2025-09-12, 00:54
Medlem
Jag har anledning att tro att han vill plugga till certifierad par- och relationsterapeut och utöka med certifierad sexrådgivare.

Jag tror inte att han kommer söka jobb efter utbildningen, jag tror att han planerar att inkorporera innehållet i utbildningarna som återkommande innehåll på sina plattformar och utöver det ta betalt för personlig rådgivning. Detta, en sysselsättning, är ett sätt för honom att försöka minimera risken för fängelsevistelse samt efter fällande dom försöka byta inriktning som inte innefattar grova förtal, men som ändå lockar en stor andel av hans kärnpublik. Han tror förmodligen också att dom två certifikaten ska ge honom en viss ekonomisk säkerhet även i fallet att YouTube tas ifrån honom.

Lycka till med utbildningarna Rask, allt är bättre än att leva på att ljuga och förtala människor.
Senast redigerad av Pallal 2025-09-12 kl. 01:20.
Citera
2025-09-12, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag har anledning att tro att han vill plugga till certifierad par- och relationsterapeut och utöka med certifierad sexrådgivare.

Jag tror inte att han kommer söka jobb efter utbildningen, jag tror att han planerar att inkorporera innehållet i utbildningarna som återkommande innehåll på sina plattformar och utöver det ta betalt för personlig rådgivning. Detta, en sysselsättning, är ett sätt för honom att försöka minimera risken för fängelsevistelse samt efter fällande dom försöka byta inriktning som inte innefattar grova förtal, men som ändå lockar en stor andel av hans kärnpublik. Han tror förmodligen också att dom två certifikaten ska ge honom en viss ekonomisk säkerhet även i fallet att YouTube tas ifrån honom.

Lycka till med utbildningarna Rask, allt är bättre än att leva på att ljuga och förtala människor.

Din teori kan mycket väl stämma men vi får hoppas att du har fel om själva utbildningen. Baronen som "relationsexpert" kan sluta riktigt illa för potentiella kunder.
Senast redigerad av Ralfhead 2025-09-12 kl. 01:38.
Citera
2025-09-12, 01:50
Medlem
knark-kungens avatar
Så ännu en scam på gång alltså, hundbedrägeriet upprepar sig varje år i annan form från den fantastiska Nya och Förändrade Baronen.

Allt är ett spel för galleriet, för domaren & nämndemännen, men det är lugnt, dom är vana att lyssna på offersången från manipulativa narcissister.

2025 kommer att bli hans värsta år någonsin

Till sist så bjuder jag två pkt denniskorv för Bajsbaronens gamla ullakjorta.
Citera
2025-09-12, 07:33
Medlem
Vad finns det för yrkesutbildningar som är 12 veckor? Hittar några men då ska man ha jobbat inom branchen ett år.
Citera
2025-09-12, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Jasså du, du vaknade till slut. Har det med rättegången att göra? Den du säkert är säker på att Chrippa och Linnéa ska vinna. Synd att de inte har hållt sig från att förtala honom. Hade de inte det hade de vunnit plättlätt. Nu är det inte lika säkert.
De har väl fått tips från Trosakärringen.

Ärligt talat så bryr jag mig inte om i fall han går utbildning eller inte. Han såg dock peppad ut och jag hoppas att han gör det och söker jobb efter det.

Detta har ju några stycken här tjatat om tusentals inlägg och nu när han ämnar att göra det klagar ni på det också. Hur ska ni ha det?
Citera
2025-09-12, 08:44
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ärligt talat så bryr jag mig inte om i fall han går utbildning eller inte. Han såg dock peppad ut och jag hoppas att han gör det och söker jobb efter det.

Detta har ju några stycken här tjatat om tusentals inlägg och nu när han ämnar att göra det klagar ni på det också. Hur ska ni ha det?
Han har varken påbörjat utbildningen eller berättat vad det är, då går det ju inte att göra någon vidare bedömning än. Det folk har tjatat om är en utbildning som kan generera arbete, inte att han ska bli loppcirkusdirektör eller youtubesexolog.

