2025-05-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Haha, fru Rask svingar mot andra på IG.

Bra för nu har hon iom det avsagt sig rätten till ett privatliv.

Undrar förresten om hon bara äger en blus/top?
Antagligen. De andra är väl sålda för en spottstyver. Ju mer den ekonomiska pressen tilltar, desto mer svingas det.
Kanske "husvagnen" köpt hennes kläder?
Citera
2025-05-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Exakt så, AMG-mannen är tillbaka och han är värre än någonsin!
Inte ens under tiden när han lekte Wallenberg, förtalade han så många som han gör idag.
Det är en jävla maskingevärseld av förtal, för alla att beskåda.

Sen, så tror vi verkligen på att åtalet mot Bajsmannen har lagts ner?

Det gör inte jag i alla fall.

Nej, på den tiden känns det nästan inte ens som fokuset var det. Han gjorde vloggar som genererade hyfsade visningar. Idag är det en aldrig sinande ström av förtalscontent.

Det är just därför han även hålls ansvarig för sina domar fortfarande. Jag håller med, det har passerat en ganska lång tid sedan han gjorde det han dömdes för förra gången. Jag tycker inte att det är något man ska kunna komma dragandes med vid det här laget, om det inte var för att han skruvat upp aktiviteten på sitt förtalande sedan dess. Om man visar att beteendet inte upphört, då är man Förtalsbaronen i omgivningens ögon. Även om namnet uppstod för 6 år sedan så är det fortfarande lika relevant idag. För det passar bra till hur Baronen beter sig.

Att Muppen inte är dömd för ytterligare förtal sedan dess innebär inte ett hinder för mig, som till skillnad från Rask har en god förståelse för vad förtal innebär, att se att det är något han ändå gör, som han själv skulle beskriva det, ”veckligen”.

Jag tror inte heller det är nedlagt. Då hade man hört om det. Jag tycker mig även notera att han är stressad över det stundande åtalet, och av detta skäl sitter han och intalar sig själv varför det han gör idag inte är förtal medan det han gjorde förr var det. Baronen har ett stort behov av presentera sina tankar som sanningar och fiska efter läpparnas bekännelse i kommentarerna när han känner sig osäker på något. Men så fungerar det inte. Bara för att Magmys-Micke själv lagt upp videoklipp någon gång när han ger uttryck för klandervärda åsikter och tankar, betyder det inte att andra har rätt att peka ut det i evigheters evighet. Bara för att Chrippa antytt att han varit otrogen, tagit droger eller doping, betyder inte det att andra har rätt att upprepa det hela tiden, bara för att ”han öppnade dörren”.

Ska vi se det på det sättet tycker jag Baronen själv öppnat dörren för sin ekonomi. Om man skryter om sin goda lön, hur man lever på YouTube och visar upp staplarna i appen för sitt adsense, då har man öppnat upp för diskussioner om sin privatekonomi. Det är en naturlig följd att folk intresserar sig för det, när det skrävlas så mycket om ämnet i Baronens videoklipp. Därför ser vi framemot uppgifterna från Skatteverket. Enligt mina beräkningar bör Baronens deklaration vara offentlig handling redan under nästa vecka.
Citera
2025-05-29, 10:31
Avstängd
granny-pantiess avatar
Till Rask

Vi vill se beslut på att utredningen om grovt förtal verkligen är nedlagd.

Först då kan vi tro på det.

Mvh Flashback
Citera
2025-05-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nej, på den tiden känns det nästan inte ens som fokuset var det. Han gjorde vloggar som genererade hyfsade visningar. Idag är det en aldrig sinande ström av förtalscontent.

Det är just därför han även hålls ansvarig för sina domar fortfarande. Jag håller med, det har passerat en ganska lång tid sedan han gjorde det han dömdes för förra gången. Jag tycker inte att det är något man ska kunna komma dragandes med vid det här laget, om det inte var för att han skruvat upp aktiviteten på sitt förtalande sedan dess. Om man visar att beteendet inte upphört, då är man Förtalsbaronen i omgivningens ögon. Även om namnet uppstod för 6 år sedan så är det fortfarande lika relevant idag. För det passar bra till hur Baronen beter sig.

Att Muppen inte är dömd för ytterligare förtal sedan dess innebär inte ett hinder för mig, som till skillnad från Rask har en god förståelse för vad förtal innebär, att se att det är något han ändå gör, som han själv skulle beskriva det, ”veckligen”.

