2020-07-21, 02:38
Medlem
Tycka vad man vill om Rask men att kommentera onödig skit kring graviditeten är inte mer än hat. Hade varenda person i Sverige vloggat så hade inte deras familj varit konstig i jämförelse med allt annat.

Visst killen gnäller ofta.
Visst killen kanske saknar ett traditionellt jobb.
Visst killen kanske har gjort konstiga saker i sitt förflutna innan han bildade familj.
Visst killen kanske gjorde en dålig affär (bilen) men vem har inte gjort dåliga affärer.
Visst killen kanske ber om swish donationer, förvånar mig inte om det blir motivet "bebis-prylar" om någon månad.

Men! Men aldrig har det någonsin framkommit att barnen vanvårdas eller inte trivs med sin familj. Aldrig har det framkommit att det saknas mat på bordet. Och det har aldrig framkommit att Rask med fru inte skulle kunna ta hand om sina barn eller ytterligare en till.

Det är sån jävla sandlådenivå att sitta här o kasta skit på att de väntar ytterligare ett barn. Inget konstruktivt alls, bara ren o skär hat.

Jag kan ogilla det Rask ibland laddar upp, ännu mer sällan gilla det. Jag må oftast inte hålla med om saker han säger och oftast tycker jag att han är dubbelmoralisk liksom många i tråden men det gör inte att han och frugan automatisk inte kan ta hand om barn eller försörja dem. Skärp er nu. Detta är Sverige, skaffa 10 barn utan att ha jobb men tak samt mat kommer ändå att finnas, det är väl det vackra med landet där vi bor.
Senast redigerad av Tanakh 2020-07-21 kl. 02:40.
Citera
2020-07-21, 05:57
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Tycka vad man vill om Rask men att kommentera onödig skit kring graviditeten är inte mer än hat. Hade varenda person i Sverige vloggat så hade inte deras familj varit konstig i jämförelse med allt annat.

Visst killen gnäller ofta.
Visst killen kanske saknar ett traditionellt jobb.
Visst killen kanske har gjort konstiga saker i sitt förflutna innan han bildade familj.
Visst killen kanske gjorde en dålig affär (bilen) men vem har inte gjort dåliga affärer.
Visst killen kanske ber om swish donationer, förvånar mig inte om det blir motivet "bebis-prylar" om någon månad.

Men! Men aldrig har det någonsin framkommit att barnen vanvårdas eller inte trivs med sin familj. Aldrig har det framkommit att det saknas mat på bordet. Och det har aldrig framkommit att Rask med fru inte skulle kunna ta hand om sina barn eller ytterligare en till.

Det är sån jävla sandlådenivå att sitta här o kasta skit på att de väntar ytterligare ett barn. Inget konstruktivt alls, bara ren o skär hat.

Jag kan ogilla det Rask ibland laddar upp, ännu mer sällan gilla det. Jag må oftast inte hålla med om saker han säger och oftast tycker jag att han är dubbelmoralisk liksom många i tråden men det gör inte att han och frugan automatisk inte kan ta hand om barn eller försörja dem. Skärp er nu. Detta är Sverige, skaffa 10 barn utan att ha jobb men tak samt mat kommer ändå att finnas, det är väl det vackra med landet där vi bor.

Såhär, han får skaffa hur många barn han vill, jag har skrivit flertal gånger att jag hoppas att graviditeten går bra, ingen i tråden har inte sagt något dumt på det sättet. Och nej barnen ser hela och friska ut, men rask är en expert på att göra sina barn besvikna han lovar saker till höger och vänster men inget blir av nu har han lovat ett nytt syskon, han går runt och tjatar hela tiden "vad ska ni få barn? Ett till syskon" fistessan är i vecka 8, ett stadie i gradiviteten som är extremt känsligt och stor chans till missfall fram till vecka 12-13, varför inte vänta till efter det att berätta för barnen? Jo för rask skiter i att han gör sina barn besvikna i fall något skulle hända. Och ja barnen får säkert mat på bordet som till stor del är finansierad av swishdonationer, en väldigt osäker inkomstkälla, där jag kan tycka att har man barn och snart ett till barn så ska man ha sin ekonomi på det torra och inte förlita sig på andra människor ska ge dig pengar.
Senast någon vecka sen så sades det till barnen att på måndag (igår) så ska vi åka och kolla på hus så ni kan få ett eget rum, med tanke på rask behov av att direkt gå ut på sociala medier och berätta när något stort händer i hans liv så antar jag att det inte blev något hus igår med tanke på att det varit tyst från han, detta är ren spekulation men inte en omöjlighet, och blev det inget så antar jag att barnen återigen blev besvikna.
Citera
2020-07-21, 08:41
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Han upprepar sig ganska friskt. Detta i april:
JAG HAR EN STRUMPA MELLAN SKINKORNA! (INTE clickbait!)
https://youtu.be/HdGvZEblwRI
Ungefär 20 min in i denna härliga vlogg berättar Rasken om sina svettproblem och lösningen: en strumpa mellan skinkorna.
Vilken smart lösning av Rasken, tur han delade med sig.
Citera
2020-07-21, 09:17
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Yada yada massa tjafs

