2023-05-06, 05:51
Skvallerbyttan har släppt ett nytt avsnitt. Headline; Alexander Rasks farfar har avlidit. Ny presentatör är någon gammal pundare som ser ut att nyligen ha muckat från kåken.
https://www.youtube.com/watch?v=SEivPPNkM5c

Jag har mina åsikter om tajmingen i detta.
Citera
2023-05-06, 06:42
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Skvallerbyttan har släppt ett nytt avsnitt. Headline; Alexander Rasks farfar har avlidit. Ny presentatör är någon gammal pundare som ser ut att nyligen ha muckat från kåken.
https://www.youtube.com/watch?v=SEivPPNkM5c

Jag har mina åsikter om tajmingen i detta.
https://youtu.be/Gc4y6u9O2Eg
Det ligger kvar gamla videor...
"HippieAlex" i skogen, sen städsnack, 12-timmar av att slicka lister..

Den nya "ägaren" av skvallerbyttan, är rasks följar-kompis, som har donerat playstation och swishar, var aktiva under raskens liveshows, Tomas&Carina...

Undrar vad dealen är för att få vara ansiktet utåt, för denna kanal? Tror det kostat mer än det smakar.
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-05-06 kl. 06:51. Anledning: Tillägg
Citera
2023-05-06, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Vad fan är grejen med att sitta och spela in sig själv när man gråter för att sedan lägga upp skiten för allmän beskådan? Carl-Fredrik är en karaktärslös jävla nolla! En normalt funtad människa hade behållit sådana här saker inom familjen och det privata men inte Carl-Fredrik, för honom är det alltid att se till att själv stå i centrum och uppmärksamheten.

Av den enkla anledningen att Carl-Fredrik lider av psykisk sjukdom. Vilken 3 barns farsa ligger hemma & leker med kamera på dagtid. Utan att försöka dra in pengar till hemmet???
Citera
2023-05-06, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Legit asså haha fattar inte va ni har emot honom? Jag vill så jävla gärna se va de är för människor bakom skärmen på alla som har skrivit inlägg i denna tråden & då känner jag inte ens människan haha, pinsamma alltså , hade kunnat laxa ut 20+ lakan, är de nån som kan? Och ja jag är seriös.

Om du inte fattar så kanske du inte ska vara så snabb med att döma ut folket i tråden. Sedan kan du börja med att faktiskt läsa i tråden innan du ställer dumma frågor om varför vi är emot Rask. För det framgår rätt tydligt om du läser. Du kan börja med de första 10 sidorna. Det dröjer inte länge från att tråden startats till att huvudpersonen själv kommer in och svingar i den. Där han bland annat redogör för hur mycket pengar han tjänar, något som vi idag vet inte är sant. Det är bara ett i raden av alla exempel på varför man ogillar honom.

Rask är helt enkelt en narcissistisk person. Det är inte så mycket mer man behöver säga. Hans narcissism gör så att han framstår som osympatisk i mångas ögon.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-05-06 kl. 08:15.
Citera
2023-05-06, 09:07
Citat:
Han måste ha gått ner i vikt flöt-röven? Såg hans live på TikTok och han såg ut som en pinne , kör han tjack-bantning tro?

Citat:
Legit asså haha fattar inte va ni har emot honom? Jag vill så jävla gärna se va de är för människor bakom skärmen på alla som har skrivit inlägg i denna tråden & då känner jag inte ens människan haha, pinsamma alltså , hade kunnat laxa ut 20+ lakan, är de nån som kan? Och ja jag är seriös.

Citat:
Och de stör dig såpass mycket så att du måste sitta och spy skit på han på ett anonymt forum? Se över ditt egna liv istället din jävla lodis
Ja, själv hänger du här och försöker knäppa andra på näsan...
Legit asså...😂🙈🙉🙊🦧
Vi är en flugor som dras till skit, as simple as that🤷‍♂️🙏

Som andra redan förklarat, det är Alex egen förtjänst att tråden ens existerar.
Han har själv försökt göra sig ett namn på alla möjliga olika sociala interagerande plattformar, störst är han nog här på flashback...tack vare sin egna marinerade härskenhet..
Citera
2023-05-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
På vilket sätt dömer han folket? Han skriver ju bara sanning.

Du har ju själv suttit och skrivit skit om Rask, men nu när någon random dude klagar på varför trollen skriver om Rask så håller du med personen, logik?

Varför hålla på och klaga på stortuffbiker när du själv också skrivit inlägg om Carl-Fredrik? sluta vänd kappan efter vinden hela tiden jävla pissluffare.
Citera
2023-05-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Cykelhjelmen ska hålla käften, han är äggskallens största fan!

Precis så. Stör mig på hur han låtsas som att han hatar honom, när allt han gör visar att han älskar Äggskallen, och skulle kunna betala för att få slicka av hans rektum.
Citera
2023-05-06, 13:29
Medlem
Låt oss nu gå vidare och spåna i hur framtiden ska bli för Rask.

