2022-11-26, 20:50
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Men rask har snott hela Chrippa da kräftas koncept. rask är en jävla copycat på allt han gör. finns det något originellt som rask har gjort? allt han gör är taget eller skapat av andra personer. som gårdagens video, han släpper en video där ljudet låter som han pratar genom en silltunna, han skiter i, allt handlar bara om snabba pengar, han har slängt sin familj MÅNGA gånger under bussen för en snabb paycheck.

Anjo ger ju nästan rask en pik i sin video där han säger att han vägrar släppa en video med kameraljudet, att han vill att de ska vara kvalite. hur många videos har inte rask släppt där man inte ens hör vad han säger när han är på promenad i väderstorm.

Uppenbarligen så tror jag att Rask checkar av med Anjo innan han lägger ut något, Anjo är som hans mentor. D.v.s. "Kan jag lägga ut det här"? o.s.v., Han är så jävla rädd för, förtal han kollar med Pappa Anjo innan han gör något.

Edit: Men jag tror även att det stäcker sig ännu längre, när Anjo vill att Rask ska lägga ut en video om det aktuella ämnet som Anjo tar upp, så ger han nog "Go ahead" åt Rask. Olof K och Lokal är ett gott exempel. det som kommer ut ur Rask's käft är Anjo's ord i en skit dålig kvalité och omvända meningar.
Senast redigerad av Romanche92 2022-11-26 kl. 20:53.
Citera
2022-11-26, 20:52
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Att lyckas bli dömd för grovt förtal är rätt originellt på svenska tuben. Skryta om att ha våldtagit en sovande polare med en dildo i röven är han nog också ensam om.

Eller hur han och hans bög kompisar tävlade om att den som somnade först fick en sagg med sperma över ansiktet utav sina kamrater som stod och runka tillsammans i en cirkel med varandra och det var alltid Pappa Rask som somnade först. Normalt? Absolut enligt Rask.
Citera
2022-11-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Eller hur han och hans bög kompisar tävlade om att den som somnade först fick en sagg med sperma över ansiktet utav sina kamrater som stod och runka tillsammans i en cirkel med varandra och det var alltid Pappa Rask som somnade först. Normalt? Absolut enligt Rask.

vi får aldrig glömma att rask fått ett 50 tal cumshot i ansiktet
Citera
2022-11-26, 20:57
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
I negativ bemärkelse så har han mycket som är originellt. men annars är han en ren copycat som är ute efter snabba pengar.

Självklart, Denniskorv till Julbordet när de besöker Stora Ludde vore ju pinsamt
Citera
2022-11-26, 21:15
Medlem
Citat:
Jag har märkt att han kommer alltid in när själva personen som folk gör drama på är nästintill irrelevant.

Man hängde med om vad som föregick om Pontus för ungefär två månadersen. Men efter att Chrippa hade släppt en video så kände väl Baronen att han inte behövde vara ensam om just den händelsen. Problemet är att Chrippa ska tydligen ha blivit polisanmäld utav Pontus enligt Chrippa och hans video var en svars video på att han gör vad fan han vill och det är inget Pontus bestämer. Medans Rask mjölkar på. Det han säger i videon är allt och inget. Det är ord som redan har sagts tidigare utav andra youtube kreatörer, som Rask bara ändrar om till sin egna ordning.

Förtals baronen är nog så jävla rädd att göra bort sig men han kan inte hålla sig borta ifrån Drama nu när julen nalkas fram och deras ungar vill ha ett Nintendo Switch med det nya Pokémon spelet. Det är som en missbrukare som vet att knark är dåligt för dem, men de behöver den där jävla kicken som tar ifrån dem abstinens känslan.

Efter nyår kommer vi få en ny video där Jesusbaronen har fått en uppenbarelse och ska söka jobb (Igen) och tillber till vår frälsare Joakim- Jesus.

Men tillbaka till spåret, han kommer alltid 1-2 månader efter när alla andra har gjort drama om personen för att han är rädd och tror sig säkert kunna komma undan med sina uttalanden för att BB tror att individen som han gör drama om kommer bara fokusera på de som gjorde drama på personen när han eller hon var relevant och inte hämnas på lilla BB som kommer släpandes efter när stormen är över.

