2025-06-06, 17:29
Medlem
Spritnotas avatar
Edit till mitt inlägg: "shorts" heter nog "story" på Instagram. Såna som han får väl inte betalt av Instagram oavsett visningar?

"Alla andra" (som i normalbegåvade som inte hatar pengar när de försörjer sig på sociala medier) postar dessa korta klipp på samtliga sociala medier som TikTok, Twitter (ingen säger X) och YouTube. De som inte är svenska boomers postar sina shorts på en helt separat kanal på youtube. Förslagsvis på engelska eller textade på engelska.

Youtube shorts kan då innehålla musik med copyright utan att main channel får en begränsning, de når en ny publik och annat MAN BORDE VETA när man har Youtube som yrke.

Vad är då poängen för en svensk att få virala korta klipp på plattformar? Ja, för att få betalda samarbeten med företag, naturligtvis. Kan till och med Rask få? Ja, det kan han. Många företag säljer ljusslingor året runt.

Finns säkert NÅGON som kör dropshipping från Kina mot en svensk marknad. "Ljusslingeproffset". Att betala Rask 5 gratis slingor och 5k för en riktig video där han hänger upp och shorts i 2 veckor om hur mysigt det blev - testa annonsera billigare. Allt de skulle kräva är bevis på några "gud så mysigt med ljusslingor" som gått viral och att han inte beter sig helt dum i huvudet dessa 14 dagar.
Fast: samarbetet som finns i teorin faller på att han inte går 14 dagar utan att uppföra sig dumt och att han inte orkar göra JÄTTEJOBBIGA saker som starta en TikTok-kanal.

Och under tiden han inte orkar, importerar hans kompisar Let's Feast själva 1000 slingor, säljer 843 till fullpris med 60% vinstmarginal och resten med fallande rabatt från 10% till 50% för att göra ny plats i källaren till nästa projekt.
Senast redigerad av Spritnota 2025-06-06 kl. 18:07.
Citera
2025-06-06, 20:24
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
En knivskarp analys.

Nu är slutet nära för dessa avskräden, mest synd tycker man förstås om barnen, dom är i en väldigt känslig ålder och ska inte behöva stå till svars för vad deras sinnessjuka pappa gör på nätet.

2025 bästa sändningstid! Ses i tingsrätten Baronen, jag kommer sitta längst fram och dokumentera din undergång
Årets underhållning skulle jag vilja påstå, nu får man inte filma men om du har möjlighet kära bror att mickla med mobilen och filma allt + ljudinspelning, det vore guld.
Citera
2025-06-06, 20:31
Medlem
wpgnoks avatar
Har Rask åkt på stryk av marsvinet från peru,och har den efter misshandeln tagit över hans studio eftersom han alltid ska sitta i bilen och göra sina grymma videos?
Citera
2025-06-06, 20:40
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Årets underhållning skulle jag vilja påstå, nu får man inte filma men om du har möjlighet kära bror att mickla med mobilen och filma allt + ljudinspelning, det vore guld.
Helst av allt skulle jag vilja sitta där med en dold kamera som filmar Baronen

Men en sån här rättegång har ett stort allmänintresse och kommer garanterat läggas upp på PC, annars plockar jag ut ljudfilerna så vi kan garva så det står härliga till här i tråden.

Sist sjukade han sig, det ryggradslösa kräket kommer säkert försöka med samma sak denna gång också då han är för feg för att stå till svars för hur han beter sig, Ynkryggsbaronen kommer få sitt det är en sak som är säkert!
Citera
2025-06-06, 20:41
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det håller jag med om. Om Baronen fick en riktig diagnos för sina störningar han har i verkligheten, då hade han använt det han lärt sig under terapin för att manipulera sin omgivning.

Han är helt bortom räddning. Det rimligaste att göra är bara att elektrifiera och kremera honom, och sedan sprida askan med vinden. Det kan låta hårt. Men då kommer han inte orsaka någon annan skada mer i alla fall.

Min anekdotisks erfarenhet av psykopater som Baronen är att det enda man kan göra för att skydda sig är att distansera sig, minska exponeringsytor det enda som sätter stopp för dem är när de pga ålder tacklar av..
Citera
2025-06-06, 20:41
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Rasks stora misstag 2024 - enligt mig - var inte att eventuellt göra sig skyldig till förtal som kanske håller civilrättsligt eller för normalt åtal. Utan att låta Jonas Livros ta pengapåsen. Han köpte tillbaka en redan död kanal bara för att den är verifierad av YouTube istället för att bygga upp en ny på någon av de tiotals kanaler han inte sålt som inte började på noll vad gäller följare och watchtime i de timmar som krävs.