Vi vet att han under de senaste åren livnärt sig som anställd i ett företag som ägs av hans farfar, Alf Rask. Han har fått lön utbetalad där på i runda slängar 80-90 papp om året. Det är inte mycket, men det är en slant, som innebär ett visst tillskott ovanpå Thereses förvärvsinkomst. Han har även berättat att hans farfar gett honom mycket pengar i perioder för att klara livhanken.

Vidare så vet vi att Rasks farfar har gått in med tillskott i företaget som Rask varit anställd i, år efter år. Det talar för att det inte är Raskens annonsintäkter som dragit runt företaget, och i förlängningen betalat för hans lön, det har i slutändan hängt på att farfar haft egna pengar.

Läget nu, om Rasks farfar inte upprättat ett testamente, då tillfaller hela hans kvarlåtenskap pappa Fredrik. Rasks nuvarande livsstil hänger i sådana fall på att Fredrik fortsätter att möjliggöra livsstilen, genom att fortsätta betala ut lönen på 9 tusen varje månad ur företaget, och vid varje räkenskapsårs slut ta av sina egna pengar, för att företaget ska kunna hållas flytande. Jag hade faktiskt inte blivit förvånad om det blev så, Rask har berättat om en barndom där han skämdes bort av sin far. Men på den tiden drog han in pengar, och missbruket hade inte tagit över hans liv. Känns som att prioriteringarna kan se annorlunda ut idag.

Annars kan det förstås bli så att pengar testamenteras till Rask själv. Han kanske rentav får ta över företaget? Men som det sett ut hittills så har ju driften av företaget skötts av hans farfar helt och hållet. Pengarna som pumpas in i företaget har Alf pumpat in och antagligen tänkt över vad han sysslar med, med ekonomiska överväganden.

Oavsett hur det blir, om det är Fredrik som får inflytande, eller om Rask själv får pengar och får fortsätta sköta driften, kan vi vara alldeles säkra på att väldigt mycket kommer att förändras i Rasks liv fr.o.m. nu. Det är slutlattjat med att sitta hemma och filma sig själv och ändå kunna upprätthålla hus och hem. Jag tror inte Fredrik är sugen på att låta det fortsätta, och även om han var det, så kommer det i slutändan falla på att han har helt andra prioriteringar. Farfar Alf tycks ha varit ekonomisk, Fredrik gillar att spendera, och han gillar knark, sprit och prostituerade. Nu sägs det ju att han är nykter och jobbar, men det vet alla som kan något om missbruk att det inte behöver vara för alltid.

Ska Rask sköta driften själv. Ja, det kommer säkerligen fungera ett tag. Men hans lönesättning hittills har baserats på någon form av ekonomisk kalkyl, gjord av en människa som har sinne för det där. Kommer Rask kunna hantera att själv bestämma hur mycket pengar han tar ut? Det tror jag inte. Jag tror inte att Rask kommer kunna hantera större summor pengar, och de kommer att vara spenderade innan man hunnit säga hej.

Om han får cash så finns det två saker han bör prioritera innan han sätter sprätt på skiten på bilar och lyxklockor. Det är 1. Betala Thereses skulder hos kronofogden, och 2. lägga handpenningen för ett större boende. Gör han inte det har han verkligen bevisat att han är allt annat än en "Kickass-farsa".
Citera
2023-05-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Låt oss nu gå vidare och spåna i hur framtiden ska bli för Rask.

Vi vet att han under de senaste åren livnärt sig som anställd i ett företag som ägs av hans farfar, Alf Rask. Han har fått lön utbetalad där på i runda slängar 80-90 papp om året. Det är inte mycket, men det är en slant, som innebär ett visst tillskott ovanpå Thereses förvärvsinkomst. Han har även berättat att hans farfar gett honom mycket pengar i perioder för att klara livhanken.

Vidare så vet vi att Rasks farfar har gått in med tillskott i företaget som Rask varit anställd i, år efter år. Det talar för att det inte är Raskens annonsintäkter som dragit runt företaget, och i förlängningen betalat för hans lön, det har i slutändan hängt på att farfar haft egna pengar.

Läget nu, om Rasks farfar inte upprättat ett testamente, då tillfaller hela hans kvarlåtenskap pappa Fredrik. Rasks nuvarande livsstil hänger i sådana fall på att Fredrik fortsätter att möjliggöra livsstilen, genom att fortsätta betala ut lönen på 9 tusen varje månad ur företaget, och vid varje räkenskapsårs slut ta av sina egna pengar, för att företaget ska kunna hållas flytande. Jag hade faktiskt inte blivit förvånad om det blev så, Rask har berättat om en barndom där han skämdes bort av sin far. Men på den tiden drog han in pengar, och missbruket hade inte tagit över hans liv. Känns som att prioriteringarna kan se annorlunda ut idag.

Annars kan det förstås bli så att pengar testamenteras till Rask själv. Han kanske rentav får ta över företaget? Men som det sett ut hittills så har ju driften av företaget skötts av hans farfar helt och hållet. Pengarna som pumpas in i företaget har Alf pumpat in och antagligen tänkt över vad han sysslar med, med ekonomiska överväganden.