Och han undrar varför Chrippa fortfarande inte gillar honom? Innerst inne tror jag att han vet men i och med att Chrippa är bror till hans största idol Joakim så gör han allt för att Chrippa inte ska vara hans fiende. Han är som Randal som skvallra till Fröken Finskt (Anjo) i det gamla barnprogramet "Rasten" som gick på Disney Kanalen.

På tal om Chrippa och Rask, jag minns när Chrippa berätta i sin storytime hur Rask var som person när han var hemma hos Joakim för första gången. Killen tog för sig allt på smörgåsbordet och smög med sig mat hem som han och T skulle gotta sig med samt ett par öl ner i fickan. Vilken jävla Zigenare haha.

Tveksamt om Jesusbaronen är tillbaka redan vid årsskiftet. Jesusbaronen var trots allt ett resultat av att det började gå upp för Skithögen hur jävla föraktad han verkligen är, efter åratal av svinande på tuben. Minns hur han svingade vilt i tråden veckorna innan, om hur han inte kunde jobba och hur kan ni klandra mig för att ha psykisk ohälsa, sedan pang, så kommer han ut med en video där han gråter från bilen och säger att han inte orkade ett skit, men sedan bad han till gud, och fick KRAFTEN!

Det var den bräckliga narcissistens mentala sammanbrott efter en långkörare av svineri, där det uppblåsta egot petades hål på och han började tvivla på sig själv. Men under året som har gått har han ju varit i uppbyggnadsfasen. Sedan i våras så har vad folket skriver överhuvudtaget inte bekommit Skithögen, för annars hade han varit i tråden och försökt omvända folk. Att folk kallar honom luffare, bedragare, etc, gör detsamma för Skithögen, för just nu är han i en personlig övertygelse om att han är väldigt viktig och betydelsefull, och vad andra tycker det skiter han fullständigt i. För det är Carl-Fredrik som har rätt: OCH SÅ ÄR DET.

Tror att det kommer bli nya skrytköp av bilar och märkeskläder, och mer flexande, och ytterligare klammeri med rättvisan, innan vi får se Jesusbaronen komma tillbaka igen. Med tanke på att det tog ca 5 år från det att Skithögen började på tuben till kraschen 2021, så tänker jag mig att nästa sammanbrott kommer år 2026.
Citera
2022-11-27, 07:21
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tveksamt om Jesusbaronen är tillbaka redan vid årsskiftet. Jesusbaronen var trots allt ett resultat av att det började gå upp för Skithögen hur jävla föraktad han verkligen är, efter åratal av svinande på tuben. Minns hur han svingade vilt i tråden veckorna innan, om hur han inte kunde jobba och hur kan ni klandra mig för att ha psykisk ohälsa, sedan pang, så kommer han ut med en video där han gråter från bilen och säger att han inte orkade ett skit, men sedan bad han till gud, och fick KRAFTEN!

Det var den bräckliga narcissistens mentala sammanbrott efter en långkörare av svineri, där det uppblåsta egot petades hål på och han började tvivla på sig själv. Men under året som har gått har han ju varit i uppbyggnadsfasen. Sedan i våras så har vad folket skriver överhuvudtaget inte bekommit Skithögen, för annars hade han varit i tråden och försökt omvända folk. Att folk kallar honom luffare, bedragare, etc, gör detsamma för Skithögen, för just nu är han i en personlig övertygelse om att han är väldigt viktig och betydelsefull, och vad andra tycker det skiter han fullständigt i. För det är Carl-Fredrik som har rätt: OCH SÅ ÄR DET.

Tror att det kommer bli nya skrytköp av bilar och märkeskläder, och mer flexande, och ytterligare klammeri med rättvisan, innan vi får se Jesusbaronen komma tillbaka igen. Med tanke på att det tog ca 5 år från det att Skithögen började på tuben till kraschen 2021, så tänker jag mig att nästa sammanbrott kommer år 2026.

