2025-09-12, 11:59
Medlem
Anatoliys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Ok, om vi utgår ifrån att det han säger är korrekt, att han fått in 1,3 mil brutto och deklarerat 300k, och att resten ligger kvar i hans företag.

(*Vill förtydliga att jag tror de egentliga numren är 1.1-1.2 M och deklarationen i själva verket var 192k, men ta mig inte på orden).

Då är min fråga finns det något sett att se om detta stämmer utöver hans vanliga skattedeklaration, som antagligen inte visar pengar i hans företag)

Men du menar alltså att det går att se om detta stämmer genom att ta ut något?

Det jag/många i tråden vill att du ska kolla upp (om det går) är väl om dessa pengar faktiskt ligger i hans företag som han säger eller om han ljuger om det.
Det låter som att han faktiskt tjänat miljonbelopp, men p.g.a. dom enorma skatterna så återstod endast ca 200k.
Citera
2025-09-12, 12:06
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
Det låter som att han faktiskt tjänat miljonbelopp, men p.g.a. dom enorma skatterna så återstod endast ca 200k.
Det låter som vår FöretagarBaron det! Fast 200k låter ändå mycket…
Citera
2025-09-12, 12:37
Medlem
Anatoliys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Det låter som vår FöretagarBaron det! Fast 200k låter ändå mycket…
Frågan jag ställer mig, som helt okunnig i området, är om man inte kan se summan brutto någonstans... För jag får inte deklarationen att gå ihop.
Citera
2025-09-12, 12:58
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
Frågan jag ställer mig, som helt okunnig i området, är om man inte kan se summan brutto någonstans... För jag får inte deklarationen att gå ihop.
Vid den tiden hade han farfars aktiebolag och egen firma. Aktiebolaget likviderade han ju och kvar i det fanns ca 100k som han plockade ut efter likvidationen var klar i slutet av maj (vill jag minnas).
Den egna firman hör ihop med hans personliga ekonomi så det går inte gömma undan pengar i bolaget mer än möjligtvis skjuta upp beskattningen via periodiserings- eller expansionsfonder.

EDIT: överskottet i boet vid likvidation var 116128,71kr. Detta skedde 250521.
Senast redigerad av GreenBattery 2025-09-12 kl. 13:01.
Citera
2025-09-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Något är otroligt skumt med baronens deklaration iallafall.

Min teori är att han fick skatteskuld efter han satte Alf bolag i kånken. Även det är ett AB så är man personligt ansvarig för skattskulder.
Sen tror jag dom hade flera skulder hos Tessans föräldrar och det tycker inte baronen det är kul att skatta för!

Fast en mer rimlig orsak är nog att baronen själv inte har koll och höftar en siffra sista sekunden. Kan inte tänka mig att han har koll på vad han dragit in alla månader, ännu mindre att han kan räkna ihop detta till en totalsumma.
Var inte hans årsinkomst bara snäppet högre än vad han drog in på chrippa-månaden?

Jag vet ju inte, men det är för mig ganska uppenbart att Rask kört sin Youtube-verksamhet via Alfs aktiebolag åtminstone någon gång. Tror inte Alf bedrev "bloggverksamhet". Och givetvis tror jag att "oredan i Alfs underlag" var Rasks egna underlag, men att farfar skött allt och stått på allt tills han gick bort. Och då gick det åt helvete... men det är bara en teori.
Citera
2025-09-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Ok, om vi utgår ifrån att det han säger är korrekt, att han fått in 1,3 mil brutto och deklarerat 300k, och att resten ligger kvar i hans företag.

(*Vill förtydliga att jag tror de egentliga numren är 1.1-1.2 M och deklarationen i själva verket var 192k, men ta mig inte på orden).

Då är min fråga finns det något sett att se om detta stämmer utöver hans vanliga skattedeklaration, som antagligen inte visar pengar i hans företag)

Men du menar alltså att det går att se om detta stämmer genom att ta ut något?

Det jag/många i tråden vill att du ska kolla upp (om det går) är väl om dessa pengar faktiskt ligger i hans företag som han säger eller om han ljuger om det.

