Citat:
Ursprungligen postat av
gronaljuset
Nej, det menar jag verkligen inte? Om man antar att han faktiskt betalat skatt på dryga miljonen och räknar bort 175000:- som han var skyldig Livros för kanalen så rimmar det fortfarande inte med vad han deklarerat som inkomst förra året, dessutom är hans förklaring om att pengarna bara är kvar i bolaget och han inte tagit ut dem konstig då de fortfarande måste skattas på.
Men han fick väl fortfarande pengar för lägenheten osv så han borde fortfarande ha mycket mer pengar än han ger sken av.
Något är otroligt skumt med baronens deklaration iallafall.
Min teori är att han fick skatteskuld efter han satte Alf bolag i kånken. Även det är ett AB så är man personligt ansvarig för skattskulder.
Sen tror jag dom hade flera skulder hos Tessans föräldrar och det tycker inte baronen det är kul att skatta för!
Fast en mer rimlig orsak är nog att baronen själv inte har koll och höftar en siffra sista sekunden. Kan inte tänka mig att han har koll på vad han dragit in alla månader, ännu mindre att han kan räkna ihop detta till en totalsumma.
Var inte hans årsinkomst bara snäppet högre än vad han drog in på chrippa-månaden?