Citat:
Med tanke på hur han piskar upp samtliga av oss hatare i tråden natt efter natt så kan det knappast gå någon nöd på ohälsobaronen.Jag tycker vissa ska tagga ner lite i sina diskussioner mot Rask.
Rask är en människa, precis som vi.
Han mår uppenbarligen inte psykiskt bra, give him a break. Vill inte läsa att en pappa i Trosa har tagit sitt liv.
Innan någon börjar citera mig så vill jag vara tydlig med att jag inte tycker Rask har betett sig bra på sina plattformar, många osmakliga videos. Att göra videos om den psykiskt sjuka Lenn*rt Bl*dh var väldigt osmakligt, även för L's anhöriga.
Jag tycker dock som sagt att vissa ska softa lite. Alltid bra med vuxna diskussioner, men det är långt från alla inlägg här.
Skål!
Rask är en människa, precis som vi.
Han mår uppenbarligen inte psykiskt bra, give him a break. Vill inte läsa att en pappa i Trosa har tagit sitt liv.
Innan någon börjar citera mig så vill jag vara tydlig med att jag inte tycker Rask har betett sig bra på sina plattformar, många osmakliga videos. Att göra videos om den psykiskt sjuka Lenn*rt Bl*dh var väldigt osmakligt, även för L's anhöriga.
Jag tycker dock som sagt att vissa ska softa lite. Alltid bra med vuxna diskussioner, men det är långt från alla inlägg här.
Skål!
Men för att vara seriös för en stund så är det flera av oss som på riktigt faktiskt försöker och/eller har försökt hjälpa killen. Om han bara kör på i samma gamla hjulspår år efter år, och skyller ifrån sig på yttre omständigheter hela tiden så hjälper det ingen, minst av allt honom själv eller hans familj. Det är mycket tough love i tråden, men det når tyvärr aldrig fram, vilket gör att åtminstone jag kan bli trött på killen när han kommer in och piskar mig med sina solida motargument. Ingen av oss VILL se Rask fara illa. Jo, kanske en rödvinskärring, men det kan jag typ ha förståelse för att hon vill också.
Vi ska komma ihåg att ett förvärvsarbete med fasta timmar att förhålla sig till är EXAKT vad han behöver i nuläget, oavsett vad hans daltande psykologer säger. Off-topic: Jag har varit där själv, helt borta från verkligheten alldeles för länge, och jag kunde inte ta mig ur det oavsett hur många instanser jag mellanlandade i (psykolog, psykakut, medicin, utredning, mediciner). Till slut hade jag bara mig själv kvar och testade det absolut sista som erbjöds och det jag avskydde som mest att ens tänka på: arbete. Det var pissdåligt betalt och låg i nivå med vad en magmysare hade kunnat klara av en bra dag, men det FUNKADE. Och nog för att nästan alla på Flashback kryddar sina lönespecar, men idag betalar jag faktiskt mer i skatt varje år än vad Rask tjänat i vita pengar under hela sin livstid.