Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Nej. Han säger alltid saker i stil med att "någon gång i framtiden kommer jag göra det", men åren bara passerar och aldrig ändrar han på sitt beteende. Först var det att han skulle trassla ut sig själv och bli kvitt sin psykiska ohälsa innan han kan jobba. Vad han skyller på idag är oklart. Jag tror att hans anledning idag är att "han jobbar med podcast och behöver inte ha ett vanligt jobb".
Åter till det här med "någon gång i framtiden kommer vi göra det", Rask verkar inte förstå att livet är kort. För tre år sedan sa han, jag kommer börja jobba någon gång i framtiden. Tre år, det är mycket, det är ungefär 3% av ett människoliv grovt räknat. Av hans barns uppväxt är det en sjättedel. Livet är faktiskt väldigt kort, och accepterar man det så kanske man slutar prioritera att slänga bort åren på en jävla massa skit. Undrar hur många timmar sammanlagt som Carl-Fredrik lagt på att filma sig själv? Vad har han fått ut av det, typ ingenting, och utan tvekan mer ont än gott.
Det går inte att tala vett i den där dåren. Han är en väldigt sjuk man som aldrig kommer ändra på sig till det bättre. Man kan inte ge goda råd till en person som redan vet bäst.
Fattar inte heller vad är det han ska reda ut, han säger att han vill bli kvitt sin "psykiska ohälsa" men ändå går han hemma hela dagarna och går knappt ut, eller gymmar eller söker jobb, saker som gör mentala hälsan bättre. Tror han att man bara ska vakna upp och känna " nu är allt borta, nu kan jag jobba" Det funkar inte så.
Värsta är att nu är hans ungar små, och nu har han chansen att hitta på saker med dem, men det går inte så länge farsan ligger i kallingar i sängen och skrollar insta hela dagarna.
Det är inte svårt att ta ett jobb, arbetsförmedlingen erbjuder arbetsmarknadsutbildningar om man inte hittar ett lämpligt jobb, ska själv gå en utbildning och ta lastbilskörkort snart tänkte jag och testa något nytt yrke. Carl-Fredrik skulle också kunna gå någon utbildning men han väljer att inte göra det, allt det goda han går miste om i livet för sin bekväma koja där han skrollar insta och pundar dopaminkickar är sjukt.