Citat:
Ursprungligen postat av
HeltVild
I anjos live igår så gjorde dom narr av lokal för att han är 30 år och bor hemma lät det som, då skrev Rask i chatten "jag är 35 år och bor under mitt egna tak" det är väl lite att ta i att kalla det "mitt egna" när han va tvungen att använda svärfar som borgenär för att ens få hyra lägenheten och alla hyror senaste åren har han betalt med ärvda pengar

Så är det. När Baronen för första gången var berättigad att stå på ett förstahandskontrakt, efter att ha löst skulder med pengar han inte dragit ihop själv, så slutade det ändå med att han inte fick stå på det, då hans inkomster är på tok för låga.
Baronen har alltid bott hemma hos andra. Först hos sin mamma. Sen hos Therese, som även hon är mer som en ensamstående mamma än en fru till Carl-Fredrik. Som jobbar och betalar hyrorna medan sonen/mannen ligger hemma och drar sig likt en tonåring.
Det är inte alls ovanligt att folk i Stockholm bor hemma hos sina föräldrar efter 30 års ålder. Det är svårt att få ett förstahandskontrakt utan decennier i bostadskön, och alla har inte hundratusentals kronor undanstoppade för en insats. Inte minst är Baronen helt fel person att anmärka på det, då han i praktiken bor hemma hos sin mamma.