Oavsett hur det blir, om det är Fredrik som får inflytande, eller om Rask själv får pengar och får fortsätta sköta driften, kan vi vara alldeles säkra på att väldigt mycket kommer att förändras i Rasks liv fr.o.m. nu. Det är slutlattjat med att sitta hemma och filma sig själv och ändå kunna upprätthålla hus och hem. Jag tror inte Fredrik är sugen på att låta det fortsätta, och även om han var det, så kommer det i slutändan falla på att han har helt andra prioriteringar. Farfar Alf tycks ha varit ekonomisk, Fredrik gillar att spendera, och han gillar knark, sprit och prostituerade. Nu sägs det ju att han är nykter och jobbar, men det vet alla som kan något om missbruk att det inte behöver vara för alltid.

Ska Rask sköta driften själv. Ja, det kommer säkerligen fungera ett tag. Men hans lönesättning hittills har baserats på någon form av ekonomisk kalkyl, gjord av en människa som har sinne för det där. Kommer Rask kunna hantera att själv bestämma hur mycket pengar han tar ut? Det tror jag inte. Jag tror inte att Rask kommer kunna hantera större summor pengar, och de kommer att vara spenderade innan man hunnit säga hej.

Om han får cash så finns det två saker han bör prioritera innan han sätter sprätt på skiten på bilar och lyxklockor. Det är 1. Betala Thereses skulder hos kronofogden, och 2. lägga handpenningen för ett större boende. Gör han inte det har han verkligen bevisat att han är allt annat än en "Kickass-farsa".

Nu får Rask verkligen tänka över sin livsstil som han levt de senaste 10 åren, kanske blir Ludde som får ta över något företag? Hur ska han klara kriser nu egentligen Carl-Fredrik? vore jag honom nu så skulle jag tagit någon utbildning via Lernia eller komvux omgående för jobb. Han börjar bli gammal nu, går inte att gå hemma hela livet om man är arbetsför och frisk.
Citera
2023-05-06, 14:41
Medlem
knark-kungens avatar
Hur mycket tror ni han sålde skvallerbyttan för och kommer han köpa tillbaka den vid ett senare tillfälle?
Citera
2023-05-06, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Nu får Rask verkligen tänka över sin livsstil som han levt de senaste 10 åren, kanske blir Ludde som får ta över något företag? Hur ska han klara kriser nu egentligen Carl-Fredrik? vore jag honom nu så skulle jag tagit någon utbildning via Lernia eller komvux omgående för jobb. Han börjar bli gammal nu, går inte att gå hemma hela livet om man är arbetsför och frisk.

Det är det. Det här har varit ofrånkomligt faktiskt. Hans situation har hela tiden varit ohållbar, men det har inte märkts tack vare att hans farfar varit i livet. Ingenting hade fungerat utan hans stöd. Det är lite det vi har försökt belysa i tråden, men Rask har hela tiden kört över argumenten och sagt att han trots allt klarar sig, och även om han inte gjorde det, har ändå ingen annan med det här att göra.

Oavsett vem som tar över företaget så är det fortfarande osäkert läge. Allt hänger på om någon vill sköta det där. Vill han verkligen sköta driften så att hans förvuxna jättebebis till brorsa ska kunna fortsätta sitta hemma och leka framför datorn på dagarna? Det är inte många som frivilligt skulle göra en sådan sak, det krävs en djup medberoendeställning i klass med Alfs för att stå ut med att möjliggöra ett sådant vansinne.

Rask har fan haft så jävla goda möjligheter i livet att bli vad fan han vill med hans farfars hjälp. Hade han velat så hade han garanterat fått någon fin utbildning betalad i USA eller liknande, sådant som bortskämda skitungar får av sina rika föräldrar. Men Rask har satsat fullt ut på Youtube och trams. Nu har tåget gått. Den hjälp han hade kunnat få finns inte längre. Visst, det kanske är nu Rask kommer på andra tankar. Nu när han måste klara sig själv så är han tvungen att lära sig simma. Men det betvivlar jag. Jag tror att det kommer börja gå utför snabbt från och med nu för Rasken.
Citera
2023-05-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hur mycket tror ni han sålde skvallerbyttan för och kommer han köpa tillbaka den vid ett senare tillfälle?

2-3 tusen kronor. (Som han garanterat redan har sprättat upp vid det här laget).

Tror inte han köper tillbaka den. Det är alldeles för få subs på kanalen för att den ska ha ett affektionsvärde för Carl-Fredrik. Vi alla vet att han inte köpte tillbaka den stora kanalen av ekonomiska orsaker. Det handlade enbart om att han hade abstinens av att inte ha en kanal över 100 k subs, så han inte kunde kalla sig för en "stor youtuber". Han var tvungen att köpa tillbaka den, för att vara en av Sveriges största youtubers är Carl-Fredriks identitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in