Jag saknar insyn så det i mitten har jag inga åsikter om.

Videon du länkade är det första riktigt bra jag sett av honom. Förstår hur han fick sin publik.
Missvisande att du utelämnade att de åkte oplanerat tidigt till BB på kvällen på nyårsafton och att hon inte födde då, och att han berättade det som exempel på hur han skäms, och därför vill gör livsval för att inte bli som sin farsa.

Men, hade du inte skrivit uttryckligen "en klassiker man inte bara kan gå förbi" hade jag inte klickat, och nu fick jag äntligen en kurs som inte fick mig stänga av honom efter 2 outhärdiga minuter så nu vet jag varför Rask blev stor - tack för det, SUPER B!

Poängen var inte varför jockiboi valde andra idioter i sitt wt-barnprogram, poängen var att Raskens INTE blev inbjuden av sin bästis samt idol.

Det säger mer om dig än något annat om du tycker det länkade klippet är "bra". Poängen varför jag postade det flög dig över huvudet. Det har att göra att Raskens fortfarande dricker inför barnen. Blir tokfull och rantar på insta. Han är mao en nykter alkoholist som börjat dricka igen, en lögnare och missbrukare.

Seså återgå till att stalka magkukmannen nu som du har gjort senaste 10 åren.

Citat:

Det är väl ingen in tråden som påstått att barnen varnvårdas eller? Det somliga (bla jag) har påstått är att barnens uppväxt kommer att påverkas av alla brutna löften baronen ger dom. Såsom förra året när de skulle göra allt från legoland till high chaparal, vilket slutade med att ungarna kollade på kajsa gris och spelade fortnite i lägenheten hela somaren, samtidigt som raskens gick runt och klagade över hur jobbigt allt var med en strumpa i stjärten.

SEN tycker jag det är oansvarigt att skaffa ytterligare ett barn i deras sits, då de varannan månad verkar ha div. kriser och ska göra slut, känns mer som de försöker rädda förhållandet med ytterligare ett barn. Båda lider av psykisk ohälsa. Båda dricker även att de går på piller och mår dåligt. Rask behöver trycka cbd och om det tar slut hamnar han i panikångest i badkaret. Men allt detta är helt i nivå med den socioekonomiska status de besitter. Dock hade jag inte velat växa upp i den kontexten, men det är bara jag det.
Senast redigerad av Mikkka 2020-07-21 kl. 09:41.
Citera
2020-07-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Såhär, han får skaffa hur många barn han vill, jag har skrivit flertal gånger att jag hoppas att graviditeten går bra, ingen i tråden har inte sagt något dumt på det sättet. Och nej barnen ser hela och friska ut, men rask är en expert på att göra sina barn besvikna han lovar saker till höger och vänster men inget blir av nu har han lovat ett nytt syskon, han går runt och tjatar hela tiden "vad ska ni få barn? Ett till syskon" fistessan är i vecka 8, ett stadie i gradiviteten som är extremt känsligt och stor chans till missfall fram till vecka 12-13, varför inte vänta till efter det att berätta för barnen?

Min kritik var riktad mot generellt de taskiga kommentarerna och de som ifrågasätter vad Rask nu minsann ska ta sig till och att han minsann aldrig skulle kunna få ett nytt boende så hoppas inte att du kände dig som måltavlan. Jag håller med om att det är väldigt vääldigt väääldigt underligt att han snackar om graviditeten i vecka 3-4 - och underligare att han gör det till barnen. Det kan vara så enkelt som att allvetaren inte känner till att missfall minskar drastiskt efter om det nu är vecka 12-13. Jag vill minnas att jag blev lärd att vecka 15 är det "normala" innan man låter exempelvis sociala medierna veta för att man med minskad risk inte skulle behöva förklara ett missfall vid senare skede. Har sett ett handfull människor behöva göra det tyvärr i.o.m att dom gått ut för tidigt med det.

