Citat:
Ursprungligen postat av
Mikkka
Poängen var inte varför jockiboi valde andra idioter i sitt wt-barnprogram, poängen var att Raskens INTE blev inbjuden av sin bästis samt idol.
Det säger mer om dig än något annat om du tycker det länkade klippet är "bra". Poängen varför jag postade det flög dig över huvudet. Det har att göra att Raskens fortfarande dricker inför barnen. Blir tokfull och rantar på insta. Han är mao en nykter alkoholist som börjat dricka igen, en lögnare och missbrukare.
Seså återgå till att stalka magkukmannen nu som du har gjort senaste 10 åren.
Han, liksom 150 youtubers till, hade säkert gärna varit med. Min poäng var att jag inte tror att det sved då mängder med långt mer populära kanaler som också känner Jocke inte var inbjudna, och ingen (?) som delar publik med Rask var med.
Kör de en säsong med folk som Anjo, Cluee, Let's Feast osv utan Rask - det kommer inte bara svida utan kännas rejält. Kanske på ett personligt plan, men yrkesmässigt skulle det vara en klar signal att han är passé i branschen om inte ens hans nätverk tror på honom längre.
Stämmer att jag inte visste det fetmarkerade. Det var sorgligt att höra.
Videon du länkade skiljer sig kraftigt åt från allt annat jag sett från honom. Den har ett uppriktigt och personligt anslag. Även om innehållet inte intresserar mig så begriper jag varför han blev uppskattad - och varför den publiken inte finns kvar idag.
Jag förstår inte ens hans strategi, om den nu är medveten. Publiken, om den nu sammanfaller med målgruppen, verkar bestå av en majoritet belackare och en mindre klick WT-beundrare som är tonårsbarn till de som hänger på Familjeliv, vilket jag i sin tur inte tror någon mer än Anna Book hjälpligt kan försörja sig på. I hennes fall indirekt, för att det behåller henne på kartan så att hon blir inbjuden till betalda TV-produktioner lite då och då.
Har Rask önskemål om en annan publik, så har han fel strategi och förmodligen inte heller de kvalitéer som krävs för att få en annan publik:
Vanliga småbarnsfamiljer?
Hårdrockare?
P12or?
Följa en flippad galning?
Jag kan inte se något med honom som skulle dra en sån publik. Vad gäller sista punkten så är han lika seg som Hoffa, och när Rask rotrycker en maskros mellan plattorna och säger att det är jobbigt och låter det bli en kvartslång vlogg så smäller Jonas Livros upp en lekstuga, målar den, kör sönder en fyrhjuling, skäller ut en kärring på byn, dricker 10 råa ägg, köper en ny fyrhjuling och skojar med sin sambo för att sen avsluta vloggen med att säga att han ska bygga ett imperium när han källsorterar oöppnade brev från Kronofogden i brännbart = action.
Din sista punkt: Bevisligen tar jag inte order från dig.