2020-07-21, 12:48
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Så du tror inte att det var slitningar mellan Rask och Tessan förra året?? Du tror inte att de var på väg att skiljas? Tessan la bara ut såna saker på sina sociala medier för att bortförklara att en resa inte blev av??

Jaa, så är det vissa gånger, att något man lovar vid ett tillfälle inte går att hålla vid ett senare tillfälle pga ändrade förutsättningar. Tänk om både mamma och pappa Rask hade råkat ut för en trafikolycka och legat i koma hela sommaren, skulle du då sitta här och tjata om någon semester som inte blev av??

Rask svar på att förra årets aktiviteter inte blev av var ju på grund utav att bilen stod på verkstad och att dem inte kunde ta sig någonstans. Kommer inte ihåg om det sas i en live eller om de finns något klipp det. men det är rask egna ord i alla fall.
Jag tycker de låter som hästskit, det går att hyra bil eller låna en.
Citera
2020-07-21, 12:50
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Så du tror inte att det var slitningar mellan Rask och Tessan förra året?? Du tror inte att de var på väg att skiljas? Tessan la bara ut såna saker på sina sociala medier för att bortförklara att en resa inte blev av??

Jaa, så är det vissa gånger, att något man lovar vid ett tillfälle inte går att hålla vid ett senare tillfälle pga ändrade förutsättningar. Tänk om både mamma och pappa Rask hade råkat ut för en trafikolycka och legat i koma hela sommaren, skulle du då sitta här och tjata om någon semester som inte blev av??

Jag tror att de håller på att göra slut varannan månad på ett ungefär, ska kidsen alltid hamna i kläm pga föräldrars ständiga draman, eller ska man fokusera på barnen är frågan.

Ett alternativ hade ju varit att INTE vloggat om saken o ständigt frågat ut barnen om "vill ni till high chaparall eller legoland" i varannan blogg som förra sommaren. Rask ville som vanligt godhets signalera inför sina tittare är min gissning, det fanns aldrig någon riktig plan att åka till dessa ställen.

Det jag såg förra sommaren var inget annat är djupt tragiskt och jag är oerhört tacksam över att mina föräldrar aldrig gjorde likadant mot mig.

Mao borde raskens aldrig lova barnen något öht medtanke på deras relation, ekonomiska situation osv.
Senast redigerad av Mikkka 2020-07-21 kl. 12:54.
Citera
2020-07-21, 13:51
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Poängen var inte varför jockiboi valde andra idioter i sitt wt-barnprogram, poängen var att Raskens INTE blev inbjuden av sin bästis samt idol.

Det säger mer om dig än något annat om du tycker det länkade klippet är "bra". Poängen varför jag postade det flög dig över huvudet. Det har att göra att Raskens fortfarande dricker inför barnen. Blir tokfull och rantar på insta. Han är mao en nykter alkoholist som börjat dricka igen, en lögnare och missbrukare.

Seså återgå till att stalka magkukmannen nu som du har gjort senaste 10 åren.

Han, liksom 150 youtubers till, hade säkert gärna varit med. Min poäng var att jag inte tror att det sved då mängder med långt mer populära kanaler som också känner Jocke inte var inbjudna, och ingen (?) som delar publik med Rask var med.

Kör de en säsong med folk som Anjo, Cluee, Let's Feast osv utan Rask - det kommer inte bara svida utan kännas rejält. Kanske på ett personligt plan, men yrkesmässigt skulle det vara en klar signal att han är passé i branschen om inte ens hans nätverk tror på honom längre.

Stämmer att jag inte visste det fetmarkerade. Det var sorgligt att höra.

Videon du länkade skiljer sig kraftigt åt från allt annat jag sett från honom. Den har ett uppriktigt och personligt anslag. Även om innehållet inte intresserar mig så begriper jag varför han blev uppskattad - och varför den publiken inte finns kvar idag.

Jag förstår inte ens hans strategi, om den nu är medveten. Publiken, om den nu sammanfaller med målgruppen, verkar bestå av en majoritet belackare och en mindre klick WT-beundrare som är tonårsbarn till de som hänger på Familjeliv, vilket jag i sin tur inte tror någon mer än Anna Book hjälpligt kan försörja sig på. I hennes fall indirekt, för att det behåller henne på kartan så att hon blir inbjuden till betalda TV-produktioner lite då och då.