Jag tror inte heller det är nedlagt. Då hade man hört om det. Jag tycker mig även notera att han är stressad över det stundande åtalet, och av detta skäl sitter han och intalar sig själv varför det han gör idag inte är förtal medan det han gjorde förr var det. Baronen har ett stort behov av presentera sina tankar som sanningar och fiska efter läpparnas bekännelse i kommentarerna när han känner sig osäker på något. Men så fungerar det inte. Bara för att Magmys-Micke själv lagt upp videoklipp någon gång när han ger uttryck för klandervärda åsikter och tankar, betyder det inte att andra har rätt att peka ut det i evigheters evighet. Bara för att Chrippa antytt att han varit otrogen, tagit droger eller doping, betyder inte det att andra har rätt att upprepa det hela tiden, bara för att ”han öppnade dörren”.

Ska vi se det på det sättet tycker jag Baronen själv öppnat dörren för sin ekonomi. Om man skryter om sin goda lön, hur man lever på YouTube och visar upp staplarna i appen för sitt adsense, då har man öppnat upp för diskussioner om sin privatekonomi. Det är en naturlig följd att folk intresserar sig för det, när det skrävlas så mycket om ämnet i Baronens videoklipp. Därför ser vi framemot uppgifterna från Skatteverket. Enligt mina beräkningar bör Baronens deklaration vara offentlig handling redan under nästa vecka.
Jag bugar och bockar för ett klokt och insiktsfullt inlägg. Som sagt, har själv "öppnat dörren" för allt som drabbar honom nu.
Citera
2025-05-29, 10:50
Medlem
PeterJihadis avatar
Hoppas Medviktarna släpper sin dokumentär snart, och gör horhus med benranglet.
Citera
2025-05-29, 10:51
Medlem
Varför har BilBaronen börjat ladda upp sina videos typ 23:00 har han någon tanke med det, han som sa att han va så bra på att lura flashback att kickstarta algoritmer borde väl veta att man vill få så många visningar direkt som möjligt på sin video, kanske inte så smart att ladda upp så sent då

Hans kanal är nog iofs redan stendöd i algoritmerna eftersom alla uploads får runt 15k visningar nu vilket är typ 10% av hans följare och säkert 0 från rekommenderade flödet som kommer in och kollar nu när Chrippa hypen är nere
Citera
2025-05-29, 10:55
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Varför har BilBaronen börjat ladda upp sina videos typ 23:00 har han någon tanke med det, han som sa att han va så bra på att lura flashback att kickstarta algoritmer borde väl veta att man vill få så många visningar direkt som möjligt på sin video, kanske inte så smart att ladda upp så sent då

Hans kanal är nog iofs redan stendöd i algoritmerna eftersom alla uploads får runt 15k visningar nu vilket är typ 10% av hans följare och säkert 0 från rekommenderade flödet som kommer in och kollar nu när Chrippa hypen är nere
Kan vara ren desperation för att han måste kötta. Degen måste in så det finns inte tid att redigera eller tänka efter. På med kameran och kör. Upp med videorna så fort som möjligt.
Citera
2025-05-29, 11:09
Avstängd
granny-pantiess avatar
Är det inte konstigt att hans följarantal står kvar på 159 k ?

Eller köper han nya precis som Anjo?
Citera
2025-05-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Hoppas Medviktarna släpper sin dokumentär snart, och gör horhus med benranglet.

Hoppas verkligen det, hoppas även att den innehåller riktigt sjuka och pinsamma saker så tänkarbaronen får ett rent helvete och sätter sig i mammas bil i en månad och yrar.
Citera
2025-05-29, 11:15
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Hoppas verkligen det, hoppas även att den innehåller riktigt sjuka och pinsamma saker så tänkarbaronen får ett rent helvete och sätter sig i mammas bil i en månad och yrar.

Då blir det till att sitta i bilen och gråtskrika efter Jesus igen.
Citera
2025-05-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Då blir det till att sitta i bilen och gråtskrika efter Jesus igen.

Säkerligen, det har man ju nästan glömt av att fanskapet har kontakt med Jesus. Om han nu tror på det själv så borde han väll fatta att Jesus pissar på han och låter han vara kvar i helvetet på jorden. Så länge som han beter sig som en idiot mot allt och alla inklusive hans närmaste.
Citera
2025-05-29, 11:54
Medlem
Luftiss avatar
Ett av hans större problem för tillfället, är att han inte har någon att skapa drama mot som kommer att dra tittare i den utsträckning han behöver. Temu-sekten har kanske 10k subs totalt. De består dessutom av arga tänkare med personligt agg mot Baronen och utgör därför formidabla motståndare i jämförelse med t ex Chrippa. Han hade också en 20ggr större tittarskara än Temu och en bror som har en av Sveriges största YT-kanaler.

Ingen större tittarmassa kommer att bry sig om att Baronen sitter tjackad i mamsens bil och skriker på en tjej som redan ägt sönder honom verbalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in