har X antal subs.
Citera
2021-05-07, 13:02
Medlem
Den som vill köpa rask kallingar är rakt av dum i huvudet.

Finns ju redan etablerade och kvalitativa märken som folk är "trygga" med.
Frank Dandy kunder kommer inte byta till Eask Undies.

Jag har aldrig hört på dummare idé.
Citera
2021-05-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Den som vill köpa rask kallingar är rakt av dum i huvudet.

Finns ju redan etablerade och kvalitativa märken som folk är "trygga" med.
Frank Dandy kunder kommer inte byta till Eask Undies.

Jag har aldrig hört på dummare idé.
Det finns väl kallingar med Ullareds Ola-Conny och Morgan?
Men Rasken tror att han är stor..
Den ska han göra parfym, de säger att det tar upp till ett år av tester mm, men Rasken tycker att två veckor borde räcka?
Citera
2021-05-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det finns väl kallingar med Ullareds Ola-Conny och Morgan?
Men Rasken tror att han är stor..
Den ska han göra parfym, de säger att det tar upp till ett år av tester mm, men Rasken tycker att två veckor borde räcka?

Med risk för att låta barnslig, men vad ska doftprofilen vara? Bajs, som han ofta pratar om? Fermenterad tobak Ala snus? Prutt?

Snacka om hybris. Den dagen gents.se säljer rask parfym är den dagen jag avslutar jordelivet. Real talk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in