Citat:
Ursprungligen postat av
Blacksabbath87
Nu får Rask verkligen tänka över sin livsstil som han levt de senaste 10 åren, kanske blir Ludde som får ta över något företag? Hur ska han klara kriser nu egentligen Carl-Fredrik? vore jag honom nu så skulle jag tagit någon utbildning via Lernia eller komvux omgående för jobb. Han börjar bli gammal nu, går inte att gå hemma hela livet om man är arbetsför och frisk.
Det är det. Det här har varit ofrånkomligt faktiskt. Hans situation har hela tiden varit ohållbar, men det har inte märkts tack vare att hans farfar varit i livet. Ingenting hade fungerat utan hans stöd. Det är lite det vi har försökt belysa i tråden, men Rask har hela tiden kört över argumenten och sagt att han trots allt klarar sig, och även om han inte gjorde det, har ändå ingen annan med det här att göra.
Oavsett vem som tar över företaget så är det fortfarande osäkert läge. Allt hänger på om någon vill sköta det där. Vill han verkligen sköta driften så att hans förvuxna jättebebis till brorsa ska kunna fortsätta sitta hemma och leka framför datorn på dagarna? Det är inte många som frivilligt skulle göra en sådan sak, det krävs en djup medberoendeställning i klass med Alfs för att stå ut med att möjliggöra ett sådant vansinne.
Rask har fan haft så jävla goda möjligheter i livet att bli vad fan han vill med hans farfars hjälp. Hade han velat så hade han garanterat fått någon fin utbildning betalad i USA eller liknande, sådant som bortskämda skitungar får av sina rika föräldrar. Men Rask har satsat fullt ut på Youtube och trams. Nu har tåget gått. Den hjälp han hade kunnat få finns inte längre. Visst, det kanske är nu Rask kommer på andra tankar. Nu när han måste klara sig själv så är han tvungen att lära sig simma. Men det betvivlar jag. Jag tror att det kommer börja gå utför snabbt från och med nu för Rasken.