Har Rask önskemål om en annan publik, så har han fel strategi och förmodligen inte heller de kvalitéer som krävs för att få en annan publik:

Vanliga småbarnsfamiljer?
Hårdrockare?
P12or?
Följa en flippad galning?

Jag kan inte se något med honom som skulle dra en sån publik. Vad gäller sista punkten så är han lika seg som Hoffa, och när Rask rotrycker en maskros mellan plattorna och säger att det är jobbigt och låter det bli en kvartslång vlogg så smäller Jonas Livros upp en lekstuga, målar den, kör sönder en fyrhjuling, skäller ut en kärring på byn, dricker 10 råa ägg, köper en ny fyrhjuling och skojar med sin sambo för att sen avsluta vloggen med att säga att han ska bygga ett imperium när han källsorterar oöppnade brev från Kronofogden i brännbart = action.

Din sista punkt: Bevisligen tar jag inte order från dig.
Citera
2020-07-21, 13:55
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/VL2YR0n8SUk
Vilken klippa att ha vid sin sida vid förlossning och familjeliv.
Se denna video och återkom gällande ansvar och att ta hand om sina barn mm

Carl Fredrik Alexander Rask i ett nötskal!
Ena stunden är han en alkoholist som INTE klarar att ta en eller två öl utan måste dricka sig packad och med återställare morgonen därpå och vars ända längtan i tillvaron är nästa gång att få supa sig full, samt inte mäktar med sina barns gulliga ögon med vetskapen om hans problematik och sitt beteende..

Kort senare ser man honom sippandes på whiskey och drickandes några bärs i glada vänner lag med förklaringen att han minsann har Kontroll På Sitt Drickande och det är ingenting som angår någon annan ….
Citera
2020-07-21, 14:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/VL2YR0n8SUk
Vilken klippa att ha vid sin sida vid förlossning och familjeliv.
Se denna video och återkom gällande ansvar och att ta hand om sina barn mm
Ja, vad skall man säga. Att i den svadan dessutom försöka ge en bild av att vara en bra förälder som tänker på sina barn i supandet ... man blir bara stum.
Citera
2020-07-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Rask svar på att förra årets aktiviteter inte blev av var ju på grund utav att bilen stod på verkstad och att dem inte kunde ta sig någonstans. Kommer inte ihåg om det sas i en live eller om de finns något klipp det. men det är rask egna ord i alla fall.
Jag tycker de låter som hästskit, det går att hyra bil eller låna en.

Jag tror inte heller det beror på att bilen är på verkstaden. Det finns hyrbilar, låna bil, köpa billigare reservbil.

Inte heller tror jag fullt ut på pengarna heller. Det finns kreditkort, låna pengar av bror eller farfar.

Utan jag tror att det inte var något litet konkret problem. Utan bara att energin/viljan inte fanns.
Citera
2020-07-21, 20:47
Medlem
Bajsbaronens avatar
https://www.youtube.com/watch?v=g11wmyLEdkU
MISSBRUKSBLOGGEN: FARSAN SPÅRAR UR, SKRIVER OLÄMPLIGT MED 15-ÅRING OCH FLYTTAR HIT!
21/7/20

Guess who´s back, back again?
Pundarfarsan´s back, tell a friend

Pundarfarsan ska alltså flytta tillbaka till Trosa. Vi får hoppas det kan ge lite spännande content till kanalen. Utöver det är videon inte jättespännande. Pundarfarsan har tydligen återigen snuskat sig i en chatt med en minderårig, vilket baronen - med all rätta, är bestört över. Utöver det har han läst kritiken som vissa kommit med här gällande beslutet att berätta om graviditeten och svaret på det var att om det nu inte skulle gå vägen skulle barnen förstå det iaf. Ingen uppdatering gällande hyrandet av ett hus så jag förmodar att det gick i stöpet.

