2025-09-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Vill inte anse mig som kunnig men när Rask lämnar in sin inkomstdeklaration så ska han också lämna in en s.k. NE-blankett för sin enskilda firma. I NE-blanketten ska han ange belopp som kommer från hans förenklade årsbokslut.

Rask ska alltså skatta på "årets resultat" (R11) och inte på de belopp han tar ut från sin enskilda firma. Har han t.ex. gått i vinst med 800.000 kr så ska han alltså skatta på 800.000 kr, oavsett om han har tagit ut 0 kr från sin enskilda firma.

Vet dock inte om man kan få ut information vad som Rask angett på NE-blanketten.

Stämmer. Dvs den förvärvsinkomst han deklarerat på 192 tkr ca, det är den vinst han gjort under 2024 om han använt sin enskilda firma. Och visst stämmer det att vad han drar in på Adsense inte är vad han får plocka ut, det ska ju dras skatter och andra kostnader. Men det går inte ihop att han skulle dragit in 1 miljon i Adsense och sen få en vinst på 192 tkr. Utan att veta om han skött detta via sin enskilda firma eller annat bolag, kan man inte svara så mycket mer. Han är ju ganska känd för att ljuga så det vore inte otroligt heller...

Man kan inte få ut info om NE-blanketten (det som avser enskild firma).
Senast redigerad av Beryllium 2025-09-11 kl. 19:25.
Citera
2025-09-11, 19:23
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jaha, snart rättegång och Baronen ”börjar nytt skötsamt liv”
Allt är verkligen en enda cirkel…

Jag gissar på: https://www.andreasosterlund.se/mediumutbildningen/
Eller liknande
Wow vilken fullträff!
Citat:
Detta är Sveriges största och mest populära distansutbildning för medium. Kursen passar både dig som vill utveckla dina mediala förmågor för egen del och dig som vill arbeta professionellt som medium.

Pris: 7990 kr inklusive moms
Medium, alltså kommunicera med döda etc? Alltså helt hjärndött och endast för idioter som går på vad som helst, som Rask. Sedan prissumman, 8 tusen kronor, det är för fan ett halvt års kneg för negerbaronen. Helt jävla omöjligt att kirra, så det förklarar hans inställning att behöva "fixa finansiering".

Man behöver inte vara rik för att punga upp 8 lax, men 8 lax för Baronen är som att gå till jobbet 8 dagar i rad, alltså fullkomligt omöjligt.
Citera
2025-09-11, 19:24
Medlem
Dock såg jag nu att det han svarat på var för år 2023. Jag trodde detta gällde år 2024, som man ser på deklarationen 2025?
Citera
2025-09-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Wow vilken fullträff!

Medium, alltså kommunicera med döda etc? Alltså helt hjärndött och endast för idioter som går på vad som helst, som Rask. Sedan prissumman, 8 tusen kronor, det är för fan ett halvt års kneg för negerbaronen. Helt jävla omöjligt att kirra, så det förklarar hans inställning att behöva "fixa finansiering".

Man behöver inte vara rik för att punga upp 8 lax, men 8 lax för Baronen är som att gå till jobbet 8 dagar i rad, alltså fullkomligt omöjligt.
Jag vill fan höra honom sitta i rättssalen och förklara att han nu har jobbat med inre och yttre shadowwork och heltidsstuderar.. "Eeeh...ja alltså jag är är numera student och lever ett skötsamt liv, jag studerar till medium på heltid ooch ja alltså mina följare har ju då betalat för det här så jag gör ju även content av min skolgång! Jag menar chrippa studerar ju inte, ni kan väl hålla rättegång med honom istället!?"
Citera
2025-09-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beryllium
Dock såg jag nu att det han svarat på var för år 2023. Jag trodde detta gällde år 2024, som man ser på deklarationen 2025?
Nej, kommentaren syftar på 2024, hen har bara skrivit fel. Uslingen tjänade inte i närheten av dessa summor 2023.
Citera
2025-09-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det var väl märkligt att du inte förstår. Jag säger att det finns de som jobbar under tiden de studerar. Väljer man att betala för studierna kan man redan ha ett jobb och där skapat ett kapital att betala studierna samt studiematerial med och fortsättningsvis kunna ha inkomst under tiden.
Det krävs dock disciplin.
Nästan alla klagar ju på att Rask inte jobbar dvs går hemma och dräller vilket betyder att han har massor med tid och förhoppningsvis disciplin. Han verkade ju taggad och med lite jävlar anamma klarar han det.
Disciplinbaronen jo tjena!
Citera
2025-09-11, 22:06
Medlem
Nazbols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Jag vill fan höra honom sitta i rättssalen och förklara att han nu har jobbat med inre och yttre shadowwork och heltidsstuderar.. "Eeeh...ja alltså jag är är numera student och lever ett skötsamt liv, jag studerar till medium på heltid ooch ja alltså mina följare har ju då betalat för det här så jag gör ju även content av min skolgång! Jag menar chrippa studerar ju inte, ni kan väl hålla rättegång med honom istället!?"

