2022-12-29, 17:37
Medlem
vrzzs avatar
Nån som vet vart man kan hitta den videon där Rasken läser upp sin ororanmälan? Där det nämndes att han har ”Tiggarlives” och ” oxefile med pommes och bea till pappa, denniskorv till barnen” Älskar hur anmälaren (Pattknullaren) formulerar sin anmälan
Senast redigerad av vrzz 2022-12-29 kl. 17:39.
Citera
2022-12-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vrzz
Nån som vet vart man kan hitta den videon där Rasken läser upp sin ororanmälan? Där det nämndes att han har ”Tiggarlives” och ” oxefile med pommes och bea till pappa, denniskorv till barnen” Älskar hur anmälaren (Pattknullaren) formulerar sin anmälan

Tror det är den här du tänker på:

https://www.youtube.com/watch?v=q7EHYUjmygY

Riktigt kul video. Skithögen är utomordentligt passivt aggressiv i detta klipp.
Citera
2022-12-29, 17:45
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du kallar dig för vinnare men har samtidigt inte ens råd med en ostbit på mackan, skönt liv mannen.
Samtidigt måste du ställa uttaget i paritet till vad man sätter in. Jag tar definitivt ut mer än vad jag sätter in i samhällets pengapåse och med det sagt; njut av din hushållsgouda på frukostmackan innan du ska iväg och dra Conan-hjulet ännu en dag. Den har du gjort dig förtjänt av.

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
En fråga bara, hur ser du på din kommande framtid och pension, skulle det inte vara skönt med en dräglig tillvaro på ålderns höst eller tror du att du fortfarande kommer vara nöjd över dina livsval när du står och fryser I kön till soppköket?
Jag oroar mig inte för framtiden. Eller pensionen. Skulle jag gissa så tror jag inte att någon av oss får någon direkt pension att yvas över. Västvärlden är på väg in i en stor depression jämförbar med den i USA i början av 30-talet och medelklassens planer kommer inte att förverkligas. Men det är inget jag oroar mig över. Kommer tid kommer råd.

Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Jag ser att du övat på ditt försvarstal. Är det ingen skam inför vänner och familj när samtalsämnet kommer på tal? Ett arbete är oftast (för många) mer än bara för pengarna. För mig är pengar frihet, men den definitionen håller såklart alla inte med om.
Just det argumentet ser jag ständigt återkomma även när det gäller Rask; skammen inför andra. Vad släkten ska tänka vid julbordet när årets framgångar ska dryftas inför varandra. Nu vet jag inget om hur Rask tänker men själv är jag inte kollektivistiskt lagd. Jag känner heller inte skam då skam är en icke-naturlig psykologisk mekanism som lärs in i barn snarare än kommer naturligt. En hund skäms inte för att den äter upp din macka när du är på toaletten. En katt skäms inte över att den stjäl sista fisken rakt framför ögonen på en annan katt. Jag fungerar lite likadant. Skam bet aldrig på mig. Jag förstår givetvis de tekniska detaljerna runt begreppet och hur det är tänkt att fungera rent psykologiskt men det fungerar inte på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Hur du ser på livet verkar så bisarrt man kan inte mer än att tycka synd om såna som dig och Rask och hoppas ni mår bättre snart det är ni som kommer sluta upp ensamma och ledsna när ni blir gamla för det är ingen i er tillvaro som vill ha med er att göra. Ni är den typ av människor som lämnas på Äldreboende och glöms bort med ingen som kommer att bry sig om er eller att besöka er. Ni kommer sitta ensamma i era rum helt stela och tomma inombords. Om ni ens kommer att lyckas ta er in på ett boende d.v.s. för att det är nästintil omöjligt för en som har jobbat idag att få tillgång till ett så jag kan bara tänka mig att Soc offren kommer att bli utelämnad på gatorna inom 20 år. Även ifall man inte väljer att tro på karma så kommer karma ändå att drabba en, vare sig om det skulle vara hokus pokus eller människor runt ens omgivning.

När Sveriges system väl kommer att sluta ge Soc offren pengar om 20 år så undrar jag vem ni kommer att vända er mot. För att det kommer inte vara någon som vill anställa er för ni är för gamla och det är ingen som vill bli tillsamans med en gammal gubbe som har glidit på en räkmacka hela livet på andra människors bekostnad. Lycka till är allt jag har att säga det ser ljust ut nu, men det är djävulens kontrakt ni har skrivit på och han kommer att vilja få sin återbetalning efter några år. (Talesätt)
Det här inlägget var nog det mest tragiska av de tre jag svarar på. Det enda jag kan utläsa ur dina ord är ilska. Du inser och erkänner för dig själv att jag har poänger med vad jag skriver och du hatar att det är så. Det gör dig arg. Därför önskar du att karman griper in och straffar sådana som Rask och mig med sjukdom och hemlöshet för att vi vandrar utanför den snitslade fållan. För det skulle få dig att känna dig lite bättre till mods, en slags revansch och belöning för att du varit en duktig pojke hela livet. För det kan bara inte få vara så att good boy-poängen inte spelar någon roll i verkligheten. Någon slags straff måste det bara bli för den som väljer frihet framför plikt.

Har du inga egentliga argument eller stannar det vid allmän ilska över livets orättvisor?
Senast redigerad av Arbetsskygg 2022-12-29 kl. 17:47.
Citera
2022-12-29, 17:53
Medlem
vrzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tror det är den här du tänker på:

https://www.youtube.com/watch?v=q7EHYUjmygY

Riktigt kul video. Skithögen är utomordentligt passivt aggressiv i detta klipp.