Jag misstänker att det är Anjo som insinuerar att Rask är en förändrad person och människa. Ytligt skulle jag själv vilja säga att han är förändrad för tillfälligt, Han har gått ner i vikt och han är mer utåt. Men det är ett skal och en mask som döljer hans inre jag inför tittarna och Anjo. Jag minns när Rask sa år 2021 att han skulle helt och hållet lägga av med drama och detta var slutet för hans så kallad "Youtube karriär".
Nej nu minsann räcker det med drama för min del... Det enda det har gjort för mig är ett helvete, nu ska jag söka och hitta ett riktigt jobb som jag kan ha och försörja min familj med.

Några veckor efter att den videon hade släppts hade den här tråden till och med stängts av. För att han tog bort (Alla) sina kanaler och la av helt och hållet. Jag tänkte först "Huh, bra jobbat och starkt, du lyckades komma över det du själv har erkänt att du hatar att göra"

Men det tog fan inte en jävla månad innan latmasken var tillbaka till sociala medier, skillnaden var att han satt på Instagram istället och tog upp debatterna med folket.
Han hade jobbat 1 vecka som säljare och var tydligen redan utbränd. Hur jävla lat är man när man får jobba hemifrån med en fast lön och provisions tillägg på det? De hade fan kunnat köpa ett Nintendo Switch åt vartenda jävel i deras hushåll till Julen ifall han fortfarande hade jobbat. Han började återvända succesivt tillbaka till sitt gamla jag, men skillnaden nu ifrån då är att han möter Anjo halvvägs där Anjo kommenterar om vad han får eller kan säga i sina videos. Vi kommer aldrig få en Rask 2018-19 som sitter och skriker i bilen igen det är helt klart. För jag misstänker att Anjo kollar igenom Rasks videos innan han publicerar dem offentligt och det är därför han inte raderar dem stup i kvarten som förr. Eftersom att han får en bekräftelse utav en annan kreatör att det han har sagt är "Ok".

Det handlar om små slantar för att hans video är fan så jävla dåliga i kvalité jämfört med hur de var förr. Givetvis var det efterblivet men mer säljbart när han satt och skrek i sin bil åt de han skulle ta en fight med. Han var en manlig version utav "Gräddis" och alla vet ifall man är högljudd så lockar det fler tittare.

Hade han suttit och varit lika manisk som han var då hade han haft 100-200 000 visningar återigen, men nu så sitter han och försöker vara pedagogisk i sina videos. Det som får mig att se igenom falskheten här är för att hans ord är tagen ifrån en annans mun. Efter Chrippa eller Anjo har lagt upp en video så kommer Bebisbaronen efter några dagar om inte månader och lägger upp samma jävla skit med samma jävla manus fast omkastade meningar i den sämsta jävla ljud kvalitén i en 30-40 minuters video. Visningarna når knappt upp till 10 000, vad blir det 40-60:- oskattat? Han är duktig på att lägga ut nu men det kommer fan behövas upp till 100 st drama videos i december för att han ska ha sitt jävla Switch.

Det roliga här är att Flashback är inte de enda som ser igenom detta, Chrippa har kommenterat detta gång på gång och synar igenom det. Men Bebisbaronen bara står och skrattar som en jävla idiot "Hahaha han skoja ju bara, Haha han vet inte vad han snackar om" Han dumförklarar Chrippas intelligens och menar att allt det han "Påstår" är fel och det är inte Chrippas fel att han är så okunnig som flashbacks tråden som skriver om herr baron. Även Cluee som är en jävla orm ser igenom Rask även ifall han inte säger det lika Ytligt som Chrippa.

Rask kritiserar lokal och de andra efterblivna gänget för snatteri. Samtidigt så har Fattigbaronen inte några problem att snylta och ta för sig om allt som är gratis. Jag slår vad om när valstugorna stod uppe och de olika partierna bjöd på Chipspåsar så skrev nog både han och T till barnen att gå fram och ta några stycken bara för att det var "Gratis" Anledningen till att jag påstår det är för att han har blivit känd som den som tar allt på smörgåsbordet. Det vill säga, ifall någon säger

Du får ta en öl, så tar han 10.
Du får ta en macka, så tar han båda.
Sedan så lägger T ner lite extra cheeseballs i hennes väska.
Familjen Zigenare

Så det där med snatteri är inget Zigenarbaronen ska kritiserar andra för.
Citera
2022-11-27, 07:22
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:

Glöm ej webcamen som dom ställde i badrummet, där var och en gick in å äcklade sig. Som stoppa upp pappas tandborste i rumpan eller dra isär skinkorna för att bajsa eller kissa i schampo flaskorna.