Vad hade man inte gjort för att få sitta med i Baronens kommande rättegång.
Citera
2025-09-11, 22:11
Medlem
Anatoliys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazbol
Vad hade man inte gjort för att få sitta med i Baronens kommande rättegång.
Personligen så skulle jag betalat en årslön, alltså runt 10 tusen kronor, för att vara en fluga på väggen under den processen.
Citera
2025-09-11, 22:35
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Nej, det menar jag verkligen inte? Om man antar att han faktiskt betalat skatt på dryga miljonen och räknar bort 175000:- som han var skyldig Livros för kanalen så rimmar det fortfarande inte med vad han deklarerat som inkomst förra året, dessutom är hans förklaring om att pengarna bara är kvar i bolaget och han inte tagit ut dem konstig då de fortfarande måste skattas på.

Men han fick väl fortfarande pengar för lägenheten osv så han borde fortfarande ha mycket mer pengar än han ger sken av.
Något är otroligt skumt med baronens deklaration iallafall.

Min teori är att han fick skatteskuld efter han satte Alf bolag i kånken. Även det är ett AB så är man personligt ansvarig för skattskulder.
Sen tror jag dom hade flera skulder hos Tessans föräldrar och det tycker inte baronen det är kul att skatta för!

Fast en mer rimlig orsak är nog att baronen själv inte har koll och höftar en siffra sista sekunden. Kan inte tänka mig att han har koll på vad han dragit in alla månader, ännu mindre att han kan räkna ihop detta till en totalsumma.
Var inte hans årsinkomst bara snäppet högre än vad han drog in på chrippa-månaden?
Citera
2025-09-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Är det någon i tråden som faktiskt är kunnig när det kommer till vad som syns på ens deklaration? Om uslingen tagit ut det han deklarerade och lämnat resten i sin firma som han påstår: (https://ibb.co/3m6DLR5t). Går det att verifiera om detta faktiskt är sant på något sett?

Jag driver flera bolag och är väldigt kunnig men följer ej tråden slaviskt.
Vad är frågan? Om hans bolag kan omsätta 1300k och baronen derklarerar 300k? Absolut, men då ska det synas i resultat/balans räkning samt finnas pengar i kassan.
Jag kan ta ut dessa på ett kick och kontrollera.
Säg bara vad jag ska kolla upp.
Orkar inte läsa hela tråden.
Citera
2025-09-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Vill inte anse mig som kunnig men när Rask lämnar in sin inkomstdeklaration så ska han också lämna in en s.k. NE-blankett för sin enskilda firma. I NE-blanketten ska han ange belopp som kommer från hans förenklade årsbokslut.

Rask ska alltså skatta på "årets resultat" (R11) och inte på de belopp han tar ut från sin enskilda firma. Har han t.ex. gått i vinst med 800.000 kr så ska han alltså skatta på 800.000 kr, oavsett om han har tagit ut 0 kr från sin enskilda firma.

Vet dock inte om man kan få ut information vad som Rask angett på NE-blanketten.

Du kan inte mena allvar att idioten driver enskild firma istället för AB? Han skattar alltså bort all vinst. Smart!
Citera
2025-09-11, 23:01
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Du kan inte mena allvar att idioten driver enskild firma istället för AB? Han skattar alltså bort all vinst. Smart!
Jo, han menade på att det är mindre arbete med en enskild firma än att driva ett bolag. Så han själv valde att begära likviditet. Det säger han i en video.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in