Tyvärr är det inte denna, men den är ruskig kul den också Den videon jag tänker på så läser han mer upp hur anmälaren har formulerat sin anmälan till socialtjänsten och ärendet hade ännu ej avslutats av socialtjänsten. Kanske dags för en ny anmälan så han gör en ny?
Citera
2022-12-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Samtidigt måste du ställa uttaget i paritet till vad man sätter in. Jag tar definitivt ut mer än vad jag sätter in i samhällets pengapåse och med det sagt; njut av din hushållsgouda på frukostmackan innan du ska iväg och dra Conan-hjulet ännu en dag. Den har du gjort dig förtjänt av.

Jag oroar mig inte för framtiden. Eller pensionen. Skulle jag gissa så tror jag inte att någon av oss får någon direkt pension att yvas över. Västvärlden är på väg in i en stor depression jämförbar med den i USA i början av 30-talet och medelklassens planer kommer inte att förverkligas. Men det är inget jag oroar mig över. Kommer tid kommer råd.

Just det argumentet ser jag ständigt återkomma även när det gäller Rask; skammen inför andra. Vad släkten ska tänka vid julbordet när årets framgångar ska dryftas inför varandra. Nu vet jag inget om hur Rask tänker men själv är jag inte kollektivistiskt lagd. Jag känner heller inte skam då skam är en icke-naturlig psykologisk mekanism som lärs in i barn snarare än kommer naturligt. En hund skäms inte för att den äter upp din macka när du är på toaletten. En katt skäms inte över att den stjäl sista fisken rakt framför ögonen på en annan katt. Jag fungerar lite likadant. Skam bet aldrig på mig. Jag förstår givetvis de tekniska detaljerna runt begreppet och hur det är tänkt att fungera rent psykologiskt men det fungerar inte på mig.

Det här inlägget var nog det mest tragiska av de tre jag svarar på. Det enda jag kan utläsa ur dina ord är ilska. Du inser och erkänner för dig själv att jag har poänger med vad jag skriver och du hatar att det är så. Det gör dig arg. Därför önskar du att karman griper in och straffar sådana som Rask och mig med sjukdom och hemlöshet för att vi vandrar utanför den snitslade fållan. För det skulle få dig att känna dig lite bättre till mods, en slags revansch och belöning för att du varit en duktig pojke hela livet. För det kan bara inte få vara så att good boy-poängen inte spelar någon roll i verkligheten. Någon slags straff måste det bara bli för den som väljer frihet framför plikt.

Har du inga egentliga argument eller stannar det vid allmän ilska över livets orättvisor?

Själv har jag inget direkt emot att du sitter hemma och rullar tummarna hela dagarna. Det är just grejen att man sitter hemma och rullar tummarna, men framställer sig som att man jobbar hårdare än de allra flesta, och bidrar med råge till den svenska välfärden som jag stör mig på.

Du framställer det som att du och Rask är samma skrot och korn. Nej, du står för att du ligger på latsidan och gillar att göra det. Rasken däremot, han ligger på latsidan men framställer sig som att han är samhällets stöttepelare. Det är den väsentliga skillnaden.
Citera
2022-12-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vrzz
Tyvärr är det inte denna, men den är ruskig kul den också Den videon jag tänker på så läser han mer upp hur anmälaren har formulerat sin anmälan till socialtjänsten och ärendet hade ännu ej avslutats av socialtjänsten. Kanske dags för en ny anmälan så han gör en ny?

Även om det innebär content så ska man inte ge Skithögen vatten på sin kvarn. Även om han gott kan ha det. Som jag har förstått det är han själv inte sen med att anmäla folk till socialtjänst och polis på tveksamma grunder. Men man ska inte sjunka till det här låga packets nivå.
Citera
2022-12-29, 18:35
Medlem
Hugin86s avatar
När kommer käre baton hoppa på tåget och börja göra videos om tiktok mamman gräddrumpan. Kommer de efter chips dokumentär filmaren anjo , han som rask måste hitta någon ny att göra 15 videos om . Lilla bumbi Rasmus Olof miro alla dom är ju borta och ger nol visning
Citera
2022-12-29, 18:54
Medlem
Ny video med den vedervärdige luffaren.

Han sitter i nästan 30 minuter och klagar på Pontus Rasmusson kring grejer som han gör själv.

Bara för att du tycker Pontus är en rutten människa så gör inte det dig mindre rutten, Baronen. Vi måste vara på det klara med att du själv blåser dina följare, du själv skryter om dina våldtäkter och hur du pissat avdäckade tjejer i ansiktet.

Om sanningen ska fram så är du till och med en värre människa än Pontus. För visst har han betett sig olämpligt på internet, men du själv har begått övergrepp mot människor i den fysiska verkligheten. Det är därför du förtjänar att bli slagen gul och blå och så att blod forsar, din luffare.
Citera
2022-12-29, 19:09
Medlem
SimonSesss avatar
Ännu ett lågvattenmärke från Rask!
Citera
2022-12-29, 19:54
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:

Du missa totalt min poäng och vinkla det till att man ska tycka synd om dig, läs om och läs rätt för fan vuxenbebis.
Citera
2022-12-29, 19:59
Medlem
Romanche92s avatar
Rasks senaste video "Pontus ljuger om vad han har köpt för tittarna pengar" Man ska inte kasta sten i glashuset Rask, du förnekar fortfarande att du inte har gjort dig av med pengarna som skulle gå till din hund även när det finns bevis på bordet.
Citera
2022-12-30, 03:07
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Mm visst samhällsskolappsen kommer vilken dag som helst just nu, det är nog en harmonisk tanke när man som dig är beroende av att suga på bidragstutten för att kunna överleva.

Låter som du lever på samma nivå av självbedrägeri som Rasken själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in