Det hade exempelvis gått göra som jag sett tusentals gamers göra på youtube: posta 8 minuter på main. Bjussa Livros på de pengarna och betala av 1000 spänn per video.

"Vill du se resten, vann vi matchen - videon är ute nu på min kanal "gamer x-tra". Bara att Rask hade inte behövt döpa second main till Familjen Rask för hundraelfte gången utan bara "RealRask" eller nåt. Han postade istället ALLT på nuvarande Familjen Rask den månad efter han köpt tillbaka kanalen, men bara då.

Hans två bästa månader i sjön, mer eller mindre.
Att köpa tillbaka kanalen var nog hans sämsta ekonomiska beslut någonsin och som alla vet har han gjort några stycken..

Han har inte vad som krävs för att bygga upp en ny, över halva hans följe på main måste ju vara köpta Indier.

Allting handlar ju om att han måste hävda sig pga liten penis. Småkukade män ska man alltid passa sig för
Citera
2025-06-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wpgnok
Har Rask åkt på stryk av marsvinet från peru,och har den efter misshandeln tagit över hans studio eftersom han alltid ska sitta i bilen och göra sina grymma videos?
Trobo har PLACERAT honom i en för liten lägenhet, vilken hyresvärd gör så?!
Citera
2025-06-06, 20:45
Medlem
Hillsongsekts avatar
Är det inte ganska lustigt att herr OCH fru medvikt utstrålar så starkt storkuks lugn jämfört med baronen?
Märks att han är avis på herr medvikt, ena dagen hånar han honom för att han är händig, manlig och wholesome.när inte det fungerar börjar han lisma och försöker slå split mellan dem

Kan man utstråla mer small dick energi än så?
Citera
2025-06-06, 20:48
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Att köpa tillbaka kanalen var nog hans sämsta ekonomiska beslut någonsin och som alla vet har han gjort några stycken..

Han har inte vad som krävs för att bygga upp en ny, över halva hans följe på main måste ju vara köpta Indier.

Allting handlar ju om att han måste hävda sig pga liten penis. Småkukade män ska man alltid passa sig för

Lol

Inte ens ordspråket "en stor kuk är en klen tröst i en fattig familj" är applicerbart på 192kperår-Baronen
Citera
2025-06-06, 20:51
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Helst av allt skulle jag vilja sitta där med en dold kamera som filmar Baronen

Men en sån här rättegång har ett stort allmänintresse och kommer garanterat läggas upp på PC, annars plockar jag ut ljudfilerna så vi kan garva så det står härliga till här i tråden.

Sist sjukade han sig, det ryggradslösa kräket kommer säkert försöka med samma sak denna gång också då han är för feg för att stå till svars för hur han beter sig, Ynkryggsbaronen kommer få sitt det är en sak som är säkert!
Rask kommer att ljuga och äckla sig som vanligt, hur fan står han ut med sig själv..
Citera
2025-06-06, 20:55
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Rask kommer att ljuga och äckla sig som vanligt, hur fan står han ut med sig själv..

Rättegången kommer bli fantastiskt iom att baronen är
A) tvättäkta rättshaverist tillika vad mullen et al beskriver som den inkompetenta stalker
B) konsekvent tror sig vara den smartaste i varje rum.

Fatta när han hävdar att han försvarade sig mot chrippa och linnea genom att släppa 140 videos och utan sin frus vetande skickade en video på när de knullar eftersom han fick veta att det skämtade om hans dagmask till kuk 😅😅😅😅
Senast redigerad av Hillsongsekt 2025-06-06 kl. 20:57.
Citera
2025-06-06, 21:47
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Rättegången kommer bli fantastiskt iom att baronen är
A) tvättäkta rättshaverist tillika vad mullen et al beskriver som den inkompetenta stalker
B) konsekvent tror sig vara den smartaste i varje rum.

Fatta när han hävdar att han försvarade sig mot chrippa och linnea genom att släppa 140 videos och utan sin frus vetande skickade en video på när de knullar eftersom han fick veta att det skämtade om hans dagmask till kuk 😅😅😅😅
Den bortförklaringen kommer åklagaren gilla.

Det är ungefär lika troligt som att begå våldtäkt i självförsvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in