2020-04-26, 13:03
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmie83
Vart tyst nu i ett par dagar. Hur går det med tidningarna mot hans tråd på flashbak och raderingar av inlägg?

Bilen verkar inte ha blivit såld om man ska tro på sidan merinfo.se (jag personligen ser den sidan som pålitlig källa)

https://www.merinfo.se/person/Trosa/...90/bujsv-4bu44
(Länken visar rasks innehav av fordon och bolag etc)

Nu kan man göra ägarbyten av bilar vis transportsyrelsens app och inte behöva skicka in papperna med ägarbevis osv Oavsett vad så tycker jag ägarbyte borde vara registrerat nu av bilen.

Enligt transportstyrelsen så är bilen fortfarande registrerad på rask

”SMN331: Mercedes-Benz S 500 2005

CARL FREDRIK ALEXANDER RASK, TROSA”

Och jag har kollat direkt på transportstyrelsen, så om ägarbyte skulle ha gjorts i tisdags så hade den byta ägare oavsett vilket sett man gjort bytet på.
Citera
2020-04-26, 13:34
Medlem
Jimmie83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Enligt transportstyrelsen så är bilen fortfarande registrerad på rask

”SMN331: Mercedes-Benz S 500 2005

CARL FREDRIK ALEXANDER RASK, TROSA”

Och jag har kollat direkt på transportstyrelsen, så om ägarbyte skulle ha gjorts i tisdags så hade den byta ägare oavsett vilket sett man gjort bytet på.

Sant ännu mer tillförlitlig källa. Det blev ingen bilaffär för Rasken och tyvärr får han nog åka kommunalt i fortsättningen och tigga om att låna bilar
Citera
2020-04-26, 17:17
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Om man kollar på Thessans instastory ser man att gamm-mercen står där, ingen överraskning att Baronen ännu en gång försökt bedra oss.

Kan du inte göra en sista sitta och röka i bilen video för gamla tiders skull?

Tips på clickbait "FYLLKÄRRINGEN ATTACKERAR MIG PÅ FYLLAN, GÖMMER MIG I BILEN!"
Citera
2020-04-26, 17:28
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Om man kollar på Thessans instastory ser man att gamm-mercen står där, ingen överraskning att Baronen ännu en gång försökt bedra oss.

Kan du inte göra en sista sitta och röka i bilen video för gamla tiders skull?

Tips på clickbait "FYLLKÄRRINGEN ATTACKERAR MIG PÅ FYLLAN, GÖMMER MIG I BILEN!"
Den gamla mercan står ju där pga att batteriet är dött och den är förmodligen registrerad på farfarn som ska ha tillbaka bilen. Den ”nya” mercan står väl antagligen på verkstaden eller på farfarns landställe och skulle ha sålts i tisdags men är fortfarande registrerad på baronen.
Citera
2020-04-27, 14:09
Avstängd
KungPungPats avatar
Efter att Rask klickade i att han klassar sina videos som olämpliga för barn.. så har han accepterat att han gör videos som är olämpliga för barn att se på och Rask vill därför inte tjäna en krona på sina barnförbjudna youtubevideos.

Att han sen utnyttjar sina egna barn och hänger ut deras identiteter.. är just det som CIPA klassade som faror för barn online.. dvs att vuxna utnyttjar barn för vinstsyften, eller hänger ut barns identiteter eller lurar barn på andra sätt.

Frågan är väl om barn kan ge sitt myndiga samtycke till att deras föräldrar hänger ut barnens identiteter för att utnyttja barnen i videos på det viset som Rask gör med "sina" barn.

Vårdnadshavare betyder väl inte barnägare?

Även om hans barn verkar vilja vara med i hans videos så anser jag att dom inte kan veta om eventuella bieffekter som kan komma ifrån att ha sina identiteter förknippade med Raskens förtalsvideos.

Roligt när Rask nämnde Joz nyligen i nån video... för rasken verkar inte greppa hur han har deltagit i en av de värsta förtalsbrotten som nånsin begåtts online.. ett förtal som gick ut på att förstöra en människas liv genom att sprida massa lögner och obevisade teorier om hur ond Joz är.

Rasken var tillåmed delaktig i att jaga offret medans kamerorna rullade.. för att visa de vilsna människorna i samhället hur dom ska bekämpa orättvisor genom att begå brott mot dom som varit orättvisa.

Nu är det Flashbacks moderatorer som står på tur och ska bli raskade.
Vem vet , kanske hänger han ut nån av dom på samma sätt.. och kanske reser till New York för att konfrontera flashbacks moderatorer.. eller spelar in en jaktserie med jockeboy... där dom jagar skurkarna som tillåter yttrandefrihet och anonymitet online.
Citera
2020-04-27, 16:12
Medlem
esetts avatar
Man har pratat tidigare om att Rask är en narcissist, men jag har nog hittat en mer passande diagnos. Söker man på nätet på ordet psykopat, så hittar man det här.

Vardagspsykopater saknar medkänsla och gör allt att få makt och kontroll som de oftast får genom skvaller, manipulation och intriger. De kan använda och utnyttja känslomässigt utsatta personer som medhjälpare i mobbningskampanjer. De saknar normal inlevelseförmåga, samvete och insikt om sin egen begränsning. I deras närhet uppstår alltid konflikter. Psykopaten är beroende av ständig uppmärksamhet och kan sätta i gång gräl för att få det. De baktalar och skapar konflikter, vill hämnas, de pratar illa om andra på sociala medier. De visar sällan att de är arga, de är arga verbalt i stället. De skyller hela tiden ifrån sig, de erkänner inga misstag. De vet vad de gör. De har onda avsikter, utför onda handlingar och är experter på att lura sin omgivning. De spelar martyr, ger andra skuldkänslor och vill ha ensamrätt på lidandet.