Jag gillar teorin som någon lade fram om att paret för någon månad sedan tänkt o skilja sig men att Rask snabbt announcar graviditeten för att "tvinga" henne att stanna kvar. Det skulle även låta paletten falla för frågan kring varför han påtjatat barnen ett syskon. Riktigt psykopatbeteende om så var fallet, hört många liknande exempel om relationer som krashar och oftast mannen börjar tjata om att skaffa barn för att försöka tända ny gnista eller påtvingad relation genom barnet. Nu hoppas jag att fallet inte så här men jag gillar teorin, jag tror inte på den själv men ingenting är omöjlig.

Det kommer vi däremot aldrig att få veta om så är fallet men skvaller och lite thriller till denna graviditet kan väl ändå vara lite roligt.
Citera
2020-07-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Det är väl ingen in tråden som påstått att barnen varnvårdas eller? Det somliga (bla jag) har påstått är att barnens uppväxt kommer att påverkas av alla brutna löften baronen ger dom. Såsom förra året när de skulle göra allt från legoland till high chaparal, vilket slutade med att ungarna kollade på kajsa gris och spelade fortnite i lägenheten hela somaren, samtidigt som raskens gick runt och klagade över hur jobbigt allt var med en strumpa i stjärten.

SEN tycker jag det är oansvarigt att skaffa ytterligare ett barn i deras sits, då de varannan månad verkar ha div. kriser och ska göra slut, känns mer som de försöker rädda förhållandet med ytterligare ett barn. Båda lider av psykisk ohälsa. Båda dricker även att de går på piller och mår dåligt. Rask behöver trycka cbd och om det tar slut hamnar han i panikångest i badkaret. Men allt detta är helt i nivå med den socioekonomiska status de besitter. Dock hade jag inte velat växa upp i den kontexten, men det är bara jag det.

Varenda förälder lovar saker till sina barn ständigt som de inte håller. Barn växer upp med lögner hela tiden om diverse ska vi kanske göra si eller så och så är man för trött efter hård vecka på jobbet, resekassan kanske går helt på att oväntade utgifter kring bilen dyker upp eller annat. Att man ljuger eller lovar saker till sina barn är ingen ovanlighet - tvärtom, det sker överallt.

Jag själv hade lovat en jävla massa till mina barn som inte blev av denna sommaren medan jag hade två semesterveckor i.o.m att vädret inte tillät det. Än mindre var utlandssemester och utlovade tivolibesök aktuellt pga uppenbara skäl covid. Inget konstigt med att det inte blir som man lovat, barnen tar inte skada eller livslånga men av det.

Vad rör oansvarigt så fördjupar jag mig inte eller yttrar mig om din åsikt för du får tycka vad du vill kring det. Däremot håller jag inte med dig - jag tycker att ansvaret ligger hos dom att känna huruvida dom är redo för en till och inte hos oss.
Senast redigerad av Tanakh 2020-07-21 kl. 10:12.
Citera
2020-07-21, 10:22
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Varenda förälder lovar saker till sina barn ständigt som de inte håller. Barn växer upp med lögner hela tiden om diverse ska vi kanske göra si eller så och så är man för trött efter hård vecka på jobbet, resekassan kanske går helt på att oväntade utgifter kring bilen dyker upp eller annat. Att man ljuger eller lovar saker till sina barn är ingen ovanlighet - tvärtom, det sker överallt.

Jag själv hade lovat en jävla massa till mina barn som inte blev av denna sommaren medan jag hade två semesterveckor i.o.m att vädret inte tillät det. Än mindre var utlandssemester och utlovade tivolibesök aktuellt pga uppenbara skäl covid. Inget konstigt med att det inte blir som man lovat, barnen tar inte skada eller livslånga men av det.

Vad rör oansvarigt så fördjupar jag mig inte eller yttrar mig om din åsikt för du får tycka vad du vill kring det. Däremot håller jag inte med dig - jag tycker att ansvaret ligger hos dom att känna huruvida dom är redo för en till och inte hos oss.

Ja jo reskassan gick ju till bilskojare för att raskens ville lajva välbärgad i sin Mercedes. Covid kunde raskens inte skylla på i fjol. Det handlar om prioriteringar. Dålig anledning till att lura sina barn om du frågar mig, sen att du uppfostrar dina på samma sätt får mig inte att ändra mig oavsett vilka bortförklaringar en tar till.

