2024-01-25, 15:15
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Efter ett år hos KFM försvinner skulderna hos dom. Sen är det upp till kreditinstitut/inkassobolag att ansöka igen hos KFM om nytt betalningsföreläggande. Det är bara Allmänna mål (skulder till staten) som ligger kvar tills betalning sker. Så T:s skulder behöver inte alls vara betalda.
Hmm okej det visste jag inte, så jag kanske creddade skitskallen i onödan?

Jag vet att hon har ett STORT lån hos Nordea på typ 150.000 Dom borde väl söka igen kan jag tycka? Kostar väl bara nån tusing. Har svårt att se hur man skulle låta dessa höga skulder bara förbli obetalda, det är ändå banker vi talar om.
Citera
2024-01-25, 16:02
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Jag vet att hon har ett STORT lån hos Nordea på typ 150.000 Dom borde väl söka igen kan jag tycka? Kostar väl bara nån tusing. Har svårt att se hur man skulle låta dessa höga skulder bara förbli obetalda, det är ändå banker vi talar om.

Det kostar sedan 650 kronor att ansöka om nytt betalningsföreläggande, som oftas läggs på gäldenären (den som är skyldig pengar)
Citera
2024-01-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ringde just fogden för att kolla om våran eminenta herre är karl för sin hatt och jag måste säga att jag blev förvånad när hon berättade till mig att Therese nu är helt skuldfri i deras register.

Snyggt Alexander! Nu blir jag faktiskt lite imponerad, du är fortfarande en skithög men nu steg du åtminstone ett par snäpp i min bok.

Over n out mina flashisar!

Det var inte dåligt, den store Alf's arv måste ha rullat in mer🙂
Att skithögen löste det trodde nog uppenbarligen ingen här på tråden.. Man får bara lyfta på hatten, till grismannen 🙂
Citera
2024-01-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Det var inte dåligt, den store Alf's arv måste ha rullat in mer🙂
Att skithögen löste det trodde nog uppenbarligen ingen här på tråden.. Man får bara lyfta på hatten, till grismannen 🙂
Ropa inte hej för tidigt nu...
Citera
2024-01-25, 17:50
Medlem
Grisen tror att han kan smida planer medans järnet är varmt, vad han inte har insett är att anledningen till att hans chrippa-videos fick så mycket views inte berodde på att folk ville se vad kreatören tycker tänker och tror om det, utan för att folk var hungriga efter information.

Det ända grismannen kan göra för att rädda sin youtube karriär är att göra drama videos, men det är svårt att hitta drams som är relevant nog att göra grisen halvstor igen.

Missbruksvloggen uppladdad igen, ja vad ska man säga? Han tyckte väl inte det var värt att dölja den bakom en paywall när hans voyd bara har 4 subscribers. Spottar de ända människorna som betalar för att se grisens misär i ansiktet för en 4k view video.

Vilken urusling marionettdockan är, såg att han har en memmo också, tror ni att någon har köpt en endaste video sedan han börjat med det?

Jag gissar på nej.
Citera
2024-01-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ringde just fogden för att kolla om våran eminenta herre är karl för sin hatt och jag måste säga att jag blev förvånad när hon berättade till mig att Therese nu är helt skuldfri i deras register.

Snyggt Alexander! Nu blir jag faktiskt lite imponerad, du är fortfarande en skithög men nu steg du åtminstone ett par snäpp i min bok.

Over n out mina flashisar!

Hur kan man ge idioten creds? Hade han haft eget val hade han spenderat pengar på skräp.
Citera
2024-01-25, 19:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Skulderna plockas inte bort efter ett år. Kräver man skuld så förnyar man det inom tre år, inte varje år, om man inte fått betalt.
För banker och staten tror jag de ligger kvar i tio år utan att de behöver söka om.

Det är dessutom helt osannolikt att flera olika skulder skulle förfalla samtidigt och plockas bort.

Är alla skulder borta hos krono så är de betalda.
Citera
2024-01-25, 19:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Hur kan man ge idioten creds? Hade han haft eget val hade han spenderat pengar på skräp.
Jag instämmer med dig där - varför skall man ge någon cred för att denne betalar sina skulder. Det är väl ett jäkla minimikrav att man gör det om man ha några som helst tillgångar att betala med.
Citera
2024-01-25, 20:32
https://youtu.be/Hs4cVbxbeCo?si=kOKeeswLPsFeA2PQ

Raskis är sist på bollen, men vill också vara med och leka.
#förtal
Citera
2024-01-25, 20:37
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skulderna plockas inte bort efter ett år. Kräver man skuld så förnyar man det inom tre år, inte varje år, om man inte fått betalt.
För banker och staten tror jag de ligger kvar i tio år utan att de behöver söka om.

Det är dessutom helt osannolikt att flera olika skulder skulle förfalla samtidigt och plockas bort.

Är alla skulder borta hos krono så är de betalda.
Jag var lite inne på samma, det kändes för osannolikt bara.

Grattis till skuldfriheten Therese! Måste vara en härlig känsla hon som levt med skulder i många år.

Jag gissar att det verkligen sved för Baronen, fanns nog MYCKET annat han ville göra för pengarna.
Citera
2024-01-25, 20:39
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Nu hade han ju ett eget val och han valde att göra sin fru skuldfri, då är det hatten av så ääääär det bara!

Att det egentligen var farfar Alf som degade behöver han inte skryta om, nu ligger han på plus där hemma, blir säkert knulla med stor svarten ikväll
Citera
2024-01-25, 20:47
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/Hs4cVbxbeCo?si=kOKeeswLPsFeA2PQ

Raskis är sist på bollen, men vill också vara med och leka.
#förtal
Har jag missat något eller raskis något med det här att göra? Han snackar om sig själv som en i "gänget" tillsammans med banjo som gör videos om "fallet". Han är riktigt pinsam och ser så jävla uppblåst ut när han försöker förklara självklarheter med svåra ord han inte förstår eller kan uttala. Jag tycker carl ska sluta med allt innehåll han sysslar med idag och enbart göra matlagningsvideos. Jag hade kollat på alla avsnitt för det är hysteriskt kul att han är så otroligt dålig på allt som har med matlagning att göra.

Grattis till thessan också som äntligen blivit av med kickassfarsans skulder i sitt namn, det måste verkligen kännas skönt. Undrar om de har pengarna på gemensamt konto eller om carl sitter på plånboken för att känna sig viktig. Det känns som sagt märkligt att thessan säljer massa gammalt skräp för småpengar medan carl åker runt i mercan och köper muffins och pizza med extra tomatsås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in