2025-08-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Att ta avstånd är ett sätt för människor att rentvå sitt namn på. En person som har varit med i exempelvis NMR och som vill gå vidare ifrån sitt förflutna bör ta aktivt avstånd ifrån NMR. Det är ett sätt att visa för andra att man är seriös och att man verkligen har förändrats. Att inte ta aktivt avstånd ifrån sitt förflutna kan tolkas som att man inte har gjort upp med sitt förflutna. Utifrån det perspektivet är det viktigt att ta avstånd ifrån gamla saker.

Du får lära dig att skriva mer sammanhängande. Vad för vidrigheter har Fru Medvikt begått enligt dig? Specificera. Vad är det för dubbelmoral vi talar om? Du har satt ribban för vad dubbelmoral är men du vägrar att på ett konsekvent sätt applicera ribban. Detta skapar en logisk problematik för din del.

Du skrev följande:

Om hon kallar Rask för porrskadad och vi säger att hon har tidigare själv varit aktiv inom porrbranschen eller vad man ska säga så kan du inte automatiskt likställa detta med dubbelmoral. Detta måste väl du förstå?

Du har varit tydlig med vad du anser är dubbelmoral och det enda jag har gjort är att utkräva av dig att du resonerar konsekvent. Vad är vitsen med att uppge en definition som du själv inte ens applicerar ?

Det där är en halmgubbe. Jag har aldrig sagt att fenomenet dubbelmoral inte existerar. Det jag har gjort är att utkräva konsekvens av dig för du har satt ribban för vad dubbelmoral är men du verkar strunta i att applicera definitionen på ett konsekvent sätt. Om du inte kan se detta så har du svårigheter att förstå logik.

Jag håller med om det svartmarkerade. Du missförstod min poäng. Så om vi leker med tanken att denna beskrivning är applicerbar för Fru Medvikt (se beskrivning nedanför) då faller det att det är fråga om dubbelmoral enligt den definition som du har satt. Det är min poäng. Inget annat. Varför? För din definition utkräver att någon inte tillämpar principer konsekvent. Din definition antyder tydligt vikten av nutidsbeteende.

Beskrivning:

Beskrivningen ovanför, om den stämmer, gör att din definition inte ens kan påklistras på Fru Medvikt. Så därför gäller det för dig att skilja på dåtid och nutid.

OK, så du vet inte ens om Fru Medvikt har haft OF och inte heller bryr du dig om logisk konsekvens? Då är din argumentation rätt så bristfällig. Vad bra. Då kan vi släppa detta tills dess att bevis har presenterats.

Halmgubbe. Du missar poängen fullständigt. Klassisk fokusförflyttning. När du blir pressad på dina dumheter så flyttar du över fokuset till den som kritiserar dig.

Att hallucinera ihop vad andra tycker utan förankring i verkligheten är intellektuellt ohederligt. Själv har jag kritiserat dig utifrån den ribba som du har satt. Ser du skillnaden? Om du har problem med min kritik så får du väl avfärda den definition som du har uppgett.

Förväntar du dig verkligen att jag ska lägga tid på allt det där? Det där är ju bara gish gallop. Som jag menade i mitt första inlägg du besvarade så är jag varken intresserad av eller har tid att gå in i en djup diskussion om saker som jag själv är trygg i att jag själv förstår. Jag kan inte ta personer som blandar in "ta avstånd"-retorik i sina argument på allvar. Deal with it och gå vidare i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av sagna
Temusektare, Axel Ensam Herr/fru medvikt et. al., tänker mer mekaniskt och definitionsmässigt på enskilda uttryck men kan inte omsätta det i principer och värderingar när moral, humor, beteenden, relationer och vitt skilda perspektiv blandas. Det blir rörigt i skallen på dem. De vet om, definitionsmässigt, vad enskilda begrepp betyder men de kan inte sätta det i sitt sammanhang. Ett sammanhang omfattar allt.

Normala personer bygger sin åsikt om andra människor på ren undermedveten magkänsla, de behöver inte ens känna till olika begrepp och exakt vad de betyder - de klarar av att göra korrekt bedömning ändå. Ett bra exempel på det är Vad Är Problemet, han kan snubbla på ord och begrepp och uttrycka sig fel, men resultatet blir rätt ändå. Det existerar en form av inre kompass hos normala människor, som styr dem rätt.

Axel Ensam och Medvikt är duktiga på ord och definitioner, men kan inte reda ut hur allt passar ihop tillsammans och in i ett sammanhang, så utfallet blir galet fel. De värderar saker fel och helt plötsligt kan totalt irrelevanta saker och aspekter överglänsa de viktiga.

