Citat:

Ursprungligen postat av 
StorTuffBiker

Tveksamt om Jesusbaronen är tillbaka redan vid årsskiftet. Jesusbaronen var trots allt ett resultat av att det började gå upp för Skithögen hur jävla föraktad han verkligen är, efter åratal av svinande på tuben. Minns hur han svingade vilt i tråden veckorna innan, om hur han inte kunde jobba och hur kan ni klandra mig för att ha psykisk ohälsa, sedan pang, så kommer han ut med en video där han gråter från bilen och säger att han inte orkade ett skit, men sedan bad han till gud, och fick KRAFTEN!
Det var den bräckliga narcissistens mentala sammanbrott efter en långkörare av svineri, där det uppblåsta egot petades hål på och han började tvivla på sig själv. Men under året som har gått har han ju varit i uppbyggnadsfasen. Sedan i våras så har vad folket skriver överhuvudtaget inte bekommit Skithögen, för annars hade han varit i tråden och försökt omvända folk. Att folk kallar honom luffare, bedragare, etc, gör detsamma för Skithögen, för just nu är han i en personlig övertygelse om att han är väldigt viktig och betydelsefull, och vad andra tycker det skiter han fullständigt i. För det är Carl-Fredrik som har rätt: OCH SÅ ÄR DET.
Tror att det kommer bli nya skrytköp av bilar och märkeskläder, och mer flexande, och ytterligare klammeri med rättvisan, innan vi får se Jesusbaronen komma tillbaka igen. Med tanke på att det tog ca 5 år från det att Skithögen började på tuben till kraschen 2021, så tänker jag mig att nästa sammanbrott kommer år 2026.

Jag misstänker att det är Anjo som insinuerar att Rask är en förändrad person och människa. Ytligt skulle jag själv vilja säga att han är förändrad för tillfälligt, Han har gått ner i vikt och han är mer utåt. Men det är ett skal och en mask som döljer hans inre jag inför tittarna och Anjo. Jag minns när Rask sa år 2021 att han skulle helt och hållet lägga av med drama och detta var slutet för hans så kallad "Youtube karriär". 
Nej nu minsann räcker det med drama för min del... Det enda det har gjort för mig är ett helvete, nu ska jag söka och hitta ett riktigt jobb som jag kan ha och försörja min familj med.
 Några veckor efter att den videon hade släppts hade den här tråden till och med stängts av. För att han tog bort (Alla) sina kanaler och la av helt och hållet. Jag tänkte först "Huh, bra jobbat och starkt, du lyckades komma över det du själv har erkänt att du hatar att göra" 
Men det tog fan inte en jävla månad innan latmasken var tillbaka till sociala medier, skillnaden var att han satt på Instagram istället och tog upp debatterna med folket. 
Han hade 
jobbat 1 vecka som säljare och var tydligen redan utbränd. 
Hur jävla lat är man när man får jobba hemifrån med en fast lön och provisions tillägg på det?  De hade fan kunnat köpa ett Nintendo Switch åt vartenda jävel i deras hushåll till Julen ifall han fortfarande hade jobbat. Han började återvända succesivt tillbaka till sitt gamla jag, men skillnaden nu ifrån då är att han möter Anjo halvvägs där Anjo kommenterar om vad han får eller kan säga i sina videos. Vi kommer aldrig få en Rask 2018-19 som sitter och skriker i bilen igen det är helt klart. För jag misstänker att Anjo kollar igenom Rasks videos innan han publicerar dem offentligt och det är därför han inte raderar dem stup i kvarten som förr. Eftersom att han får en bekräftelse utav en annan kreatör att det han har sagt är "Ok". 
Det handlar om små slantar för att hans video är fan så jävla dåliga i kvalité jämfört med hur de var förr. Givetvis var det efterblivet men mer säljbart när han satt och skrek i sin bil åt de han skulle ta en fight med. Han var en manlig version utav "Gräddis"  och alla vet ifall man är högljudd så lockar det fler tittare. 
Hade han suttit och varit lika manisk som han var då hade han haft 100-200 000 visningar återigen, men nu så sitter han och försöker vara pedagogisk i sina videos. Det som får mig att se igenom falskheten här är för att hans ord är tagen ifrån en annans mun. Efter Chrippa eller Anjo har lagt upp en video så kommer Bebisbaronen efter några dagar om inte månader och lägger upp samma jävla skit med samma jävla manus fast omkastade meningar i den sämsta jävla ljud kvalitén i en 30-40 minuters video. Visningarna når knappt upp till 10 000, vad blir det 40-60:- oskattat? Han är duktig på att lägga ut nu men det kommer fan behövas upp till 100 st drama videos i december för att han ska ha sitt jävla Switch.
Det roliga här är att Flashback är inte de enda som ser igenom detta, Chrippa har kommenterat detta gång på gång och synar igenom det. Men Bebisbaronen bara står och skrattar som en jävla idiot "Hahaha han skoja ju bara, Haha han vet inte vad han snackar om" Han dumförklarar Chrippas intelligens och menar att allt det han "Påstår" är fel och det är inte Chrippas fel att han är så okunnig som flashbacks tråden som skriver om herr baron. Även Cluee som är en jävla orm ser igenom Rask även ifall han inte säger det lika Ytligt som Chrippa. 
Rask kritiserar lokal  och de andra efterblivna gänget för snatteri. Samtidigt så har Fattigbaronen inte några problem att snylta och ta för sig om allt som är gratis. Jag slår vad om när valstugorna stod uppe och de olika partierna bjöd på Chipspåsar så skrev nog både han och T till barnen att gå fram och ta några stycken bara för att det var "Gratis" Anledningen till att jag påstår det är för att han har blivit känd som den som tar allt på smörgåsbordet. Det vill säga, ifall någon säger 
Du får ta en öl, så tar han 10. 
Du får ta en macka, 
så tar han båda. 
Sedan så lägger T ner lite extra cheeseballs i hennes väska. 
Familjen Zigenare
Så det där med snatteri är inget Zigenarbaronen ska kritiserar andra för.