2021-12-03, 22:49
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tycker vissa ska tagga ner lite i sina diskussioner mot Rask.

Rask är en människa, precis som vi.
Han mår uppenbarligen inte psykiskt bra, give him a break. Vill inte läsa att en pappa i Trosa har tagit sitt liv.

Innan någon börjar citera mig så vill jag vara tydlig med att jag inte tycker Rask har betett sig bra på sina plattformar, många osmakliga videos. Att göra videos om den psykiskt sjuka Lenn*rt Bl*dh var väldigt osmakligt, även för L's anhöriga.

Jag tycker dock som sagt att vissa ska softa lite. Alltid bra med vuxna diskussioner, men det är långt från alla inlägg här.

Skål!
Med tanke på hur han piskar upp samtliga av oss hatare i tråden natt efter natt så kan det knappast gå någon nöd på ohälsobaronen.

Men för att vara seriös för en stund så är det flera av oss som på riktigt faktiskt försöker och/eller har försökt hjälpa killen. Om han bara kör på i samma gamla hjulspår år efter år, och skyller ifrån sig på yttre omständigheter hela tiden så hjälper det ingen, minst av allt honom själv eller hans familj. Det är mycket tough love i tråden, men det når tyvärr aldrig fram, vilket gör att åtminstone jag kan bli trött på killen när han kommer in och piskar mig med sina solida motargument. Ingen av oss VILL se Rask fara illa. Jo, kanske en rödvinskärring, men det kan jag typ ha förståelse för att hon vill också.

Vi ska komma ihåg att ett förvärvsarbete med fasta timmar att förhålla sig till är EXAKT vad han behöver i nuläget, oavsett vad hans daltande psykologer säger. Off-topic: Jag har varit där själv, helt borta från verkligheten alldeles för länge, och jag kunde inte ta mig ur det oavsett hur många instanser jag mellanlandade i (psykolog, psykakut, medicin, utredning, mediciner). Till slut hade jag bara mig själv kvar och testade det absolut sista som erbjöds och det jag avskydde som mest att ens tänka på: arbete. Det var pissdåligt betalt och låg i nivå med vad en magmysare hade kunnat klara av en bra dag, men det FUNKADE. Och nog för att nästan alla på Flashback kryddar sina lönespecar, men idag betalar jag faktiskt mer i skatt varje år än vad Rask tjänat i vita pengar under hela sin livstid.
Citera
2021-12-03, 22:56
Avstängd
Citat:

Han mår uppenbarligen inte psykiskt bra, give him a break. Vill inte läsa att en pappa i Trosa har tagit sitt liv.

Haha. Det finns två personer i landet som ALDRIG kommer att begå eller ens överväga självmord oavsett om hela världen skulle håna och tracka dom 24/7/365 och det är MagmysMicke och Rask.

Det finns väldigt många likheter hos dom två och här är ännu en.
Citera
2021-12-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Med tanke på hur han piskar upp samtliga av oss hatare i tråden natt efter natt så kan det knappast gå någon nöd på ohälsobaronen.

Men för att vara seriös för en stund så är det flera av oss som på riktigt faktiskt försöker och/eller har försökt hjälpa killen. Om han bara kör på i samma gamla hjulspår år efter år, och skyller ifrån sig på yttre omständigheter hela tiden så hjälper det ingen, minst av allt honom själv eller hans familj. Det är mycket tough love i tråden, men det når tyvärr aldrig fram, vilket gör att åtminstone jag kan bli trött på killen när han kommer in och piskar mig med sina solida motargument. Ingen av oss VILL se Rask fara illa. Jo, kanske en rödvinskärring, men det kan jag typ ha förståelse för att hon vill också.

Vi ska komma ihåg att ett förvärvsarbete med fasta timmar att förhålla sig till är EXAKT vad han behöver i nuläget, oavsett vad hans daltande psykologer säger. Off-topic: Jag har varit där själv, helt borta från verkligheten alldeles för länge, och jag kunde inte ta mig ur det oavsett hur många instanser jag mellanlandade i (psykolog, psykakut, medicin, utredning, mediciner). Till slut hade jag bara mig själv kvar och testade det absolut sista som erbjöds och det jag avskydde som mest att ens tänka på: arbete. Det var pissdåligt betalt och låg i nivå med vad en magmysare hade kunnat klara av en bra dag, men det FUNKADE. Och nog för att nästan alla på Flashback kryddar sina lönespecar, men idag betalar jag faktiskt mer i skatt varje år än vad Rask tjänat i vita pengar under hela sin livstid.

