2025-08-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Det här är spot on, jag har tänkt i exakt samma banor senaste tiden. Man måste vara dum inuti huvudet om man tycker att det Rask, Anjo och Jocke gör är normalt.

Om man kollar kommentarerna på plattformar som INTE modereras av redan nämnda idioter så ser man vad gemene man tycker. Anjo är nog ganska högt upp på listan med personer som folk stör sig på. Samma med Rask.

Problemet är när man som tittare sitter inspärrad i hemmet för att man kanske är sjukskriven eller går på bidrag och inte på något sätt rör sig i ''vanliga sammanhang''. I en sådan situation så kan även människor som är extremt avvikande, såsom Rask, uppfattas som normala för man har inget annat att jämföra med. Men alla som rör sig i vanliga, normala sammanhang jämför ju Rask med vanliga människor och då ser man väldigt snabbt att det är något som inte lirar.

https://medium.com/@dinukamax1/20-si...e-432e4d872da3

Jag tycker att dessa utvalda punkter ifrån artikeln ovanför stämmer ganska bra överens med hur Rask fungerar i synnerhet men även också Therese i viss mån:

1) Poor Problem-Solving Skills

Den här punkten handlar exempelvis om att man har svårt att lösa problem på ett effektivt sätt och istället väljer de enkla lösningarna. Det är ju precis så Rask och Therese väljer att göra. Deras situation är ganska enkel i teorin att komma tillrätta med men varken Therese eller Rask verkar vara medvetna om att de fattar väldigt dåliga beslut på en regelbunden basis. Beslut som kommer att bestraffa de själva och även barnen i det långa loppet.

2) Inability to Learn From Mistakes

Rask fortsätter förtala folk och har uppenbart inte lärt sig av sina misstag trots 7 fällande förtalsdomar.

3) Struggling to Understand Other People’s Perspectives

Den här punkten handlar om att kunna sätta sig in i andras människors situation och kunna resonera utifrån olika perspektiv. Detta har Rask svårt för. Han uppvisar ingen som helst empati.

4) Disinterest in Reading or Intellectual Pursuits

Rask verkar inte vara en person som besitter några som helst akademiska kunskaper. Det verkar inte vara en person som är intresserad av intellektuella åtaganden utan han vill rulla tummarna i hemmet med neddragna gardiner samtidigt som andra betalar för hans uppehälle.

5) Difficulty Understanding Cause and Effect

Rask verkar sakna konsekvenstänk och förstår inte att hans beteende kommer att få konsekvenser.

6) Lack of Self-Awareness

Rask saknar självinsikt och verkar inte vara medveten om att han har problem. Detta förstärks av Therese som inte sätter ner foten. Therese är medberoende.

7) Lack of Ambition or Drive

Rask har inga ambitioner och inget driv. Detta speglas i skattedeklarationen och hur han beter sig på nätet. Det är en person som vill sitta hemma istället för att försöka skapa något som har faktiskt värde. Han är nöjd med att sitta hemma och inte jobba. Det är mer givande för Rask att snacka skit på nätet, trycka ner folk och begå brott (förtal).

8) Struggling with Complex Social Interactions

Rask verkar inte kunna navigera sociala interaktioner på ett mer komplext plan. Han verkar inte förstå sig på social dynamik eller hur man beter sig mot andra människor.

9) Excessive Blaming of Others

Han har flera gånger skyllt ifrån sig och tar inget ansvar själv. Han har tidigare skyllt ifrån sig på Therese för flera saker.

Vilket sammanträffande att så många punkter stämmer in på Rask. Men nej, Rask är helt ''normal'' enligt begåvningsreserven som utgörs av hans tittare. Trots att så många saker stämmer in på honom.

Det krävs enbart ett minimalt förstånd för att inse att Rask har problem.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-15 kl. 16:48.
Citera
2025-08-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hon står inte emot länge. Degen ska in.
Jag är övertygad om att Baronessan med sitt krokodilskinn kommer att stå emot Baronens krav om OF.

Hon må vara rynkig på hals och partier över bröstet men hon kan stå upp mot Rask när det kommer till onlinesnusk.

Rask uthängning senaste dygnet var inte snyggt gjort. Skämmes.
Citera
2025-08-15, 16:47
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag är övertygad om att Baronessan med sitt krokodilskinn kommer att stå emot Baronens krav om OF.

Hon må vara rynkig på hals och partier över bröstet men hon kan stå upp mot Rask när det kommer till onlinesnusk.

