2021-12-15, 17:12
Medlem
128 visningar i timmen på senaste skitungen, blir det del tre idag? Jag menar det har ju gjort succé i rask mått. Rask körde inte med black week i sin overpriced webshop? Han sa att han skulle ha erbjudande hela december fram till jul, köp 3 st produkter få 100kr rabatt på den fjärde . Kanske mellandagsrea? Eller är det ett nedlagt projekt? Rask måste varit den enda utan black week erbjudanden
Citera
2021-12-15, 17:26
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talad13
Här har ni ett riktig goding asså, behövs ingen timestamp.
Titta de första 5 sekunderna medans T sitter med bebisen i famnen så ska Rask beksriva vad ett rimjob är.

https://youtu.be/0dUuW9riOl4
Hahaha, underbar start på en vlogg, och framför allt T's reaktion, weltklasse!
T säger ofta roliga saker, antagligen utan att hon förstår det själv.
Citera
2021-12-15, 17:47
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Hahaha, underbar start på en vlogg, och framför allt T's reaktion, weltklasse!
T säger ofta roliga saker, antagligen utan att hon förstår det själv.

Jo T är bra mycket roligare än BB fast att hon inte vet om det, precis som du säger.
BB är mest motbjudande
Citera
2021-12-15, 17:59
Medlem
talad13s avatar
Är det någon som har märkt att BB klappar sina barn på huvudet hela tiden
Citera
2021-12-15, 18:11
Medlem
Citat:

Ja han gör det rätt ofta har jag sett också
Citera
2021-12-15, 18:12
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Lägg märke till barnens tjoande i bakgrunden i sekvensen när Rask tigger donationer till ett hundköp. Han har bergis redan lovat dem att vi ska skaffa hund.

När jag var i lågstadieåldern hade jag blivit överlycklig av ett sådant löfte. Inget snack om den saken. Just därför fick jag aldrig sådana löften av mina föräldrar, för de visste att det inte var något man kunde hålla.

Det är mer klandervärt än att han bad om pengar till hundköpet utan att genomföra det. Man ska inte lova barn saker och göra dem besvikna. Det är ett ansvarslöst skitbeteende.
Jag missade det först pga lågt ljud, jag kan inte komma ihåg att mina föräldrar lovade en massa grejer som aldrig uppfylldes, sånt glömmer inte barn i första taget, två feta lögner = hund-bedrägeriet och den falska husflytten. Fyfan för dig Rask, din barnuppfostran är under all kritik och hävdar du dig vara en kickass farsa så LJUGER du.

Jul om 9 dagar, har paret fått sålt några kläder att finansiera årets klappar eller blir det brutna löften och rubiks kuber på krita under granen?
Citera
2021-12-15, 18:23
Avstängd
KungPungPats avatar
Personligen så hade jag gärna sett att Rask beställde hem hematit magneter och andra ädelstenar för att sen låta de familjemedlemmar som vill designa ett eget designsmycke till försäljning.

Då hade Rask kunnat sålt halsbandet som tex. yngsta sonen designar och döper.. eftersom han enbart behöver en bild på första exemplaret för att kunna sälja hur många som helst av halsbandet som då kan byggas genom kopiering av det första tex halsbandet.

Ädelstenarna har olika egenskaper som dom kan läsa om och välja ut de ädelstenar som dom känner bäst för.

Då hade sönerna alltså fått tjäna egna pengar på att designa sitt egna designsmycke.. och det hade inte varit barnarbete eftersom ingen tvingar dom som när dom blir uthängda på youtube.

Tex om halsbandet med namnet Walters Finest fanns till salu och bestod av 90% hematitmagneter för ökad blodcirkulation och påskyndad läkning samt 10% svart tourmaline som jordar och rensar bort strålning, gifter och föroreningar i luften runt om den..

folk hade lätt betalat 100-200 kronor för att sånt halsband fast Rask hade bara betalar typ 2 dollar för stenarna medans värdeökningen görs av riktigt arbete i form av byggandet av halsbandskopior.

Eller varför inte halsbandet Luddes Deluxe som kanske består av 50% hematit och 40% kopparkulor och 10% labradorit för framkallandet av mer drömmar. Med ett snyggt hänge av koppar.