Håller med! Bajsbaronen är för gravt narcissistiskt lagd för att förmå att ta in de allra grövsta sanningarna om hans stukade personlighet här! Vilket gör att hans syn på denna tråd inte går djupare än att han tycker att den förstör hans ansikte utåt. Vilket han även där är för gravt narcissistiskt lagd att begripa att hans ansikte utåt redan är så nedsmetat med skit det bara kan bli.
Han försöker att desperat upprätthålla en bild av sig själv som endast existerar i hans eget huvud. Längre än så förmår han inte att resonera, skulle han ha förmåga att tänka längre så hade han gjort någonting åt sin miserabla livssituation som sett likadan ut hela hans vuxna liv. Med undantag för att han med ett par års mellanrum avlar av sig och för sina handlingsförlamade lata gener vidare.
Hur han prioriterar där har inte ens han själv kunnat svara på men för någon utifrån som tittar in så ter det beteendet sig totalt efterblivet. Han har gjort noll för att ha en bättre förmåga både praktiskt, ekonomiskt och psykiskt att kunna ta hand om ett barn men skaffar fler på löpande band. För honom som stolt använde tejp som preventinmedel redan som barn så kan det väl inte vara så svårt att i vuxen ålder klara av att använda sig av det 🤦‍♂️
Citera
2021-12-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Haha. Det finns två personer i landet som ALDRIG kommer att begå eller ens överväga självmord oavsett om hela världen skulle håna och tracka dom 24/7/365 och det är MagmysMicke och Rask.

Så så länge han inte tar sitt liv så är det okej att håna/tracka så mycket man vill?? Oavsett hur dåligt han mår av det, bara för att han inte skulle klara av att ta livet av sig.
Citera
2021-12-03, 23:01
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA

Snyggt inlägg!

Ja, jag vet att du och ett gäng till faktiskt vill Rask väl. Samtidigt finns det några i tråden, som i mina ögon, bara vill trycka ner Rask. Jag skulle ha varit mer tydlig i mitt inlägg, vill inte att det ska uppfattas som jag drar alla i tråden över en kam.

Hur som helst så är det respekt till dig!
Fint av dig av att du delade med din egna bakgrund som inte har varit felfri, vi alla är människor i slutet av dagen. Ska man komma närmare Rask så behövs det att folk skriver sin egna historia, precis som du. Jag tror det är lättare för Rask att ta emot kritik från folk som själva är öppna med att dom har gjort misstag i livet, vilket vi alla har gjort!

Återigen, respekt my man.
Senast redigerad av Fricky 2021-12-03 kl. 23:03.
Citera
2021-12-03, 23:02
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2

Även fast du inte tar ditt liv så kan du fortfarande må lika psykiskt dåligt som dom människorna som väljer att ta den enkla vägen.

Jag förstår inte riktigt ditt argument.

Är det lugnt att trycka ner någon människa eftersom att personen i frågan inte är kapabel till att ta sitt liv?

Haha kom igen, det är precis detta jag menar.
Citera
2021-12-03, 23:10
https://youtu.be/YmlFgERY-Io

Här är mer av hur livet ska levas, brofists, rapar och liten E "lär" sig fula ord

Här pratas det om semesterplaner, high chaparall..2019, kick-as farsan riktigt briljerarsom jobb, tex så berättar rasken att Tessan vill bli polis, men du får inte det, säger han och filmar henne,
https://youtu.be/aZc6c35P3GA
Raskis visar hur han städar och multitaskar..petar näsan, kloff
Sen så berättar kick-as farsan om hur kor avlivas, på ett sätt som inte är lämpligt eller ens sant
Vill minnas att W inte åt kött på väldigt länge efter det

Måste varna för nattningen av W... rasken är vidrigt självupptagen, det är JAG JAG JAG
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-12-03 kl. 23:25.
Citera
2021-12-03, 23:15
Medlem
Citat:
Snyggt inlägg!

Ja, jag vet att du och ett gäng till faktiskt vill Rask väl. Samtidigt finns det några i tråden, som i mina ögon, bara vill trycka ner Rask. Jag skulle ha varit mer tydlig i mitt inlägg, vill inte att det ska uppfattas som jag drar alla i tråden över en kam.

Hur som helst så är det respekt till dig!
Fint av dig av att du delade med din egna bakgrund som inte har varit felfri, vi alla är människor i slutet av dagen. Ska man komma närmare Rask så behövs det att folk skriver sin egna historia, precis som du. Jag tror det är lättare för Rask att ta emot kritik från folk som själva är öppna med att dom har gjort misstag i livet, vilket vi alla har gjort!

Återigen, respekt my man.

