Citat:
Ursprungligen postat av
sagna
Ursäkta att jag avbryter er "mycket givande" diskussion men uttrycket "Man ser inte skogen på grund av alla träd" kan man nog säga om de flesta temusektar, inkl. dig, men du kommer väl inte förstå vad jag menar med det - det kommer flyga över huvudet på dig - och du kommer istället haka upp dig på någon detalj i det uttrycket

Nej, jag hakar inte upp mig på någon detalj i det uttrycket. Det där uttrycket är hjälpsamt i vissa lägen men inte direkt här.
Om du tycker att jag hakar upp mig på detaljer så förstår du dig inte på hur pass viktigt det är med logisk struktur när man argumenterar. Det är liksom själva kärnan i att bygga giltiga argument. Om ett argument ska vara hållbart (sound) dessutom så kräver det utöver detta att premisserna är sanna.
Personen har alltså inte enbart failat när det kommer till att sätta en logisk struktur på resonemanget men har också inte förmått att bestyrka att Fru Medvikt faktiskt har haft ett OF konto. Så det är en dubbeltabbe.
Det du gnäller om är ungefär som att gnälla på en tennismatch som spelas med en tennisboll

. Tennisbollen är självfallet en naturlig del av att spela tennis, precis som
soundness och
logical validity är två centrala komponenter i argumentation. Förstår du inte detta så är du obildad.
Tappert försök hörru men i din desperata strävan att se smart ut så snubblade du och faceplantade dig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
sagna
Min uppfattning om Rask är däremot att han inte hakar upp sig på irrelevant detaljer, men han går aningen för djupt in på dem och vänder och vrider på dem aningen för mycket för att man ska orka hålla sig intresserad genom hela hans resonemang i det han lägger upp. Rask behöver steppa upp lite och göra mer som Anjo så att det blir mer kort och koncist, och därmed mer underhållande för sina tittare. Skippa det irrelevanta som egentligen bara tilltalar de mest investerade fanatikerna, helt enkelt.
Jag tror folk som förstår sig på argumentation faktiskt just nu sitter och skrattar åt dig.