Anjo är duktig på att värdera, men inte så noga med begrepp och definitioner, men han kan låtsas missförstå något mindre viktigt - om det gäller något irrelevant - för att lura temusektare att reagera på det, medan den viktiga poängen - det som räknas - kommer fram ändå.

Rask har både ganska bra koll på begrepp och definitioner, och samtidigt har han en bra "magkänsla". Det blir dock lite "tråkig" underhållning.

Ja, för mig är det hur lätt som helst att läsa av Rask som genuin och äkta medan Fru Medvikt framstår som en vidrig person med dubbelmoral.
Senast redigerad av Enaze 2025-08-15 kl. 20:54.
Citera
2025-08-15, 20:58
Medlem
Djungelskribentens avatar
Suck har inavelsoffret sagna hittat hit också. Snälla svara inte de där idioterna, allt de gör är att svamla fram meterlånga texter.

On topic: Lyssnade på Axels reactlord på Baronens video där han går igenom alla pengar han skulle få från arvet. Var har alla pengarna tagit vägen?! Fattar verkligen inte. För om han skulle ha gjort något vettigt med dem så hade han GARANTERAT tjatat om det på youtube
Citera
2025-08-15, 21:01
Medlem
sagnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Det där var riktig humor! Du borde ringa Simon och Motvikt och starta upp en humorklubb med dem i Simons hemby!

Ja, alltså, jag får väl erkänna att jag har relativt dålig koll på just Rask, jämfört med de andra jag nämnde, och har inte sett så mycket av det han har lagt ut just pga att det jag påpekade att av det lilla jag sett av honom så tycker jag inte att det han lägger upp är så underhållande.
Citera
2025-08-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enaze
Ja, för mig är det hur lätt som helst att läsa av Rask som genuin och äkta medan Fru Medvikt framstår som en vidrig person med dubbelmoral.

Om du vill vill framstå som en äkta krigare för Rask är att kalla honom för "genuin och äkta" ett gigantiskt misstag från din sida. Inte ens de flesta av hans egna följare skulle karakterisera honom som detta.

Du är ett alldeles osedvanligt obegåvat troll. Skall du trolla tråden så försök åtminstone lajva trovärdig!
Citera
2025-08-15, 21:12
Medlem
Citat:
Om du inte har några belägg för dina anklagelser så uppmanar jag dig att sluta sprida rykten.

Sprida rykten? Det är ju inte jag som påstår att det är Fru Medvikt som åsyftas i Rasks video - tvärtom har jag nästan uteslutande i samtliga av mina inlägg i denna tråd upprepat att Rask inte nämnde vem hans video handlade om. Alla mina inlägg bygger dessutom på den osäkerheten i åtanke, och har tagit hänsyn till att det inte är bevisad fakta: Varken att Fru Medvikt haft OF, eller att det är Fru Medvikt som Rask pratar om. Om du letar efter falsk ryktesspridning så hittar du mao inte det bland mina inlägg.
Citera
2025-08-15, 21:14
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Suck har inavelsoffret sagna hittat hit också. Snälla svara inte de där idioterna, allt de gör är att svamla fram meterlånga texter.

On topic: Lyssnade på Axels reactlord på Baronens video där han går igenom alla pengar han skulle få från arvet. Var har alla pengarna tagit vägen?! Fattar verkligen inte. För om han skulle ha gjort något vettigt med dem så hade han GARANTERAT tjatat om det på youtube

Jag börjar mer och mer misstänka att det är självaste BajsBaronen som hittat hit på Flashback och börjat kräka ur sig meterlånga försvarstal från olika konton. Byfånen tål nämligen kritik lika bra som hans blanka flint tål solsken, inte alls.

Baronen håller käften om arvet, för han vet att varje gång ämnet kommer upp påminns folk om löftet han aldrig tänkte hålla, att betala sin frus skulder. Istället hoppas parasiten att alla ska glömma bort det och även de högar av Super-Chats som skulle “gå raka vägen” till samma skulder, men som i stället fick rakt ner i Barons egen ficka.
Citera
2025-08-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enaze
Sprida rykten? Det är ju inte jag som påstår att det är Fru Medvikt som åsyftas i Rasks video - tvärtom har jag nästan uteslutande i samtliga av mina inlägg i denna tråd upprepat att Rask inte nämnde vem hans video handlade om. Alla mina inlägg bygger dessutom på den osäkerheten i åtanke, och har tagit hänsyn till att det inte är bevisad fakta: Varken att Fru Medvikt haft OF, eller att det är Fru Medvikt som Rask pratar om. Om du letar efter falsk ryktesspridning så hittar du mao inte det bland mina inlägg.