Det går inte att kolla på enskild firma. Och gick det via Alfs firma så finns inget bokslut sen 2023. Så min teori är att han tjabblade bort det, t ex om man tar ut massa pengar utan att det fanns utrymme för lön eller utdelning. Jag tror inte det går att få ut något konkret från konkursen, kanske efter den är klar.
Senast redigerad av Beryllium 2025-09-12 kl. 13:31.
Citera
2025-09-12, 13:05
Medlem
Hade gärna sett dokumenten som läcktes avseende ekobrottet. Det fanns på bestofskilleras men det var en bild över händelserna som lett till domen. Finns det att läsa någonstans?
Citera
2025-09-12, 14:38
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Länge sedan Pallal skrev och det kräver ett välkomnande.

Jag vet inte om han tänker studera.
Jag vet inte om han tänker söka jobb om han studerat.

Det jag vänder mig emot är att så många äger denna tråden och kämpar för att bete sig så otroligt omoget och så elakt som möjligt. Det är som att när vissa loggar in här loggar de ut från hjärnan.

Ett jäkla klagande inte minst för att han inte jobbar.
Nu vill han det och har en plan då gapar samma människor om det i negativ mening. Hur ska ni ha det?! Är han till för er som måste ha era Raskkickar?

Problemet är att han är en notorisk och kalkylerande & bedragande lögnare..
Har man uppnått epitetet Notorisk Kalkylerande & Bedragande Lögnare, -är man det, till motsatsen bevisats..

Vägen Baronen måste gå för att han om möjligt ska börja ses på med andra glasögon är att -han sitter ner och håller käften, tills det har skett en positiv förändring, (Nu snackar vi inte att han en eftermiddag funnit Jesus och morgonen därpå är samma bajs igen) det här utbildningssnacket han nu senast orerade om skulle hållits hemligt om/och tills den dag han genomfört kursen och var redo att ta nästa steg ..

Hans förtroendekapital bland normalbegåvade och därutöver är noll och intet, det krävs strategi och effort för att han ska ta sig ur latringropen han plaskar runt i..
Problemet är att han verkar trivas där i gropen, och att de i sin omgivning som skulle kunna ha makten att tvinga honom till en förändring blir manipulerade att slafsa runt där tillsammans med honom..

Videon vi belackare väntar på är typ; - "Hej alla mina slid-ollons-runkare, *rapar ljudligt*, Guess what, *stoppar in hela handen i käften och grötar runt ett varv för att lägga in en portionssnus vilket alla normala snusare lite smidigt lägger tillrätta på en sekund med tungan*, - "Jag har nu sedan en tid jobbat som".... Eller, - "Jag har nu genomgått en utbildning vilket kommer att" .... blabla blabla o.s.v..

Enkelt förklarat befinner sig Baronen i ett läge där ingenting han säger betyder någonting som kan tas på allvar, utan han måste upp till bevis genom handling, och samtidigt helt avhålla sig från all form av lögn en längre tid..
Senast redigerad av -HoneyBadger- 2025-09-12 kl. 14:58.
Citera
2025-09-12, 15:36
Medlem
Citat:
Jasså du, du vaknade till slut. Har det med rättegången att göra? Den du säkert är säker på att Chrippa och Linnéa ska vinna. Synd att de inte har hållt sig från att förtala honom. Hade de inte det hade de vunnit plättlätt. Nu är det inte lika säkert.
De har väl fått tips från Trosakärringen.

Ärligt talat så bryr jag mig inte om i fall han går utbildning eller inte. Han såg dock peppad ut och jag hoppas att han gör det och söker jobb efter det.

Detta har ju några stycken här tjatat om tusentals inlägg och nu när han ämnar att göra det klagar ni på det också. Hur ska ni ha det?
Se där, en manisk attack.