Eller den berömda kocken som steker en bajkörv.

Eller sno tusentals kronor från sin missbrukande pappa och bo i hans hus så grabbarna kunde runka i hopp till p film käka så dom spydde i kuddar pissa i dom .

Någon som kommer ihåg samma bravader själv 😅
Citera
2022-11-27, 07:38
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Glöm ej webcamen som dom ställde i badrummet, där var och en gick in å äcklade sig. Som stoppa upp pappas tandborste i rumpan eller dra isär skinkorna för att bajsa eller kissa i schampo flaskorna.

Eller den berömda kocken som steker en bajkörv.

Eller sno tusentals kronor från sin missbrukande pappa och bo i hans hus så grabbarna kunde runka i hopp till p film käka så dom spydde i kuddar pissa i dom .

Någon som kommer ihåg samma bravader själv 😅

Det är absolut normalt, det är vad varje Svensson gör innan de blir gamla gubbar när man fyllt 30 enligt Rask.
Citera
2022-11-27, 07:56
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:
Det är absolut normalt, det är vad varje Svensson gör innan de blir gamla gubbar när man fyllt 30 enligt Rask.

Så klart de är. Vem gjorde inte sånt 🤣🤣
Citera
2022-11-27, 11:02
Medlem
Citat:
Jag misstänker att det är Anjo som insinuerar att Rask är en förändrad person och människa. Ytligt skulle jag själv vilja säga att han är förändrad för tillfälligt, Han har gått ner i vikt och han är mer utåt. Men det är ett skal och en mask som döljer hans inre jag inför tittarna och Anjo. Jag minns när Rask sa år 2021 att han skulle helt och hållet lägga av med drama och detta var slutet för hans så kallad "Youtube karriär".
Nej nu minsann räcker det med drama för min del... Det enda det har gjort för mig är ett helvete, nu ska jag söka och hitta ett riktigt jobb som jag kan ha och försörja min familj med.

Några veckor efter att den videon hade släppts hade den här tråden till och med stängts av. För att han tog bort (Alla) sina kanaler och la av helt och hållet. Jag tänkte först "Huh, bra jobbat och starkt, du lyckades komma över det du själv har erkänt att du hatar att göra"

Men det tog fan inte en jävla månad innan latmasken var tillbaka till sociala medier, skillnaden var att han satt på Instagram istället och tog upp debatterna med folket.
Han hade jobbat 1 vecka som säljare och var tydligen redan utbränd. Hur jävla lat är man när man får jobba hemifrån med en fast lön och provisions tillägg på det? De hade fan kunnat köpa ett Nintendo Switch åt vartenda jävel i deras hushåll till Julen ifall han fortfarande hade jobbat. Han började återvända succesivt tillbaka till sitt gamla jag, men skillnaden nu ifrån då är att han möter Anjo halvvägs där Anjo kommenterar om vad han får eller kan säga i sina videos. Vi kommer aldrig få en Rask 2018-19 som sitter och skriker i bilen igen det är helt klart. För jag misstänker att Anjo kollar igenom Rasks videos innan han publicerar dem offentligt och det är därför han inte raderar dem stup i kvarten som förr. Eftersom att han får en bekräftelse utav en annan kreatör att det han har sagt är "Ok".

Det handlar om små slantar för att hans video är fan så jävla dåliga i kvalité jämfört med hur de var förr. Givetvis var det efterblivet men mer säljbart när han satt och skrek i sin bil åt de han skulle ta en fight med. Han var en manlig version utav "Gräddis" och alla vet ifall man är högljudd så lockar det fler tittare.