Och jag hoppas du är fullt medveten om att även om hon hade ett OF konto i det förflutna och samtidigt kallar Rask för porrskadad så slår inte detta fast att det är fråga om dubbelmoral utifrån den definition som du har uppgett här i tråden. Det är du fullt medveten om? Så du har verkligen ingenting att komma med här.

Man kan nämligen utvärdera ett argument även om premisserna inte är bekräftade som sanna och även på den fronten failar du. Du har failat när det kommer till logisk struktur också. Så du behöver skriva in två st. ''L'' i din panna, inte bara ett.
Citera
2025-08-15, 21:33
Medlem
sagnas avatar
Citat:
Och jag hoppas du är fullt medveten om att även om hon hade ett OF konto i det förflutna och samtidigt kallar Rask för porrskadad så slår inte detta fast att det är fråga om dubbelmoral utifrån den definition som du har uppgett här i tråden. Det är du fullt medveten om? Så du har verkligen ingenting att komma med här.

Man kan nämligen utvärdera ett argument även om premisserna inte är bekräftade som sanna och även på den fronten failar du. Du har failat när det kommer till logisk struktur också. Så du behöver skriva in två st. ''L'' i din panna, inte bara ett.

Ursäkta att jag avbryter er "mycket givande" diskussion men uttrycket "Man ser inte skogen på grund av alla träd" kan man nog säga om de flesta temusektar, inkl. dig, men du kommer väl inte förstå vad jag menar med det - det kommer flyga över huvudet på dig - och du kommer istället haka upp dig på någon detalj i det uttrycket

Min uppfattning om Rask är däremot att han inte hakar upp sig på irrelevant detaljer, men han går aningen för djupt in på dem och vänder och vrider på dem aningen för mycket för att man ska orka hålla sig intresserad genom hela hans resonemang i det han lägger upp. Rask behöver steppa upp lite och göra mer som Anjo så att det blir mer kort och koncist, och därmed mer underhållande för sina tittare. Skippa det irrelevanta som egentligen bara tilltalar de mest investerade fanatikerna, helt enkelt.
Citera
2025-08-15, 21:35
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Någon som sparade hans borttagna Instagram story där han länkade till senaste videon och skrev typ "Har Fru Medvikt OF? Se videon"?

Ligger i skilleras storie
Citera
2025-08-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagna

Min uppfattning om Rask är däremot att han inte hakar upp sig på irrelevant detaljer,

Det är ju för i helvete hans levebröd. Sluta nu spamma tråden med dina irrelevanta texter.
Citera
2025-08-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinoBladsson
Var är Fru Utvikts pörr då? Ge mig!

Inuti Rasks sjuka hjärna skulle jag vilja säga.
Detta är troligen ännu en sjuk lögn av Rask, men om det är sant så är det bara ett sjukt förtal.
Citera
2025-08-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Du har så rätt. Det groteska är att byfånen mår som bäst när andra far illa. Baronen är sadist, ju mer någon förnedras, desto bredare blir hans hånleende. Baronen njuter av andras misär och ju mer han kan kontrollera narrativet, desto mer tillfreds blir han. Men så fort kritiken riktas mot honom själv, då är det plötsligt "synd" om Baronen, då är kritikerna ”mobbare”

Det är här Baronen dubbelmoral lyser som starkast, äcklet ansvar av alla andra, men själv duckar han, slingrar sig och raderar bevis. Han säger att han ”älskar att bemöta kritik” men sopar undan varje obekväm fråga.

Baronen är beroende av att vara falsk. Hans mytomani är inte ett misstag, det är fundamentet för hans självbild. Och så länge hans lättlurade följare blundar för hans manipulationer kommer han fortsätta att livnära sig på andras lidande, medan den blanka flinten glänser som ett varningsljus för hyckleri.

Japp så är det. Han har haft två miserable men enligt han formtoppar i livet.

Ena är när hans pappa nästan knarkade sig till döds så han kunde filma detta och spotta snus på sin döende far.

Andra är när häxjakten emot Chrippa, detta fick Rask att njuta något otroligt. Där han kunde vara med och analysera till sig några förtals anmälning och grovt lidande av alla han förtalar.

Nu börjar väll Fas 3 där fru medvikt är target. Men hon kommer nog klara sig bra hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in