Hittills har han mig veterligen främst påbörjat tramsprojekt som han tröttnar på samma sekund som han inser att ingen annan bryr sig, Rask news, sunset rip, klädaffären, renoveringsserien osv i all oändlighet. Lösdrivarbaronens liv går ut på minimal ansträngning för maximal utdelning, och hans bild av maximal utdelning är att han själv blir rockstjärna, på ett eller annat sätt. Men det närmaste han kommer (alltså det som ger mest visningar) är att vara byfånen förtalsbaronen, så han går alltid tillbaka dit efter ett par veckor oavsett hur pepp han varit på sin nya ide. Efter att ha betett sig så under alla sina år på youtube är det väl inte konstigt att ingen här ropar hej innan baronen ens kommit i närheten av bäcken?
Citera
2025-09-12, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jasså du, du vaknade till slut. Har det med rättegången att göra? Den du säkert är säker på att Chrippa och Linnéa ska vinna. Synd att de inte har hållt sig från att förtala honom. Hade de inte det hade de vunnit plättlätt. Nu är det inte lika säkert.
De har väl fått tips från Trosakärringen.

Jasså du vaknade igen? Vad tror du att det är för jobb han ska söka efter en 12 veckors utbildning till sexolog/medium?; Synd att han inte kunde hålla sig från att förtala allt som rör sig, då hade han sluppit ha åtal hängande över sig... Nåja, han såg ju "peppad" ut, så allt ordnar sig..
Citera
2025-09-12, 08:52
Medlem
GreenBatterys avatar
Samtidigt fortsätter Baronessan skicka ut kraftiga ”crazy hamster lady”-vibes.
Är detta hennes bubbla? Hon och en hamster?

Angående ”utbildningen” bär det alla spår av tidigare Baronprojekt:
- ”Jag har tänkt på detta länge och väl!”
- ”Jag verkligen vill detta!”
- ”Det här kommer att förändra mitt liv.”
- ”Jag kommer att ge allt för att deras ska funka!”

Tidigare Baronprojekt har utmynnat i totalt 0 genomföranden.
Citera
2025-09-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
HAHAHAHAHAHAHAAHAAH. Kan alla snälla läsa på om enskild firma och egenavgifter. Han skattar bort typ 80-90% av alla pengar han gör isåfall.

Fick han ut tex 100k på chrippamånaden så skattar han 80-90k på det.
Skämtar ni med mig?

Jag är helt mållös.

Så du menar att om Rask gick i vinst med 100.000 kr i sin enskilda firma, så fick han betala 80.000-90.000 kr i skatt?
Har du lust att länka till en sida där man kan läsa om denna extremt höga skattesats?
Citera
2025-09-12, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlarsyntaKlara
Skilleras studerar på distans, vill bara påpeka detta faktum. En slump att Rask nu ska studera på distans? Ska de bli klasskamrater?

Citat:
Ursprungligen postat av Ajminkuk
Värt att studera när man är 50 och går i pension om trekvart.

Intressant, men bra. Blev inget av projektledarkarriären?

En kortare utbildning är klart värt det när mn har 17 år kvar till pensionen. Fast han är väl en bit under va?
Senast redigerad av HolgerDjup 2025-09-12 kl. 12:17.
Citera
2025-09-12, 11:26
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Jag driver flera bolag och är väldigt kunnig men följer ej tråden slaviskt.

Citat:
HAHAHAHAHAHAHAAHAAH. Kan alla snälla läsa på om enskild firma och egenavgifter. Han skattar bort typ 80-90% av alla pengar han gör isåfall.

Fick han ut tex 100k på chrippamånaden så skattar han 80-90k på det

Va?
Citera
2025-09-12, 11:45
Medlem
Citat:
Jag driver flera bolag och är väldigt kunnig men följer ej tråden slaviskt.
Vad är frågan? Om hans bolag kan omsätta 1300k och baronen derklarerar 300k? Absolut, men då ska det synas i resultat/balans räkning samt finnas pengar i kassan.
Jag kan ta ut dessa på ett kick och kontrollera.
Säg bara vad jag ska kolla upp.
Orkar inte läsa hela tråden.

Ok, om vi utgår ifrån att det han säger är korrekt, att han fått in 1,3 mil brutto och deklarerat 300k, och att resten ligger kvar i hans företag.

(*Vill förtydliga att jag tror de egentliga numren är 1.1-1.2 M och deklarationen i själva verket var 192k, men ta mig inte på orden).

Då är min fråga finns det något sett att se om detta stämmer utöver hans vanliga skattedeklaration, som antagligen inte visar pengar i hans företag)

Men du menar alltså att det går att se om detta stämmer genom att ta ut något?

Det jag/många i tråden vill att du ska kolla upp (om det går) är väl om dessa pengar faktiskt ligger i hans företag som han säger eller om han ljuger om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in