Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Ja han har lovat och basunerat ut resor till legoland, som blev ändrat till high chaparall, fast flera år senare betalt av någon med mindre trevliga affärer. Kan man säga att rasken prostituerar sig?
Tror inte Rask gör det av illvilja eller någonting. Han bara säger det han vill för stunden utan någon tanke bakom. Han använder detta som en ursäkt och snackar om att "det är så han fungerar som människa och kan inte hjälpa det."
Saken är bara att det är en väldigt dålig ursäkt. Om man vet att man har karaktärsdrag som är problematiska så jobbar man med dessa. Om jag vill ge mina barn en resa till Legoland men samtidigt vet med mig att det inte är helt säkert att ekonomin håller så är det mitt ansvar att hejda mig själv innan jag kommer med löften om det, för följden är att jag gör mitt eget kött och blod besvikna, och det är inte det minsta OK, även om det inte var avsikten.
Väldigt många onda gärningar begås med goda avsikter. Rask kan för all del använda ursäkten när han utlovat boksläpp och annat till sina följare på sociala medier, men när det handlar om riktiga saker som betyder något så finns det inga ursäkter. Det är ett ofattbart lågt beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterJihadi
Har sett den här tjommen då och då. Han verkar ha en förljugen personlighet där han både hittar på och överdriver. Som alla de gånger han påstår att han varit i handgemäng med folk, så försöker han framstå som en badass slagskämpe, som inte backar för något.
Det som är tragiskt med sådana personer är att även om det de berättar är sant - så tror man dem ändå inte.
Han påminner om en något mer intelligent Papinik.
Mycket riktigt. Rasken påminner i allra högsta grad om Papiniken. Ett något mer långtgående konsekvenstänk, så han hejdar sig i många situationer. Annars är likheten slående.
Även att han, som du säger, är så jävla förljugen som person att det är svårt att ta något han säger som sanningar. Sen att han kommer med invändningen att folk ska ge sig, att det bara är bagateller han ljuger om och att det inte är så farligt. Han verkar vara helt oförstående till att om han nu tycker att det är rimligt att ljuga om bagateller, varför ska man utgå från att han inte även ljuger om stora saker också?