Det var ju en suprise sas, Mao inte något inplanerat.
Senast redigerad av Mikkka 2020-07-21 kl. 10:43.
Citera
2020-07-21, 11:02
https://youtu.be/VL2YR0n8SUk
Vilken klippa att ha vid sin sida vid förlossning och familjeliv.
Se denna video och återkom gällande ansvar och att ta hand om sina barn mm
Citera
2020-07-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ja jo reskassan gick ju till bilskojare för att raskens ville lajva välbärgad i sin Mercedes. Covid kunde raskens inte skylla på i fjol. Det handlar om prioriteringar. Dålig anledning till att lura sina barn om du frågar mig, sen att du uppfostrar dina på samma sätt får mig inte att ändra mig oavsett vilka bortförklaringar en tar till.

Det var ju en suprise sas, Mao inte något inplanerat.

Det där är ju inget vi vet, att reskassan gick åt till bilen. Det familjen sagt är att mamman inte mådde bra, och därmed var det slitningar i förhållandet. Det är något vi får se som en sanning.

Att under de förutsättningarna ändra sina semesterplaner är ju inte helt extremt otänkbart. Hade det varit en ren pengafråga, skulle säkert den kunnat lösas ganska enkelt. Farfarn är ju inte direkt en fattiglapp.
Citera
2020-07-21, 12:29
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det där är ju inget vi vet, att reskassan gick åt till bilen. Det familjen sagt är att mamman inte mådde bra, och därmed var det slitningar i förhållandet. Det är något vi får se som en sanning.

Att under de förutsättningarna ändra sina semesterplaner är ju inte helt extremt otänkbart. Hade det varit en ren pengafråga, skulle säkert den kunnat lösas ganska enkelt. Farfarn är ju inte direkt en fattiglapp.

Det är mycket vi inte vet då raskens är källan.
Reskassan ligger väl sparad i samma säck som hundpengarna. Jag tar inte rasks ord för sanning utan snarare tvärtom, men hey alla får tro precis som de vill.

Nej det handlade nog mer om prioritet än pengar, då raskens tjänar 3 gånger så mycket som er knegare på en månad.

Oavsett vilka lögner o bortförklaringar man väljer att tro på så var kontentan iaf att barnen fick sitta inne hela sommaren med baronen svettandes runtomkring klagandes över alla rutiner som ej funkade (sova till 15) och hur mycket han saknade hösten.
Citera
2020-07-21, 12:33
Medlem
Citat:
Nej reskassan ligger väl sparad i samma säck som hundpengarna. Jag tar inte rasks ord för sanning utan snarare tvärtom, men hey alla får tro precis som de vill.

Nej det handlade nog mer om prioritet än pengar, då raskens tjänar 3 gånger så mycket som er knegare på en månad.

Oavsett vilka lögner o bortförklaringar man väljer att tro på så var kontentan iaf att barnen fick sitta inne hela sommaren med baronen svettandes runtomkring klagandes över alla rutiner som ej funkade (sova till 15) och hur mycket han saknade hösten.

Så du tror inte att det var slitningar mellan Rask och Tessan förra året?? Du tror inte att de var på väg att skiljas? Tessan la bara ut såna saker på sina sociala medier för att bortförklara att en resa inte blev av??

Jaa, så är det vissa gånger, att något man lovar vid ett tillfälle inte går att hålla vid ett senare tillfälle pga ändrade förutsättningar. Tänk om både mamma och pappa Rask hade råkat ut för en trafikolycka och legat i koma hela sommaren, skulle du då sitta här och tjata om någon semester som inte blev av??
Citera
2020-07-21, 12:45
Medlem
Viper08s avatar
Citat:

Det gör ju inte rask till en bättre person för att du gör samma misstag och lovar runt och håller tunt. jag skulle aldrig säga till mina barn saker jag inte kan hålla eller stå för eller först det är bokat och klart. visst de här året är en sak ingen människa någonsin kunnat förutspå, men vi pratar inte om detta år i den här tråden.
I den här videon sitter rask och ''gråter'' ut om hur han blev lovad saker av sin pappa när han var barn som inte blev av, precis så som rask gjorde förra året till sina barn. rask är riktigt butthurt över detta och gråter ut på youtube, han vet hur mycket det sårar och tydligen än idag 20 år senare, så varför gör man så då mot sina egna barn när man vet känslan själv av brutna löften.

05:40 in i klippet, men se gärna hela så fattar ni vilket svin rask är som är i princip likadan som sin far. dubbelmoralens morsa är rask.
FICK ETT FÖRLÅT-BREV IFRÅN PAPPA!
uppladdad: 13 feb 2018
https://www.youtube.com/watch?v=sOXbe6i82uo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in