Folk hade betalat 200-300 enkelt för ett sånt halsband och då hade Rask kunnat ge Ludde typ 90% av pengarna medans han behåller 10% själv för att Rask blir den som säljer hans familjs smyckeskonst.

Jag tror att han hade tjänat bra på det eftersom han gör det ju på ett bra och ärligt sätt genom värdeökning genom konstruktion av smycken istället för att beställa hem något billigt skit och sälja det för ett dyrare pris som att Rask inte fattar att värdeökningen inte har gjorts för att han beställer hem nånting och skickar iväg det för att då tjäna ungefär samma summa som hans unge hade tjänat på 30 minuter genom att bygga en smyckeskopia som han får några hundringar för att göra.. och tycker säkert att det är roligt och givande också att lära sig att tjäna pengar genom värdeökning i tidig ålder istället för att bli en bedragare som sin far som inte fick lära sig om värdeökningar för vinstsyften i tidig ålder och det slutade med att han tiggde pengar på internet och tillåmed bedrog främlingar på 15 000 kronor genom att använda sina barn och några väl utvalda lögner för att få folk att ge honom pengar.

Rask verkar ju se det som en lyckad värdeökning av livestream genom att lura folk att donera en större summa istället för att tigga småsummor dagligen. Totalt onödigt och omoraliskt.
Citera
2021-12-15, 19:00
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:

Lösa snoozers får väl snus på fingrarna. Barnens huvuden är närmare handen är vad kranen är.
En smart slöfock klappar därför sina barn på huvudet efter att varje prilla har lagts in.
Det är så man jobbar smart genom att bevara den värdefulla energi som det kostar att gå till kranen och spola av fingrarna.

Folk har mycket att lära av baronen.

Jag tycker Bajsbarnet vore ett bättre namnval på serien om hans barndom.

Skitungen kan ju vara vem som helst men bajsbarnet förstår man ju direkt att det är bajsbaronen innan han blev baronen.
Citera
2021-12-15, 19:12
Citat:
Ja, som en accessoar, eller ett husdjur. Sen den obligatoriska bro'fisten samt upprepandet vad är viktigast av allt- körlek och familj
Citera
2021-12-15, 19:22
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Jo T är bra mycket roligare än BB fast att hon inte vet om det, precis som du säger.
BB är mest motbjudande
Hennes reaktion här e också rätt rolig.

-Jaså!
-Va?
Funderar å petar på glajerna innan hon svarar.
-Jaha!

https://youtu.be/0dUuW9riOl4?t=281
Citera
2021-12-15, 20:31
Medlem
talad13s avatar
Jag tror rask har utvecklat en taktik omedvetet för att hantera alla sina misstag och sin pinsamhet.

Det krävdes helt enkelt för mycket av honom för att copea med all den skit han gjort genom åren på YouTube. Så för att kunna hantera sina alla sina misstag som är i det förflutna gör han nya misstag i nutid.

På så sätt kan han kontrollera narrativet på nytt, om han släpper något riktigt cringe nu så får han en ny chans att försvara sitt beteende. Och denna gången kanske han lyckas övertala flashback, lyckas han med det så bekräftar det ju att han hade rätt när han fick kritik för sitt tidigare så gott som identiska beteende.

Sen blir det också ett argument för att "JAG BARA ÄR SÅN MÄNNISKA NATURLIGT, KOLLA JAG HAR INTE SLUTAT MED ATT SKÄMMA UT MIG, FÖR JAG KAN INTE SLUTA DET ÄR SÅ JAG ÄR". Istället för ta tag i sitt liv, växa upp och erkänna alla misstag. För saken är den att om han slutar skämma ut sig själv och sin familj, blir ju det ett erkännande i att han faktiskt var pinsam och dum i huvudet. Varför skulle han annars ändra på sitt beteende om det inte finns något fel med det?
Citera
2021-12-15, 20:42
Medlem
knark-kungens avatar
Tror ni Carl-Fredrik bölar i dokumentären? Såna där stora fina krokodiltårar som på kyrkogården.

Att medverka i en dokumentär rörande psykisk ohälsa, är det verkligen ett bra sätt att "jobba med sig själv"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in