Där har du dock totalfel. ”Lättare för Rask att ta emot kritik”
En narsicist KAN INTE ta kritik hur mycket du än skulle sockerströ det budskapet du försöker förmedla. De flesta som fakriskt försökt på ett snällt och bra sätt att ge honom tips och konstruktiv kritik för att fakriskt hjälpa honom har ha antingen ignorerat, hängt ut eller blockerat. Har du missat att hans beteende sett ut så sedan hans ritblock till nylle dök upp på You Tube? 🤔
Citera
2021-12-03, 23:44
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Så så länge han inte tar sitt liv så är det okej att håna/tracka så mycket man vill?? Oavsett hur dåligt han mår av det, bara för att han inte skulle klara av att ta livet av sig.
Han kommer inte ta livet av sig, då skulke han inte få höra snacket efteråt. Rasken är för egenkär, så det är uteslutet. Han bara måste bli en känd välavlönad influenceryoutuberkreatööör, som kan knäppa alla haters på näsan. Det tragiska är att han vägrar inse att han är närmre gubbe nu, han fick aldrig en blomstrande karriär, han har inte ens en egen firma, eller företag eller kalla det vad du vill, det är farfar som står för fiolerna. Farfar är bankomat, pinsamt. Hans dåliga mående, vill han ha, därför gör han inget åt det.
Citera
2021-12-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han kommer inte ta livet av sig, då skulke han inte få höra snacket efteråt. Rasken är för egenkär, så det är uteslutet. Han bara måste bli en känd välavlönad influenceryoutuberkreatööör, som kan knäppa alla haters på näsan. Det tragiska är att han vägrar inse att han är närmre gubbe nu, han fick aldrig en blomstrande karriär, han har inte ens en egen firma, eller företag eller kalla det vad du vill, det är farfar som står för fiolerna. Farfar är bankomat, pinsamt. Hans dåliga mående, vill han ha, därför gör han inget åt det.

En del av svaret till dig blir ett citat som förklarar det hela mycket bättre än vad jag någonsin skulle kunna, tyvärr.

Den andra delen ifrågasätter jag extremt mycket. Tycker mig inte sett något bevis överhuvudtaget på att Rasken skulle vilja må dåligt. Jag kan köpa att han inte gått på trådens populära tema att "arbeit mach frei", och detta till trots att jag själv tror att rätt arbete absolut skulle ge Rask ett hälsosammare liv. Men att Rask vill lösa sin ohälsa på något annat sätt än just arbete, är fortfarande extremt långt ifrån att han skulle vilja må dåligt.

Här kommer det fantastiska citatet. Riktig tumme upp på detta. Som sagt, betydligt mycket bättre än vad jag själv kunnat prestera.

Citat:
Även fast du inte tar ditt liv så kan du fortfarande må lika psykiskt dåligt som dom människorna som väljer att ta den enkla vägen.

Är det lugnt att trycka ner någon människa eftersom att personen i frågan inte är kapabel till att ta sitt liv?
Citera
2021-12-04, 00:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Nej det sa jag verkligen inte. Jag menade bara att man inte behöver vara orolig för att han ska det.

Jag tycker för övrigt inte att någon trackar honom öht. Hånar? Ja i bland men bara när han själv verkligen ber om det.

Citat:

Haha kom igen, det är precis detta jag menar.

Läs ovan, jag sa aldrig att det var ok utan bara att det inte finns nån anledning att fundera på det då det aldrig kommer att hända.

För övrigt är det skrattretande med folk som aldrig lär sig begreppen "trots att" och "även om". "Även fast".....idiot.
Citera
2021-12-04, 00:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tycker vissa ska tagga ner lite i sina diskussioner mot Rask.

Innan någon börjar citera mig så vill jag vara tydlig med att jag inte tycker Rask har betett sig bra på sina plattformar, många osmakliga videos. Att göra videos om den psykiskt sjuka Lenn*rt Bl*dh var väldigt osmakligt, även för L's anhöriga.

Jag tycker dock som sagt att vissa ska softa lite. Alltid bra med vuxna diskussioner, men det är långt från alla inlägg här.

Skål!
När hans ena målsägare försökte ta sitt liv och hamnade i respirator p ga av hans och hans mammas trakasserier så gjorde han en hel video om att det inte var hans fel .. människor väljer själva och lite snack på nätet kan inte påverka ...

Så för min del hoppas jag faktiskt att han hamnar där och ligger och suger på sin egen karamell ... gärna att det han väljer dessutom är kvävande och ger stora smärtor innan han dör...

Det kommer vara hans eget val -- och alla i den här tråden har rena samveten .. eftersom han valt själv .. och för en gångs skulle ett val som gynnar andra än honom själv...

Så ser jag på det.
Senast redigerad av micro113 2021-12-04 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in