2023-08-19, 20:27
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag läste i en kommentar på youtube idag att Chrippa och Rask hade Flashback battel. Om vems tråd som var mest aktiv.

Jag är inne på Raskt tråd för första gången idag. Helvete, Chrippa må vara störst på youtube, men han har inte en chans mot Rask här.

Rask 38-ich k inlägg.
Chrippa 3-ich k inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Baronen från Trosa är en levande cirkus, that's why.
En ny video från Carl-Fredrik gällande Chrippa...
https://youtu.be/hHFlMH2Lczk

Hur var det nu igen? Rask är förändrad, mår dåligt av drama, är en ny människa...
Citera
2023-08-19, 20:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
En ny video från Carl-Fredrik gällande Chrippa...
https://youtu.be/hHFlMH2Lczk

Hur var det nu igen? Rask är förändrad, mår dåligt av drama, är en ny människa...
Det där är en människa som inte mår bra, han har inte förändrats, en narcissist kan inte det.

Han kommer vara samma gamla skithög om 40 år som han är idag. Han kommer alltid att skada andra människor för han är för svag att reflektera över sitt egna mörker. En simp, en betahane och en loser är vad han är och han kommer aldrig uppnå någonting i sitt liv förutom att skämma ut sig själv, det är han lite av ett proffs på.

Om cringe VM existerade skulle Carl-Fredrik ta pallplats.

55 minuter, finns det någon förutom volbeat laxen som orkar traggla sig igenom en timme av upprepningar och låtsasskratt?

Och anledningen till att Rask tråd är så enormt mkt längre än Chrippas är för att han kort och gott är en mer vedervärdig människa på alla sätt och vis. Han ät mer oskön och har fler brottsoffer som vill ha upprättelse.
Senast redigerad av knark-kungen 2023-08-19 kl. 20:47.
Citera
2023-08-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det där är en människa som inte mår bra, han har inte förändrats, en narcissist kan inte det.

Han kommer vara samma gamla skithög om 40 år som han är idag. Han kommer alltid att skada andra människor för han är för svag att reflektera över sitt egna mörker. En simp, en betahane och en loser är vad han är och han kommer aldrig uppnå någonting i sitt liv förutom att skämma ut sig själv, det är han lite av ett proffs på.

55 minuter, finns det någon förutom volbeat laxen som orkar traggla sig igenom en timme av upprepningar och låtsasskratt?

Haha hoppades så hårt på att rask skulle reagera på chrippas video. chrippa triggar rask så hårt och får rask att blotta sig så hårt
Citera
2023-08-19, 21:03
Citat:

Och anledningen till att Rask tråd är så enormt mkt längre än Chrippas är för att han kort och gott är en mer vedervärdig människa på alla sätt och vis. Han ät mer oskön och har fler brottsoffer som vill ha upprättelse.
Ytterligare förklaringar hur det gick till med Ulf...men rask har inte kvar konversationen...troligt- not. Mr print..
Även snack om hur mycket han fått ut hittills via farfars olika försäkringar, över 150 lakan, och när arvet kommer kommer familjen rask kunna åka till Thailand och stanna länge..och även ha massor kvar.
Lång stammande förklaring över hur han och Ulf lärde känna varandra och hur Ulf verkligen ville betala skadestånden.
Citat: (Om jag lurade Ulf) "jag säger inte att det inte var så" vid 28-29 minuter in...
Citera
2023-08-19, 21:44
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Haha hoppades så hårt på att rask skulle reagera på chrippas video. chrippa triggar rask så hårt och får rask att blotta sig så hårt
Rask säger att han gillar Chrippa

Rätt tydligt vad han tycker om honom. Han kokar verkligen, narcissister är jättesköra för kritik. Särskilt när den är befogad som i Rasks fall. Skulle inte förvåna mig om han sitter och skakar av ilska där hemma I kartongen när han läser/ lyssnar på hans pikar.

Sen det här med att han älskar att besvara "hat" kommentarer och att inga av dessa rör honom i ryggen

Den som vet den vet att om man är tillfreds med sig själv har man givetvis inget behov av att göra videos om människor som inte ens är en del av ens liv.

Men människor med svag självkänsla är i regel väldigt lättstötta.

Jag brukar alltid se alla Rasks videor men måste göra det i omgångar då han är en person man lätt irriterar sig på. En timmes video tar drygt en halv vecka för mig att se klart så jag lär återkomma med vidare synpunkter.
Citera
2023-08-19, 22:05
Citat:

Rätt tydligt vad han tycker om honom. Han kokar verkligen, narcissister är jättesköra för kritik. Särskilt när den är befogad som i Rasks fall. Skulle inte förvåna mig om han sitter och skakar av ilska där hemma I kartongen när han läser/ lyssnar på hans pikar.

Sen det här med att han älskar att besvara "hat" kommentarer och att inga av dessa rör honom i ryggen

Den som vet den vet att om man är tillfreds med sig själv har man givetvis inget behov av att göra videos om människor som inte ens är en del av ens liv.

Jag brukar alltid se alla Rasks videor men måste göra det i omgångar då han är en person man lätt irriterar sig på. En timmes video tar drygt en halv vecka för mig att se klart så jag lär återkomma med vidare synpunkter.
Rask låter påskina att han aldrig talat illa om Chrippa eller sagt kränkande saker...
Nänä, börjar videon med att häckla Chrippas dialekt...
Sen kommer det gliringar hela tiden.
Citera
2023-08-19, 23:02
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:

Tragiskt att 2 vuxna män som är 30+ bråkar på youtube
Citera
2023-08-19, 23:05
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Jag som är Rask oskuld. Tänker att han iallafall är mogen nog att om inte annat leka mogen.

