Citat:
Ursprungligen postat av
Pattknullaren
Vad bra det ska kännas när andra föräldrar köper leksaker till ens egna barn för man inte har råd själv.
Skulle inte förvåna mig ett endaste dugg.. "Baby, behöver din underskrift på det här"
T: "Okej världens bästa man som bara vill mig och min familj gott".
Frågan är om T ens vet om alla sina skulder...arma, arma kvinna
Snart dyker det upp en gråtvideo tror jah.
Rask är alltid hemma. Han är alltid hemma när posten kommer.
Du fick mig att fundera på om det kan vara så att han öppnar alla brev, och är den som hanterar räkningarna och har tillgång till hennes lön/lönekonto.
Lek med tanken att hyran är på autogiro och dras från hennes lön, samma med försäkringar, hennes mobilabonnemang och dylikt. Några fakturor betalas manuellt, och Rask har tagit på sig att vara den som (miss)sköter ekonomin hushållet.
När fler av hennes lån och krediter i april övergick till Kronofogden är det inte självklart att hon öppnat breven så att hon vet om det.
Att det kom brev från Kronofogden adresserade till henne sedan innan vet hon, men om hon öppnat och läst den nya chockerande summan är inte säkert. Eller om hon var delaktig i beslutet att låta hennes största lån hos Nordea vara en faktura som inte prioriterades, så att det lånet numera har förfallit dit.
"Baby, är det okej om om Glimrande Sir fortsätter snusa, eller vill du hellre betala din faktura på ett lån hos Nordea? Lånet har lägre ränta än vad KF kommer ta och det står här att detta är sista varningen."
Hon bär ansvar för att själv hålla koll på sina konton och skulder, men litar man på sin make och tycker det är skönt att slippa sätta sig in i något så kan det bli så att man inte vet hur man gör sånt som hur man byter en cykelslang, installerar ett dataprogram, eller gör en pannkaksmet. Eller vad ett OCR-nummer är...
Det här låter inte som någon som har en helhetsbild av hushållets sammanlagda intäkter, utgifter och skulder:
Berättar för barnen att de ska få ett syskon.
2:37 "Och vi kommer att flytta innan., vi kommer inte att bo så här litet"
https://youtu.be/n8oI3uWWDL4