Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Brorsan kommer inte klara att stå upp mot rasken, han har levt under brorsans domderande och gapande hela livet. Många aspiesar är väldigt ljudkänsliga, tänk att befinna sig med rasken som ska läxa upp dig och få dig att inse att du har fel och han har rätt. Säger rasken att det finns två söndagar på en vecka, då gör man bäst i att hålla med
SÅÅ ÄÄÄR DEEEET!
Tillslut orkar man inte, varför skulle hans bror dränera sig själv på energi på en skithög som springer i full fart mot ruinens brant? Man kan inte rädda alla, det är denna tråd ett bra exempel på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Det är ju bara så synd att det enbart är några riktigt skarpa hjärnor här i tråden som begripit hur det står till i familjen Rask. Tycker bara det är lite konstigt, att skolan inte fattar hur synd det är om barnen och hur mobbade dessa är och hur utanför och utan vänner de är.
Varken Ts föräldrar, som enligt tidigare uppgifter ofta barnvaktar har fattat hur psykisk misshandlad hon är, eller hennes vänner. Inte heller har någon som hon haft kontakt med via arbetet fattat det.
Rasks bror med flickvän har också helt missat det. Socialtjänsten, som vi också vet har utrett familjen har också helt bommat hur utanför och mobbade barnen är, och missade också helt att T lever under fruktansvärd psykisk misshandel.
Även Lets feast, helt bommat det.
Men right, det är jag som inte riktigt klarar av att begripa den komplexa situationen som råder i familjen.
Skolan missar det hela varför?? För att den bara är dålig eller?
Socialtjänsten missar det varför?
Ts föräldrar, varför har inte de klarat av att se läget för, för att de är för medberoende?
Rasks lillebror med flickvän, som i varje fall uppges ha en relativt återkommande kontakt, är det samma sak där, för medberoende? Eller är han bara lika korkad som mig?
Om T nu är under en hemsk psykisk misshandel, varför har inte någon av de kollegor som T enligt tråden haft tajt kontakt med, märkt av något? Hade väl till och med varit iväg på kryssningar. Skulle de också vara för medberoende eller?
Visst, jag kan ju ha helt fel här. Socialtjänsten kan ju ha fått in massvis med anmälningar från skola, Ts föräldrar och hennes kollegor. Kan ju ha satt in massvis med åtgärder, som Rask kan lyckats ha dölja.
Men vilket är det mest troliga, att Rask lyckas dölja allt det eller att Micro, en användare som flertalet tillfällen spridit negativa saker om Rask är den som kanske inte har helt rätt??
Förresten, kom på, även kriminalvården har helt missat att Rasken misshandlar sin fru, psykiskt.
Vad är det nu, 4-5 verksamheter som misslyckats med sitt kompetensområde??
Skola, sjukvård, socialtjänst och kriminalvård. Fast nog borde väl hemtjänst som vad jag förstår i Trosa även utför boendestöd ha i sitt kompetensområde att upptäcka dåliga levnadsförhållanden. Så vi avrundar till 5 verksamheter kan jag tycka. Plus Rask familj och Ts familj.
Men åter, det är ju jag som är för dum för att förstå den komplexa situationen.
Återigen visar du på stor okunskap, jag undrar om du ens har sett en av Baronens drygt 800 olika videos?
Du har stora kunskapsluckor, jag har sett allt och har doktorerat i ämnet, du är en liten n00b som inte har varken personlig erfarenhet att leva ihop med en narcissist, du vet själv inte hur effektiva dom kan vara i sitt duperande tydligen och är bestämt introdd med att våra myndigheter ska kunna rädda upp alla utsatta barn, tror du det står
ABUSED I pannan på ungarna? Psykisk misshandel ger inga blåmärken.
Att Rask utövar gaslightning mot sin fru är
fakta, beviset på detta finns i en MÄNGD olika lives och videos, varför du inte kan se detta vet jag ej, du kanske har lika välutvecklad emotionell intelligens som en robot.