Det är milsvidd skillnad på hur Rask och Chrippa talar o de här klippen. Rask har en jämn och lugn ton, han utvecklar sina åsikter med exempel och argument för sin poäng. Det vill säga han pratat på ett sätt som en vuxen och mogen människa förväntas göra. Han håller någon form av röd tråd genom hela klippet. Antingen är Rask där i sitt liv, eller kör han efter principen fake it untill you make it.

Det är klart att han ger är klart han får i en och annan gliring. Det hade nog de flesta gjort och det är ju trots allt youtube.

Chrippa är agiterad om inte förbannande. Han pratar splittrat och ger tjäft smällar till höger och vänster. Han ser inte på något sätt som egen roll i någonting. Han uppvisar missbrukarens förnekelse och anabola snubbars aggressivitet.
Citera
2023-08-19, 23:36
Rask har flera poänger i videon. Den främsta poängen är att människor som spenderar hela sin vakna tid med att hetsa och hata inte mår särskilt bra själva.

Även intressant att när Chrippa sitter och pratar om att "ta ansvar och betala sin kvinnas skulder". Julia har nästan 400k i skulder till fogden. Vad gör Chrippa då? Jo, han dumpar henne och för någon som kunde varit hans dotter och sedan ligger han och stånkar på henne hemma i hennes lägenhet i Stockholm samtidigt som kvinnan som är mor till hans barn får flytta hem till sin morsa för att ens ha tak över huvudet. Att då jämföra med Rask som betalar av Thereses skulder med sitt arv och som under alla år varit en familjeman som funnits där i sina barns liv.

Jag tycker faktiskt genuint att det är bra att Rask fick det här arvet och inte bara för att det retar sådana som Chrippa och folket här i tråden utan framförallt för att det ger familjen en stabil grund att stå på. Det är även ett statement att det går att leva alternativt ifall man vill. Kommer tid kommer råd. Det är något jag alltid sagt och än en gång får jag rätt. Lyckan ligger inte alltid i bortre änden av ett dubbelskift på fabriken. Vill man inte arbeta så är det okej att skippa det.

Rask ser ut till att må bra och det gläder mig. Han är lugn och sansad när han pratar och det märks att han är i harmoni. Jämför man med Chrippa som är stressad och arg och skriker och gormar och flaxar med armarna så är det som natt och dag. Therese ser också ut att må bra på Instagram. Det gläder mig också. Jag tycker fortfarande att Rask borde lägga ner kanalen och börja ett anonymt liv så att han slipper gaphalsar som Chrippa men det är upp till honom.
Citera
2023-08-20, 00:38
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
retar sådana som Chrippa och folket här i tråden utan framförallt för att det ger familjen en stabil grund att stå på. Det är även ett statement att det går att leva alternativt ifall man vill. Kommer tid kommer råd.
Ja, som om folk inte visste att man kan leva på existensminimum och lyfta bidrag och tigga pengar och leva loppan på ärvda pengar från hårt arbetande människor så att man kan vända deras död till ens egen överlevnad. ”Leva alternativt”, ja, som zigenare eller andra samhällsparasiter, vad är skillnaden egentligen?
Citera
2023-08-20, 00:43
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Ja, som om folk inte visste att man kan leva på existensminimum och lyfta bidrag och tigga pengar och leva loppan på ärvda pengar från hårt arbetande människor så att man kan vända deras död till ens egen överlevnad. ”Leva alternativt”, ja, som zigenare eller andra samhällsparasiter, vad är skillnaden egentligen?
Du väljer själv om du vill vara den som öser i eller som öser ur köttgrytan. Det är ditt val, precis som Rasks val är hans val. Inget av valen är bättre eller sämre än något annat. Om hundra år är vi allihopa döda och då spelar det ingen roll hur vi valde. Rask har insett det. Det tycker jag är bra. Återstår för dig att också förlika dig med det.
Citera
2023-08-20, 00:51
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Du väljer själv om du vill vara den som öser i eller som öser ur köttgrytan. Det är ditt val, precis som Rasks val är hans val. Inget av valen är bättre eller sämre än något annat. Om hundra år är vi allihopa döda och då spelar det ingen roll hur vi valde. Rask har insett det. Det tycker jag är bra. Återstår för dig att också förlika dig med det.
Det du egentligen tycker är bra är att någon annan person inte heller jobbar, för då känns det inte lika ensamt i världen för dig. Då är du inte längre ett ufo, för nu finns det ju två! Men det har hela tiden funnits många fler som Rask, de syns ofta utanför svenska affärer där de hälsar hej hej, hej hej!

Om du faktiskt mår bra av att vara arbetsskygg så är det ju kanon. Du har ingen ångest eller andra psykiska besvär av att leva skamlöst på andra välvilliga människors krafter. Men vad gäller Rask så mår han mycket mycket dåligt av det, och det syns tydligt för alla andra. Han lever i ett parallellsamhälle, bortsett från att det inte finns några andra människor i detta samhälle, bara hans sociala medier och T. Trots att han bor i samma stad som hela hans familj och säkert tjocka släkten också så besöker han dem aldrig och de besöker aldrig honom. Han har inga vänner men pratar ofta i positiva ordalag om vad han och hans ”polare” brukade göra när de var små.

Alla som han en gång kunde jämföra sig med har sprungit långt bortom vad han någonsin har kunnat inbilla sig. Folk lever inte bara i sitt hem, utan folk lever även på sitt jobb och bland sina vänner och på semester. Rask har bara lägenheten, vilket är varför han så gärna flyr ut i bilen. Han kommer sällan mycket längre än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in