I videon går han även in på när pundarfarsan plockade ur telefoner i socialkontorets aktiebolag (det baronen använder för sin verksamhet), dock så kommer han på sig själv när han är på väg att säga namnet på bolaget, som dock är känt för oss i tråden. Vad kan det bero på? Är det så enkelt som att han inte vill ge kidsen som beställde varor möjlighet till ytterligare djävulskap eller försöker han dölja namnet så folk inte kan kolla upp hur mycket stålar han drar in? Notera hur han gör sin klassiska "kolla bort från kameran"-manöver när han inser att han håller på att försäga sig.
Citera
2020-07-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
https://www.youtube.com/watch?v=g11wmyLEdkU
MISSBRUKSBLOGGEN: FARSAN SPÅRAR UR, SKRIVER OLÄMPLIGT MED 15-ÅRING OCH FLYTTAR HIT!
21/7/20

Guess who´s back, back again?
Pundarfarsan´s back, tell a friend

Pundarfarsan ska alltså flytta tillbaka till Trosa. Vi får hoppas det kan ge lite spännande content till kanalen.
Utöver det är videon inte jättespännande. Pundarfarsan har tydligen återigen snuskat sig i en chatt med en minderårig, vilket baronen - med all rätta, är bestört över. Utöver det har han läst kritiken som vissa kommit med här gällande beslutet att berätta om graviditeten och svaret på det var att om det nu inte skulle gå vägen skulle barnen förstå det iaf. Ingen uppdatering gällande hyrandet av ett hus så jag förmodar att det gick i stöpet.

I videon går han även in på när pundarfarsan plockade ur telefoner i socialkontorets aktiebolag (det baronen använder för sin verksamhet), dock så kommer han på sig själv när han är på väg att säga namnet på bolaget, som dock är känt för oss i tråden. Vad kan det bero på? Är det så enkelt som att han inte vill ge kidsen som beställde varor möjlighet till ytterligare djävulskap eller försöker han dölja namnet så folk inte kan kolla upp hur mycket stålar han drar in? Notera hur han gör sin klassiska "kolla bort från kameran"-manöver när han inser att han håller på att försäga sig.

Hoppas dock att barnen slipper se sin farfar påtänd utanför huset eller på stan Eller farsan påpucklandes en nerdrogad farfar som vill komma på besök.
Citera
2020-07-21, 21:13
Medlem
123....s avatar
Jag vill ge Rasken lite Ros i dag faktiskt.
En nästan 40 minuter lång video som man förstår för honom innehöll viktigt content och som han kanske främst ville nå fram till en speciell person i sin närhet med.... "Utan Ett Enda Reklamavbrott"..

Bra där, hela videon kändes genuin och uppriktig och jag såg hela från början till slut..
En stor del av den här obehagliga känslan av att någon slår mynt av andras olycka försvann liksom och man lyssnade på ett helt annat sätt..
Jag gillar’t! ….
Citera
2020-07-21, 21:46
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
En nästan 40 minuter lång video som man förstår för honom innehöll viktigt content och som han kanske främst ville nå fram till en speciell person i sin närhet med.... "Utan Ett Enda Reklamavbrott"..

Bra där, hela videon kändes genuin och uppriktig och jag såg hela från början till slut..
En stor del av den här obehagliga känslan av att någon slår mynt av andras olycka försvann liksom och man lyssnade på ett helt annat sätt..
Jag gillar’t! ….

Efter uppgiften att han har ett aktivt missbruk såg jag den (inte hela) och får äta upp delar av min kritik jag postade tidigare idag. Han kan vara relevant för en målgrupp jag inte tog upp.

Jag står fast vid att jag inte tycker han har en strategi som når den gruppen, som i att han inte verkar ha en strategi. Hade jag varit målgrupp för senaste videon hade jag missat den för hade avföljt pga en verkshöjd i stil med "Barn skriver brev till Gud" när han ringer en kommun och ifrågasätter tystnadsplikten.

EDIT: Ni behöver inte berätta att jag inte har koll på honom, att jag låter mig luras av en fasad eller sparka in andra dörrar jag öppnat på vid gavel. Jag veeeet. Jag skriver i rollen nytillkommen.
Senast redigerad av taamid 2020-07-21 kl. 22:05.
Citera
2020-07-21, 22:17
Medlem
Stora frågan är han far till barnet T bär😂😂
Citera
2020-07-22, 00:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....

Jag gillar’t! ….
Jag gratulerar dig till att ha stått ut i nästan 40 minuter. Själv skulle jag inte klara det maratonet med dumtugg.

Gällande hans far så säger ryktet att han ser mycket fräschare ut än Rask vill påskina. Jag håller med om ryktet - jag delade buss med honom för några veckor sedan och då såg han inte särskilt nedgången ut (fast någon yblogg påstod annat), kompisen som var med honom är inte heller känd för att hänga på repet ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in