Rask uthängning senaste dygnet var inte snyggt gjort. Skämmes.

Varför skulle hon stå emot den parentesen?
Citera
2025-08-15, 16:49
Medlem
Djungelskribentens avatar
Vid 57:45-ish så drar Baronens låtsaskompis Joakim Lundell till med ett hånfullt skratt angående mängden videos Otrohetsbaronen gör. Musik för öronen.

Länk: https://youtu.be/-3KHx90CFpw?si=4rrKRlBXgY7RPe3R
Citera
2025-08-15, 16:51
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Vid 57:45-ish så drar Baronens låtsaskompis Joakim Lundell till med ett hånfullt skratt angående mängden videos Otrohetsbaronen gör. Musik för öronen.

Länk: https://youtu.be/-3KHx90CFpw?si=4rrKRlBXgY7RPe3R

Men det är ju hans bästis 🥺
Citera
2025-08-15, 17:05
Citat:

Allt fler vittnar om att Jocke inte ens tycker om Rask eller hans kanal. Hur länge pallar han hålla masken innan han gör som hans störste idol brukar göra? En gråtvideo med offerkofta och pekande på alla som orsakat honom detta. När han är passé så dröjer det inte innan Jocke kastar Anjo. Han måste bara fixa folk som agerar hundar och stoppar Anjo från att läcka
Citera
2025-08-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ha ha ha ha ha ha Rasks våta dröm!
Sanningen är tragiskt nog att Rask tror att det är så, han vill så gärna att det är så att han gör vad som helst för att det ska vara sant.
Citera
2025-08-15, 17:48
Medlem
Citat:
Hahaha…. jag fattade inte heller.

Men Rask är nog besatt av fru Medvikt. Varför annars detta sexande?

Jag tror Rask är besatt i att få andra människor att må dåligt typ.

Så herr och fru bjuder kanske Rask på njutning genom det, men jag tror att folk får upp bilden om vem Rask är så det är bra att dom orkar med att prata offentligt om han.

Givetvis är han oxå superkåt och besatt av frun medvikt.
Citera
2025-08-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enaze
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dubbelmoral
"Dubbelmoral är en informell beteckning på att förespråka andra moraliska principer än de man tillämpar i sitt eget liv."

Definitionen syftar på presens, dvs. nutid.

Citat:
Fru medvikt förespråkar alltså den moraliska principen att det är moraliskt fel att vara verksam inom porrbranschen, detta gör hon genom att klanka ned på Rask för, vad hon påstår, att han är verksam inom porrbranschen. Samtidigt är hon själv, eller har varit, verksam inom porrbranschen (="..de man tillämpar i sitt eget liv.)

Om hon har varit verksam inom porrbranschen men har slutat med det, gjort upp med det samt tagit avstånd ifrån det och inte längre är verksam inom det så är det inte fråga om dubbelmoral enligt den definition du uppgav. Detta eftersom personen då inte längre tillämpar dessa principer. Det gäller att skilja på dåtid och nutid.

Absurditeten i att inte kunna kritisera folk för saker som man själv har gjort någon gång i tiden:

Ponera att du har en situation där två personer är i en relation. Vi kan kalla dessa personer för Kalle och Fia.

Ponera att Kalle kritiserar Fia för att hon har slarvat med disken en kväll. Fia drar lärdom av det Kalle säger och bestämmer sig för att inte slarva med disken. Vid ett senare tillfälle så slarvar Kalle med disken. Menar du då att Fia inte har rätt att kritisera Kalle för att han slarvar med disken av den enkla anledningen att hon själv en gång i tiden slarvade med disken? Detta är givetvis helt orimligt för då har man satt en standard som utkräver perfektion ifrån människor, dvs. att för att man ska få lov att kritisera andra för något så måste man ha varit fläckfri själv inom detta område. Detta är givetvis helt absurt.

Denna tankevurpa påminner om tu-quoque villfarelsen som enkelt kan brytas ner till: ''Men du gjorde också så!''.

Att aldrig kunna utkräva ansvar ifrån sig själv är en svaghet.

Fru medvikt kan kritisera någon på sakliga och korrekta grunder även om hon en gång i tiden betedde sig på ett sätt som inte överensstämmer med kritiken. Inga konstigheter alls.