Hade han suttit och varit lika manisk som han var då hade han haft 100-200 000 visningar återigen, men nu så sitter han och försöker vara pedagogisk i sina videos. Det som får mig att se igenom falskheten här är för att hans ord är tagen ifrån en annans mun. Efter Chrippa eller Anjo har lagt upp en video så kommer Bebisbaronen efter några dagar om inte månader och lägger upp samma jävla skit med samma jävla manus fast omkastade meningar i den sämsta jävla ljud kvalitén i en 30-40 minuters video. Visningarna når knappt upp till 10 000, vad blir det 40-60:- oskattat? Han är duktig på att lägga ut nu men det kommer fan behövas upp till 100 st drama videos i december för att han ska ha sitt jävla Switch.

Det roliga här är att Flashback är inte de enda som ser igenom detta, Chrippa har kommenterat detta gång på gång och synar igenom det. Men Bebisbaronen bara står och skrattar som en jävla idiot "Hahaha han skoja ju bara, Haha han vet inte vad han snackar om" Han dumförklarar Chrippas intelligens och menar att allt det han "Påstår" är fel och det är inte Chrippas fel att han är så okunnig som flashbacks tråden som skriver om herr baron. Även Cluee som är en jävla orm ser igenom Rask även ifall han inte säger det lika Ytligt som Chrippa.

Rask kritiserar lokal och de andra efterblivna gänget för snatteri. Samtidigt så har Fattigbaronen inte några problem att snylta och ta för sig om allt som är gratis. Jag slår vad om när valstugorna stod uppe och de olika partierna bjöd på Chipspåsar så skrev nog både han och T till barnen att gå fram och ta några stycken bara för att det var "Gratis" Anledningen till att jag påstår det är för att han har blivit känd som den som tar allt på smörgåsbordet. Det vill säga, ifall någon säger

Du får ta en öl, så tar han 10.
Du får ta en macka, så tar han båda.
Sedan så lägger T ner lite extra cheeseballs i hennes väska.
Familjen Zigenare

Så det där med snatteri är inget Zigenarbaronen ska kritiserar andra för.
¨
Rask är inte kapabel att förändra sig. Han har ingen vilja att göra det heller, för han är världens bästa och viktigaste människa som det är redan, så vad finns det att förändra?

Rask säger att han förändrats till det bättre, för att han vet att det är vad han borde göra, och för att han vill slippa få höra om hur han behandlade Lennart Bladh, etc. Då värjer sig Baronen med "Jag försöker bli en bättre människa, jag dricker inte längre" osv osv. Det var saker han gjorde förr, nu gör han aldrig så längre. Men man ska inte ta det Baronen säger seriöst, det är hans handlingar som är väsentliga.

Jag ser samma kändiskåta gaphals, en sällsynt bombad idiot som pratar tvärsäkert om saker han inte har någon koll på, utan någon som helst ödmjukhet, som ger uttryck för sina hatiska åsikter om diverse folk han inte har någonting till övers för, och det är samma drama-content som det alltid har varit men med andra personer i handlingen.

Det enda som har förändrats, det är att Carl-Fredrik är dömd för videor han laddat upp tidigare. Så han har det i beräkningen när han gör content idag, men hade det varit tillåtet så kan man ge sig fan på att han hade redogjort ingående om saker han fått skickat till sig som är integritetskränkande om personerna han gör videor om. Skon klämmer inte för att Baronen ändrat sitt tankesätt och förstått att det är taskigt att göra så, skon klämmer för att Carl-Fredrik vet att han själv riskerar repressalier, och det är det enda som är ett problem i Carl-Fredriks värld.
Citera
2022-11-27, 11:59
Medlem
Kickassfarsans avatar
Jag känner på mig att det kan komma en söndagsvideo idag, nu är hela familjen hemma då måste Carl-Fredrik visa att han inte ligger på soffan jämt då är det stängd dörr in till kontoret med uppmaningen till ungarna: stör inte, pappa måste "jobba" idag.

Vad ska den handla om då? Självklart Pontus Rasmusson vilket dom nästkommande 10 videos lär göra.
Citera
2022-11-27, 12:46
Medlem
Hur klarar sig familjen arbetslös i dessa tider med markant högre mat & elpriser, är det något han gnäller om på insta?

Det är sen gammalt att Rask gillar att gnälla på div samhällsproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in