Vilken rättegång? Har åtalet mot Rask och Anjo väckts nu? Du kan känna dig helt trygg i att Chrippa och Linnea vinner mot Rask då Chrippa inte förtalat varken Rask eller Anjo av samma magnitud, dom små pikar han lagt kommer inte i närheten av deras systematiska och utdragna grova förtal av Chrippa och Linnea. Åklagarens case är vattentätt på alla punkter och bevisen för brottet har spelats upp flera miljoner gånger. Att du hänvisar till Linneas ”förtal” behöver jag inte ens analysera. Du värker ur dig vad som helst för att du hatar henne.

Jag har aldrig klagat på att Rasks säger att han ska utbilda sig, det är bara märkligt att du försöker skuldbelägga mig för det och att påstå att jag klagar över hans studier. Jag har till och med bett användare att inte försöka förstöra det i privata meddelanden och jag önskade honom ordagrant lycka till. Har du problem med det, eller har du problem med mig?

Jag har aldrig fått tips från nån Trosakärring, däremot har jag tagit emot tips från Jockiboi och Rask.
Senast redigerad av Pallal 2025-09-12 kl. 16:00.
Citera
2025-09-12, 16:39
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Samtidigt fortsätter Baronessan skicka ut kraftiga ”crazy hamster lady”-vibes.
Är detta hennes bubbla? Hon och en hamster?

Angående ”utbildningen” bär det alla spår av tidigare Baronprojekt:
- ”Jag har tänkt på detta länge och väl!”
- ”Jag verkligen vill detta!”
- ”Det här kommer att förändra mitt liv.”
- ”Jag kommer att ge allt för att deras ska funka!”

Tidigare Baronprojekt har utmynnat i totalt 0 genomföranden.
Den här renoveringsserien/poddandet/hårdrockskanalen/tiotusende projektet är verkligen min grej, det känns så kul ♥️♥️♥️, jag har aldrig tidigare varit så exalterad över ett projekt 🤩😃💖, jag har varit sååå usel och jag inser verkligen det, alla som känner sig sårade är välkomna på en kopp kaffe här för en uppriktig ursäkt 🙌 ska jag vara 100% ärlig nu med er så ville jag inte förtala så som jag gjorde, men jag kände sån empati för Jocke som var ensam och förstörd av sin brors svek, att jag måste stötta min bästa vän lixom, ni fattar? 😇🤷‍♀️

PS Gratis biologilektion till dig och många andra i tråden:
Marsvin: https://www.google.se/imgres?imgurl=...l,sh/x/im/m1/3
Hamster: https://www.google.se/imgres?imgurl=...l,sh/x/im/m1/3
Citera
2025-09-12, 17:54
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Den här renoveringsserien/poddandet/hårdrockskanalen/tiotusende projektet är verkligen min grej, det känns så kul ♥️♥️♥️, jag har aldrig tidigare varit så exalterad över ett projekt 🤩😃💖, jag har varit sååå usel och jag inser verkligen det, alla som känner sig sårade är välkomna på en kopp kaffe här för en uppriktig ursäkt 🙌 ska jag vara 100% ärlig nu med er så ville jag inte förtala så som jag gjorde, men jag kände sån empati för Jocke som var ensam och förstörd av sin brors svek, att jag måste stötta min bästa vän lixom, ni fattar? 😇🤷‍♀️

PS Gratis biologilektion till dig och många andra i tråden:
Marsvin: https://www.google.se/imgres?imgurl=...l,sh/x/im/m1/3
Hamster: https://www.google.se/imgres?imgurl=...l,sh/x/im/m1/3
Ett marsvin är bara en hamster som ätit för många ostbollar.
Citera
2025-09-12, 18:05
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ett jäkla klagande inte minst för att han inte jobbar.
Nu vill han det och har en plan då gapar samma människor om det i negativ mening. Hur ska ni ha det?! Är han till för er som måste ha era Raskkickar?

Vad Rask säger och vad han gör - är två helt skilda saker. Det är som vanligt, mycket snack och ingen verkstad. Och så är det tills motsatsen är bevisad. Är du så jävla dum, att du fortfarande går på hans skitsnack, kan jag bara beklaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in