Det gäller att förstå hur tidsaspekten har relevans när det kommer till dubbelmoral. Detta bommar du dessvärre på.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-15 kl. 18:33.
Citera
2025-08-15, 20:30
Medlem
GreenBatterys avatar
Dubbelmoralen ska då bestå i att:
- Någon har haft en OF (detta är dock inte belagt med bevis mer än att HööHööBaronen säger det).
- Denna någon kallar sedan en annan person för porrskadad, något som personen själv sagt (beskriver sig själv som ”sexuellt omättbar” och en stor konsument av mature och milf porr).

Någon utövar då dubbelmoral?
Citera
2025-08-15, 20:33
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jag tror Rask är besatt i att få andra människor att må dåligt typ.

Så herr och fru bjuder kanske Rask på njutning genom det, men jag tror att folk får upp bilden om vem Rask är så det är bra att dom orkar med att prata offentligt om han.

Givetvis är han oxå superkåt och besatt av frun medvikt.

Du har så rätt. Det groteska är att byfånen mår som bäst när andra far illa. Baronen är sadist, ju mer någon förnedras, desto bredare blir hans hånleende. Baronen njuter av andras misär och ju mer han kan kontrollera narrativet, desto mer tillfreds blir han. Men så fort kritiken riktas mot honom själv, då är det plötsligt "synd" om Baronen, då är kritikerna ”mobbare”

Det är här Baronen dubbelmoral lyser som starkast, äcklet ansvar av alla andra, men själv duckar han, slingrar sig och raderar bevis. Han säger att han ”älskar att bemöta kritik” men sopar undan varje obekväm fråga.

Baronen är beroende av att vara falsk. Hans mytomani är inte ett misstag, det är fundamentet för hans självbild. Och så länge hans lättlurade följare blundar för hans manipulationer kommer han fortsätta att livnära sig på andras lidande, medan den blanka flinten glänser som ett varningsljus för hyckleri.
Citera
2025-08-15, 20:33
Medlem
sagnas avatar
Citat:
Tro det eller ej, men jag håller med dig i det mesta du skriver

Nej, jag bommar inte på det. Jag är mycket väl medveten om att tiden är linjär, och jag är även förlåtande i min natur. Jag anser, precis som du, att människor utvecklas/förändras med tiden - en del till det bättre och en del till det sämre. Jag är dock helt emot att använda "ta avstånd"-argumentet, eftersom det betyder ingenting konkret.

Min åsikt om att det skulle vara fantastiskt om det faktiskt är Fru Medvikt, kvinnan som bashar Rask som ingen annan för att han privat skickar meddelanden med en kvinna, som även haft OF står och faller inte på huruvida Fru Medvikt har förändrats det gångna året eller inte, eller vad och på vilka sätt hon har "tagit avstånd" från sig själv och sina egna handlingar. Där missförstår du mig. Fru Medvikts äckliga vidrigheter mot Rask är inte rättfärdigade för det. Dubbelmoralen som den kvinnan utstrålar har fler källor än omständigheten att hon varit verksam inom porrbranschen eller inte, eller huruvuda hon har "tagit avstånd" från den saken eller inte. Ingen skugga faller över Fru Medvikt för att hon har haft OF, precis som Rask upprepar flera gånger om den obehagligt överintresserade kvinnan, Raskologen, som han berättade om.

Drar man det till sin spets så existerar inte dubbelmoral, enligt dig, för allt man behöver göra för att undkomma är att löpande "ta avstånd" från allt man tidigare gjort - dvs. om man har på rutin att "ta avstånd" (Kan man scripta ut ett dagligt automatiskt meddelande nånstans i sociala medier?) från det man gjort tidigare.

Att du ens mular in "ta avstånd"-tramset i din argumentation visar ju klart och tydligt att du på ett grundläggande sätt är ute och cyklar. Det som kallas "Ta avstånd" är för mig istället mer att man genom sina handlingar och sätt att vara visar att man själv har förändrats, till det bättre. Det går inte att objektivt mäta på något sätt. Det är inte så att man måste göra något offentligt, som ett uttalande att "Jag tar avstånd" eller något lika löjligt. Dubbelmoral är ett övergripande omdöme en person kan göra om en annan, som inte är kopplat till ett specifikt ämne, baserat på upplevelsen en person har om en annan person. Fru Medvikt har dubbelmoral, överlag, och inte bara vad gäller moralpredikande om just porr. Jag vet fortfarande inte helt säkert att Fru Medvikt ens har haft OF, vilket jag har skrivit flera gånger, så mitt resonemang står och faller inte på den detaljen, förstår du väl?

