2025-03-03, 09:43
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
I sådär gamla hus brukar det ofta inte finnas någon ventilation i klädkamrarna. Det är inte meningen att någon ska vistas där, det är endast avsett för förvaring.
Efter någon timmes baronrunk där inne kommer det att vara outhärdligt.
Vågar inte ens tänka på hur mycket det kommer stinka därinne.

Den där skrubben kommer han inte vara långvarig i det är jag säker på.

Snart sitter han bakom ett skynke I vardagsrummet igen eller så blir det Astrid som får flytta in i skrubben, hon är som han sa I vloggen minst därför har hon fått det minsta rummet.

Men klart pappisch måste ha ett arbetsrum, han gör ju extremt viktiga grejer på datorn, utan hans arbete kan familjen gå miste om 4000 i månaden.
Citera
2025-03-03, 09:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Vågar inte ens tänka på hur mycket det kommer stinka därinne.

Den där skrubben kommer han inte vara långvarig i det är jag säker på.

Snart sitter han bakom ett skynke I vardagsrummet igen eller så blir det Astrid som får flytta in i skrubben, hon är som han sa I vloggen minst därför har hon fått det minsta rummet.

Men klart pappisch måste ha ett arbetsrum, han gör ju extremt viktiga grejer på datorn, utan hans arbete kan familjen gå miste om 4000 i månaden.
Jag tror det kommer att landa i att E får flytta på sig, han verkar ha största rummet, och flytta in i den provisoriska garderoben på ca 6 kvm där deras dubbelsäng nu står.
Motiveringen kommer vara att E tycker det är så mysigt när väggarna faller in på honom och han inte får plats med någonting.
Citera
2025-03-03, 10:18
Jungfru Maria ikonerna han hade på väggen hoppas jag han tar hand om.

Varför är det så mycket klotter och skit, det är ”inredning” precis överallt. Den där studion är faktiskt väldigt farlig den med. Om soc skulle komma skulle det nog bli dåligt. Varför har dom typ inget i köksskåpen heller? Alltså allt är bara så skumt. Snart tror jag det kommer bli mycket klagomål om boendet.
Citera
2025-03-03, 10:26
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trosacrew
Han använder ett lock som tungskrapa.

Den där lägenheten, deras inredningsstil etc är bland det fattigaste jag sett men det är inga som helst problem för dom kommer att bränna ner huset med alla jävla levande ljus som står överallt.

Ja det syns att dom inte har så bra ekonomi.. halvtrasiga saker, en del skabbiga möbler, så mkt prylar överallt men ändå tomt i skåpen?!?

Dom är nog inte så renliga som han hela tiden påstår
Citera
2025-03-03, 10:51
Varför lämnar de levande ljus helt obevakade i lägenheten? Och varför använder Garderobsbaronen en jävla garderob som studio? Datorn kommer ju att bli helt överhettad och hela rummet kommer bli en bastu. Det är bara en tidsfråga innan hela kåken brinner ned. Fast det kanske är det som är planen? Då kan man pumpa ut videos i ett helt år i stil med: "Sanningen bakom branden", "Var det Chrippa som brände ned mitt hus?", "Flyttar in hos Therese föräldrar - house tour".

Komiskt i senaste videon när han visar upp badrummet och hittar en tom toarulle. Istället för att slänga den så ställer han den bara på handfatet och låter Therese ta hand om det. "Älskling, kan du slänga toarullen i badrummet? Jag hinner inte just nu, måste spela in ett nytt avsnitt av min poddcäääääst".
Citera
2025-03-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Ja det syns att dom inte har så bra ekonomi.. halvtrasiga saker, en del skabbiga möbler, så mkt prylar överallt men ändå tomt i skåpen?!?

Det blir lite konstigt när han går runt och berättar om hur mysigt det är när man vet hur skitigt och äckligt det är i verkligheten. Inte en chans att dom har städat innan dom inredde med 50 levande ljus...
Citera
2025-03-03, 10:57
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Denna snubben asså. Har gråtit i flera år om att dem bor som råttor, sen när hyresvärden är snäll och låter avkommorna flytta dit springer han omkring som det vore ett avsnitt av fuskbyggarna? Idiot, bit inte den hand som föder dig. Illojalitet är ett ord som passar bra på denna bajsmackan.
Citera
2025-03-03, 11:06
Den nya lägenheten är ju en sminkad gris, inget annat.
Citera
2025-03-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3

Familjen kastade massor med möbler för att "köpa nytt" till inflytt. Det verkar ha gått sådär. Minsta grabbens rum blir alltså inrett som ett vardagsrum trots att han bara är typ 10 år. Allt ser bara slitet och inkastat ut.
Det finns ingen klass eller finess i något där hemma.
Citera
2025-03-03, 11:14
Medlem
Djungelskribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Är det någon ventilation i gardroben? Han nämnde redan nu att det va varmt där inne med datorn och prylarna igång undra hur det blir på sommaren då när det är 25+ ute och han sitter instängd i sin "koja" hela dagarna

Äsch, det skulle han lösa genom att ha garderobsdörren öppen när han spelar in på sommaren Han har verkligen tänkt på allt, den gode Baronen.
Citera
2025-03-03, 12:21
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Äsch, det skulle han lösa genom att ha garderobsdörren öppen när han spelar in på sommaren Han har verkligen tänkt på allt, den gode Baronen.
Då ska ju barnen höra ännu mer, han måste nog tänka på vilka ord han använder fram över
Citera
2025-03-03, 12:25
Medlem
Tortellis avatar
Man ser att familjen Rask har en extremt dålig ekonomi. Alla människor har något som är värdefullt. Kan vara en Harley davidson en båt en tung guldkedja på 300gram etc etc. Men här är det marginaliserat. Det är inte någon kritik utan bara ett konstaterande. Sen är Rasks inspelningsstudio en osäkrad handgranat! Har han aldrig hostat tidigare så kommer han att göra det nu. Jag har inte heller någon ventilation i min gamla lägenhet och förråd. Svetten kommer att rinna om honom. Ändå orkar han med alla konflikter med myndigheter och privatpersoner. Det är otroligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in