2022-12-30, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ny video med den vedervärdige luffaren.

Han sitter i nästan 30 minuter och klagar på Pontus Rasmusson kring grejer som han gör själv.

Bara för att du tycker Pontus är en rutten människa så gör inte det dig mindre rutten, Baronen. Vi måste vara på det klara med att du själv blåser dina följare, du själv skryter om dina våldtäkter och hur du pissat avdäckade tjejer i ansiktet.

Om sanningen ska fram så är du till och med en värre människa än Pontus. För visst har han betett sig olämpligt på internet, men du själv har begått övergrepp mot människor i den fysiska verkligheten. Det är därför du förtjänar att bli slagen gul och blå och så att blod forsar, din luffare.

Patrask gör det som vanligt enkelt för sig. Han gillar som sagt inte att anstränga sig, så kan kör vidare med Pontus R-temat. Enkelt att göra videos om andra människors olycka.
Citera
2022-12-30, 07:30
Medlem
Jag gillar "rasken"! Han friar inte till mig i sina poddar och trådar då jag är pensionär och långt ifrån gruppen som vill höra på spökhistorier:-) och ditten och datten prat om allehanda figurer, MEN gillar honom av ngn anledning. Hur dök han upp i mitt flöde? Har ingen aning men där var han och jag hoppas han har framgång med sina projekt på nätet. Det är han värd om man frågar mig!
Citera
2022-12-30, 07:36
Medlem
Shit vad dåliga alltså riktigt dåliga hans senaste videos är. Han upprepar det andra redan sagt, han är som ett jävla eko i en tunnel. Två på bollen hela tiden. Säger självklara saker och slår in redan öppna dörrar.
Förut kunde jag i alla fall klara av att lyssna på hans videos, men de går fan inte längre han är så fruktansvärt dålig.

Kul i alla fall att han erkände att han fick 50k i restskatt pga oskattade Swish, han kom dock lindrigt undan, är det något Ulf har fått betala av eller ligger det hos kronkalle?
Citera
2022-12-30, 09:10
Medlem
abvs avatar
Handlar nya videon om unge herr rasmusson eller rask själv?
Senast redigerad av abv 2022-12-30 kl. 09:15.
Citera
2022-12-30, 09:54
Medlem
Detta är sorgligt, sen rask starta sin youtube karriär 2016 så har han totalt tjänat, eller i alla fall deklarerat för 614 700kr. PÅ 6 ÅR!!! Och det är före skatt. Källa: Skatteverket.

Vad har rask karriär kostat han? Vad vi är säkra på är ~100k i skadestånd för förtal (han slapp dock betala). 50k i restskatt för obeskattad Swish, ett antal kronofogden ärende som förmodligen handlar om att köpt på sig saker för att verka mer framgångsrik än vad han var.
Inte förglömma en baltisk plåtburk 140k inköp, 30+k i reparationer, såld för 60k. Han har typ gått minus av sin ”karriär” på tuben, varför är det ingen i hans närhet som förklarar detta för puckot?

Edit: han närmar sig 40 jag undrar hur hans orangea kuvert ser ut. Inte kul att bli fattig pensionär i framtiden.
Senast redigerad av razerdayzer 2022-12-30 kl. 09:57.
Citera
2022-12-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Detta är sorgligt, sen rask starta sin youtube karriär 2016 så har han totalt tjänat, eller i alla fall deklarerat för 614 700kr. PÅ 6 ÅR!!! Och det är före skatt. Källa: Skatteverket.

Vad har rask karriär kostat han? Vad vi är säkra på är ~100k i skadestånd för förtal (han slapp dock betala). 50k i restskatt för obeskattad Swish, ett antal kronofogden ärende som förmodligen handlar om att köpt på sig saker för att verka mer framgångsrik än vad han var.
Inte förglömma en baltisk plåtburk 140k inköp, 30+k i reparationer, såld för 60k. Han har typ gått minus av sin ”karriär” på tuben, varför är det ingen i hans närhet som förklarar detta för puckot?

Edit: han närmar sig 40 jag undrar hur hans orangea kuvert ser ut. Inte kul att bli fattig pensionär i framtiden.
Skammen hans tre barn kommer känna när det går upp för dom vad sin egna pappa har sysslat med i livet kommer inte vara nådig. Det kommer bli dyyyrt när ungarna verkligen börjar bli tonåringar och "statusprylarna" (för att vara med i "gänget") ska inhandlas.
Citera
2022-12-30, 11:18
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer

Jag kan inte ens föreställa mig skammen hans föräldrar måste känna över honom när vänner & bekanta frågar hur hans liv går.

Dom kanske helt och hållet slutat fråga? Lite som när man har en nedgången narkoman i släkten, man försöker att inte prata om det då det bara medför en massa negativa emotions.
Citera
2022-12-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Patrask gör det som vanligt enkelt för sig. Han gillar som sagt inte att anstränga sig, så kan kör vidare med Pontus R-temat. Enkelt att göra videos om andra människors olycka.

Precis, och om jag förstått saken rätt så upprepar han bara vad någon annan redan sagt. Det är den här svåra balansgången Rask har, där han tycker att han ska synas och höras jämt och ständigt, men aldrig har någonting eget att säga. Då blir det plagiat för vår käre Copy/Paste-baron.

Sedan kan man inte låta bli att snappa upp att det är en enda stor projicering, hela videon rasar han över Pontus ruttna beteende, som faktiskt inte alls är olikt hur han själv har betett sig. Skadeglädjen är också påtaglig, han myser av att Pontus är bränd för livet och aldrig kan komma tillbaka igen.

