Jag blir så trött på hans BS:ande.. det är tredje eller fjärde gången jag hör hans orerande om vilken otrolig arbetsmyra han har varit i sitt liv med alltifrån anställningar till egna företag..
Han har jobbat HELA SITT LIV och ALDRIG levt på bidrag, bifogar länk här till ett inlägg han gjort tidigare här på flashback:
(FB) Startar eget - försörjningsstöd.
Här medger han att han lever på försörjningsstöd, och googlar man vad försörjningsstöd innebär finns detta att hitta, jag fetar själva kärnpunkten :
Citat:
Försörjningsstöd är en del av det ekonomiska biståndet, som är den korrekta benämningen för det som i vardagligt tal kallas socialbidrag. Det ekonomiska biståndet består dels av försörjningsstöd och dels av stöd till "livsföringen i övrigt". Det ekonomiska biståndet är samhällets yttersta sociala ekonomiska skyddsnät.[1]
Försörjningsstöd består dels av en "riksnorm" och dels av "skäliga kostnader utanför riksnormen". I riksnormen ingår kostnader för bl.a. livsmedel och kläder/skor. Skäliga kostnader utanför riksnormen är bl.a. hyra och hushållsel, se vidare nedan.[1]
Det ekonomiska biståndet regleras av socialtjänstlagen. Det lagrum som framför allt används vid biståndsbedömningar är 4 kap 1 § SoL (socialtjänstlagen).[2] Andra rättskällor som har betydelse för handläggning och beslutsfattande är också rättspraxis samt Socialstyrelsens allmänna råd om ekonomiskt bistånd.[1]
Mera bidragstagare än att leva på socialbidrag går det inte att bli gubben, sluta med dina lögner en gång för alla och håll dig till sanningen!
Dessutom var det Clickbait De Luxe ytterligare än gång fast du uttryckligen i rubriken lovade att så inte var fallet,
du ska inte alls sluta med Youtube, som du beskrev situationen kommer det att bli precis som förut med videos från dig i precis samma utsträckning och med samma frekvens på reklamavbrotten.
Grattis BB du lurade mig denna gången, jag trodde verkligen att du hade något av substans att förmedla och att det inte bara som vanligt var clickbait och content så jag tryckte och kollade hela videon. Grattis! ....