Stämmer in rätt bra eller...
Citera
2020-04-27, 20:36
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Man har pratat tidigare om att Rask är en narcissist, men jag har nog hittat en mer passande diagnos. Söker man på nätet på ordet psykopat, så hittar man det här.

Vardagspsykopater saknar medkänsla och gör allt att få makt och kontroll som de oftast får genom skvaller, manipulation och intriger. De kan använda och utnyttja känslomässigt utsatta personer som medhjälpare i mobbningskampanjer. De saknar normal inlevelseförmåga, samvete och insikt om sin egen begränsning. I deras närhet uppstår alltid konflikter. Psykopaten är beroende av ständig uppmärksamhet och kan sätta i gång gräl för att få det. De baktalar och skapar konflikter, vill hämnas, de pratar illa om andra på sociala medier. De visar sällan att de är arga, de är arga verbalt i stället. De skyller hela tiden ifrån sig, de erkänner inga misstag. De vet vad de gör. De har onda avsikter, utför onda handlingar och är experter på att lura sin omgivning. De spelar martyr, ger andra skuldkänslor och vill ha ensamrätt på lidandet.

Stämmer in rätt bra eller...

Inte vad jag sett. Narcissist kan ligga nära sanningen, men jag tycker inte han verkar oförmögen känna dåligt samvete eller empati för andra. Mest tycker jag han failar på kriterier som vara charmig, plus han har för uppenbart bekräftelsebehov och vill hellre vara omtyckt av massan än några få som ska känna sig extra utvalda. Han är extrovert, och gillar uppmärksamhet. Han är inte överdrivet spektakulär, tror mest han är målmedveten men saknar äkta uthållighet som att gå en fyra år lång utbildning och "fann sin grej" och nu har svårt att snart 30 år sadla om.

Det han döms för i tråden om man sållar bort rent hat är inte så mycket vem han är, utan uppriktigt förakt och förundran över hur en medelmåtta kunde komma så billigt undan så han under 1,5 år kunde försörja sig på sitt trams. Och detta pga svårt att acceptera hur korkade folk är, hur fan någon "influencer" kunde bräcka en examen i marknadsföring.

Svaret är: Det gör det inte.

Han har inte mer storhetsvansinne än de andra femtio influencers som nu undrar var publiken tog vägen. Vilket är vad som skiljer dem från de som har en examen i marknadsföring som inte personligen fått såna toppar, som Rask på att sälja sig själv som content.

Rask och hans gelikar har helt enkelt sålt sig själva som content. De personligen är produkten, trovärdigheten, deras liv och nätpersona har sålt in sälj, samarbeten, tittare.

En marknadsförare hittar istället rätt annonspelare till aktuell produkt.

En sån som Lindgren är så smart och flexibel och förstår detta fullt ut (och har tur blir stor på det svåraste konceptet att vara vardaglig och sympatisk i sig själv) så ingen kris där.

De som valt koncept som "ung och crazy" kan inte leva på det när de åldras (RMM).
Några har examen och tappar tittare utan att förlora det brutalt (Matkoma) .
Andra springer samtiden ifrån (Rask).
Cred dock för att han kämpar och testar ett nytt (nygammalt) koncept att bli "mannen på gatan". Hans problem är få företag vill nå gruppen mannen med ansiktstatueringar, den gruppen har ingen köpkraft utan blev friställda samband med Covid. Matgeek har omvänt problem; vem av hans tittare slår till på en maskin för 7000 kr som gör krossad kolsyrad is 2020 när de ser hur deras eget kundunderlag viker?

TLDR; Jag tror inte Rask är psykopat.
Citera
2020-04-28, 07:30
Medlem
Facebacks avatar
Nu är allt bra mellan Rask & fru igen, tror det beror på att våren är här och att dom båda har så svagt psyke att dom inte klarar hantera senhösten och vintern oavsett hur mkt dom hävdar ett det är deras favorit period. Kommer bli samma visa till höst igen.
Citera
2020-04-28, 13:57
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Nu ska dom skaffa ett till barn också, vad tänker dom med, tänker dom ens alls?!

Måste ju införa nått sorts förarbevis för att klämma fram ungar annars blir vi aldrig av med den här narcissist-plågan som genomsyrar hela samhället.

Grundegenskaperna för att skaffa barn är följande; kärlek, mat på borden och ett tryggt hem, Baronen failar på 66%, det här blir aldrig bra.
Senast redigerad av Anus.Dos.Deminos 2020-04-28 kl. 14:00.
Citera
2020-04-29, 20:37
Medlem
cnbizzzs avatar
Varför ska den här psykopatiska ansiktstatuerade grabben klippa ihop hans farsas missbruk till ett 7 timmar långt klipp,jag kan inte förstå att man kan vara så känslokall,om farsan vill knarka ihjäl sig låt han göra det o sluta mata dina 11 åriga fans med klipp från en värdelös psykopat knarkare.Rask är solklart allvarligt psykiskt sjuk.
Citera
2020-04-30, 08:58
Medlem
Vad är det senaste i hans relation med Magmys-Micke?
Citera
2020-04-30, 18:46
Medlem
Jimmie83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Vad är det senaste i hans relation med Magmys-Micke?

Senaste är att han skryter om vilken god samarit han är som fick magmysaren omhändertagen. I vanlig ordning så kollar inte rask upp fakta ordentligt och gör bort sig igen. Magmysaren är varken omhändertagen eller slutat med magmys. Fullt ös med stavgång i det fria på youtube och magmys på diverse andra sociala medier.

5-0 magmysaren vs bajsbaronen!

Rask!! När ska du kolla upp saker ordentligt innan du öppnar dit getarsle och sprider skit utan fakta bakom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in