Rask är en sådan person som efter polisen gripit tjuven, satt på honom handbojor och har honom nedlagd på marken, står bredvid hånflinande och säger "Rätt åt dig, nu kommer du åka in i fängelset, det är bra, du ska skämmas."

Carl-Fredrik älskar att mobba och förnedra folk, och när de ligger ned, då är de som bäst enligt Carl-Fredrik. Han skulle aldrig ge sig på någon som potentiellt kan försvara sig. Rask älskar när någon blivit sliten i stycken från alla håll redan, så han kan kliva fram och strö salt i såren.
Citera
2022-12-30, 11:43
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Rasks video om Pontus Rasmusson var fan guld! https://www.youtube.com/watch?v=IQPVvjSpozk

Vid 08:07 så blir Rask tagen på sängen, rejält, av sig själv! Han har haft en monolog om hur dåligt det är att Pontus Rasmusson inte redovisar vart inkomna betalningar har gått, så ser man på hela hans ansikte sedan att han inser att han skulle kunna byta ut Pontus mot Rask och så hade hans påstående stämt lika bra, alltså Rask fifflar också med inkomna betalningar. Han ser så jävla blåst ut när han inser hur patetisk han är!
Citera
2022-12-30, 12:59
Medlem
knark-kungens avatar
Vad ska familjen göra på nyår? Har dom lyckats mygla in sig på någon gratismiddag eller blir det denniskorv med avslagna burgenfels?
Citera
2022-12-30, 13:15
Medlem
Wooqiprwos avatar
Drar han igång en live snart för att ha råd med oxfile och en dosa finsnus sig själv till nyår möjligtvis?
Citera
2022-12-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag lever ungefär som Rask med det undantaget att jag inte har fru och barn och inte laddar upp grejer på Youtube. I övrigt är det snarlikt. Sover till lunch, står och myser en halvtimma i duschen och okynnesspolar vatten bara för att det är skönt, går ut och driver lite planlöst med hunden, tittar förbi Systembolaget framåt eftermiddagskröken och spelar sedan lite dator och dricker några öl på kvällen för att därefter retirera till sovgemaket vid två-draget på natten. Läser lite, tittar på Youtube och småmyser under täcket i adventsljusstakens sken tills det börjar dra i ögonen och då släcker vi och sover, jag och hunden. Sedan vaknar jag när jag vaknar. Om klockan är tio eller tolv eller tre på eftermiddagen är egalt.

Ironin ligger i att Rask och jag gör helt rätt. Vi njuter här och nu och skäms inte för att låta andra bära kostnaden. Och varför inte? Vad får vi för tack för att även vi kastar bort våra liv på att slita för att Sverige ska gå runt (som du själv säger)? Personligen struntar jag i både Sverige och svenskarna, på samma sätt som jag struntar i alla andra länder och folk. Jag känner inget ansvar. Och varför skulle jag? Regeringen står snart sagt varje dag och hotar med att koppla bort folk från elnätet och inflationen gör att ett halvt kilo kaffe snart kostar hundra spänn. Mjölken ligger på en tjuga kartongen. Ostdisken har man inte ens råd att titta på i butiken. Så exakt vad är det ni sliter för? Vad får ni ut av att kasta bort era få år i den här reinkarnationen på meningslöst knog när det ändå bara slutar med att ni måste sälja röven på busstationen för att ha råd till att tanka bilen så att ni kan ta er till kneget?

Jag och Rask och alla andra dagdrivare och lättingar gör helt rätt och är de stora vinnarna i tillvaron. Vi njöt av våra liv och om femtio år är vi alla döda och då spelar våra ambitioner ingen som helst roll. Vi är inte vinnare på grund av att vi vinner utan eftersom vi inte förlorar lika mycket som de som pissar bort sina liv i grottekvarnen.

I en annan tråd som jag läste igår frågade TS om vi hade slutat jobba ifall vi hade fått ut 15k i månaden skattefritt och majoriteten svarade nej på den frågan. Många på grund av att de hade utgifter som översteg 15k i månaden. För vissa täckte det inte ens boendekostnaden. Hur i helvete planerar man sina liv om man sätter sig i en situation där varje månad kostar 20-30k bara för att inte hamna på gatan med tom mage? Hur i hela fridens namn kan sådana människor betrakta sig som "vinnare"? Vad vinner man? Ännu en månad utan att banken tar huset eller socialen tar barnen? Är det en seger? Vakna upp, för sjutton gubbar. Ni är inte vinnare. Ni är trälar. Kuggar som rullar runt i maskinen tills ni är utslitna och då tar era barn över er plats tills de är utslitna. Och så vidare och så vidare. Hur fan är det att vinna? Det är ett självbedrägeri lika stort som att skryta om att man blivit våldtagen eftersom man trots allt fick lite sex, låt vara på någon annans villkor. Det är en slavmoral, dimridåer för att orka kliva upp om morgonen för ännu en meningslös dag vid maskinen eller framför pärmarna med människor man ogillar och iklädd kläder som sitter illa. Och för vad? "För Sverige"?

Keep up the absence of work, Rask. Om femtio år är vi alla döda och då hade vi det skönare än strebrarna som stod och skrapade rutor på parkeringen varje morgon år ut och år in.
Jag har råd att titta i ostdisken? På samma sätt kan man ju invända att vi också struntar i dig.99% av oss vill inte ha ditt liv eftersom vi själva har ett liv. Det har inte du. Men each to his own.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in