Man kan applicera det du skriver på Fru Medvikt, hon saknar förmåga att se människor som personer som kan förändras och därför på olika sätt kräver av Rask - och andra - att de ska göra det ena och det andra, "ta avstånd" hit och dit, för annars anser hon att det är rätt av henne att klanka ner på Rask för att han har skickat privata meddelanden med en tjej. Sanningen är att det realiteten inte existerar något sätt som Rask kan göra för att "ta avstånd" på rätt sätt så att samtliga äckliga vidriga personer som Fru Medvikt ska bli nöjda. Det är ett krav som är omöjligt att uppfylla - och dessutom krav som människor inte har rätt att ställa på andra människor. Det finns undantag, en chef kan ställa krav på sin anställda, att de ska göra si eller så. En vårdnadshavare kan ställa krav på sina barn osv. Men två personer, helt oberoende av varandra, kan inte ställa såna krav. Det är ett fritt samhälle, utan struktur, ingen person styr över den andre. Även ute i samhället finns såklart undantag, i trafiken bestämmer trafikpolisen över dig som bilist.

Din definition av att "ta avstånd" motsvarar att varje individ är sin egen trafikpolis med sina egna regler, och så kräver de av alla andra bilister att bilisterna gör exakt som de själva vill - enligt sina egna trafikregler - för annars har de rätt att bötfälla alla bilisterna. Problemet är att en bilist i ett sånt scenario kan omöjligtvis gissa vad just den trafikpolis de råkar på sitter på för trafikregler, och problematiken är större än så, för om bilisten råkar på två olika trafikpoliser med motsägelsefulla trafikregler så är det omöjligt att uppfylla de bådas trafikregler.

Mig lurar du inte med ditt pladder - bryt ut det ologiska "ta avstånd"-resonemanget och bygg ditt resonemang på något mer konkret istället. Försök igen.

Just "ta avstånd" är dock intressant i sammanhanget eftersom just Fru Medvikt bygger (presens) mycket av sitt trams på exakt det vaga begreppet. Medan om någon annan kräver av henne att hon ska "ta avstånd", på lika omöjliga sätt, så är det plötsligt irrelevant. Bara den detaljen bygger ju på den dubbelmoral som hon utstrålar.

Och ja, jag tycker att "ta avstånd"-resonemang är lika tramsiga och lika verklighetsfrånvänt oavsett vem som framför dem, så när/om Rask ber någon att "ta avstånd" från något så utstrålar det en lika äcklig personlighet. Såvida det inte i den kontext det framförs i används på ett sätt som syftar till att påvisa hur löjligt "ta avstånd"-resonemang är, som i mitt resonemang här ovan om Fru Medvikt, där poängen är att påpeka dubbelmoralen i att vila sina åsikter på äcklig "ta avstånd"-logik.

Temusektare, Axel Ensam Herr/fru medvikt et. al., tänker mer mekaniskt och definitionsmässigt på enskilda uttryck men kan inte omsätta det i principer och värderingar när moral, humor, beteenden, relationer och vitt skilda perspektiv blandas. Det blir rörigt i skallen på dem. De vet om, definitionsmässigt, vad enskilda begrepp betyder men de kan inte sätta det i sitt sammanhang. Ett sammanhang omfattar allt.

Normala personer bygger sin åsikt om andra människor på ren undermedveten magkänsla, de behöver inte ens känna till olika begrepp och exakt vad de betyder - de klarar av att göra korrekt bedömning ändå. Ett bra exempel på det är Vad Är Problemet, han kan snubbla på ord och begrepp och uttrycka sig fel, men resultatet blir rätt ändå. Det existerar en form av inre kompass hos normala människor, som styr dem rätt.

Axel Ensam och Medvikt är duktiga på ord och definitioner, men kan inte reda ut hur allt passar ihop tillsammans och in i ett sammanhang, så utfallet blir galet fel. De värderar saker fel och helt plötsligt kan totalt irrelevanta saker och aspekter överglänsa de viktiga.

Anjo är duktig på att värdera, men inte så noga med begrepp och definitioner, men han kan låtsas missförstå något mindre viktigt - om det gäller något irrelevant - för att lura temusektare att reagera på det, medan den viktiga poängen - det som räknas - kommer fram ändå.

Rask har både ganska bra koll på begrepp och definitioner, och samtidigt har han en bra "magkänsla". Det blir dock lite "tråkig" underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in