2021-12-04, 11:05
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Varför ångrar du det? Du får du ju tiden över till vettigare saker än att se han gapa o skrika om ingenting lol
Kanske för jag tycker om att se när han gapar, skriker och mästrar människor.

Han är grandios som ingen annanstans på insta..
Citera
2021-12-04, 11:06
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Att bli bannad från Bajsmannens insta är ett av mina största regrets här i livet.

Hur går det med oljorna, BB sålde för 50.000 i nånstans hävdade han bestämt
Bannad, han gör inte sånt, det var förut för kanske 5 dagar sen, nu är han modig och vågar brösta upp för att svara på alla haters ftågor.. skräms inte av hans yttre, när han spänner blicken och skriker, han är en snäll ärlig kick-as farsa, kärleksguden patRASK 🤜
Citera
2021-12-04, 11:07
Medlem
Ser att det är diskussion om att man vill hjälpa Rask och så. Jag är lite kluven inför Rask. Å ena sidan är han extremt jävla otrevlig, å andra sidan så kan han ju någonstans inte hjälpa att han är det, samt att han har en familj att ta hand om, som inte gjort någonting.

Det jag försöker göra är att få Rask att förstå att han faktiskt är helt sjukt cringe i dagsläget. Han beter sig på ett patetiskt sätt. Det finns inte mycket att respektera i hur Rask lever sitt liv idag.

Rask har länge haft en känsla av att han är lite finare, lite bättre. Det har varit uppklätt i kavajer, finskjortor, rockar, märkeskläder, dyra solbrillor, mercedesbilar, oxfilé, klockor, ja ni vet. Vad jag vill ha sagt är att det är en väldigt stor kontrast mellan den han vill vara och den han faktiskt är.

Han är arbetslös, går hemma och drar fötterna efter sig, får pengar av sina släktingar för att försörja sig, tigger på kvällarna via Swish, har inte råd att göra grejer med sin familj, bor i en hyresrätt, sitter och munhugger på youtube med sunkigt folk över sunkiga grejer. Han är en luffare rent ut sagt.

Därför kallar jag honom Oxelösundsbaronen. Men det är lite med glimten i ögat. Rask tar det personligt, han tycker att jag slänger runt med öknamn. Det är inte vad det handlar om. Jag vill förmedla till Rask att ingen annan ser den där killen han själv tror att han är, det blir bara patetiskt när ett uppenbart socfall leker flashig. Men det är viktigt att förtydliga, det är inget mot Rask personligen, det är hans beteende som är problemet.

Sen hans gråtande och skyltande med sin psykiska ohälsa är också ett sånt jävla lågvattenmärke. Jag brukar gå tillbaka och kolla ”JAG MÅR INTE BRA”, för det är fascinerande att kolla på när en vuxen man verkligen gör allt för att visa upp hur dåligt han mår. Men mest av allt är det cringe. Det är så sjukt pinsamt att se en 30-åring klämma fram tårar inför en kamera. Jag önskar i all välmening att Rask förstår det och tar ned videon med detsamma. Känner man Rask rätt så är det något han kommer förstå tids nog, och plocka ned för han inser det skämmiga. Precis som med mycket annat han lagt upp på tuben genom åren.

Rask kan få bra stöd och hjälp, det är jag övertygad om. Genom att lära sig att se sig själv ur andra människors perspektiv. Det är hans avsaknad av den egenskapen som gör att han hamnat i en situation där väldigt många tycker illa om honom. Han måste förstå att det inte handlar mycket om att folk bara hatar för hatandets skull. Han har ett beteende som sticker i ögonen på folk.
Citera
2021-12-04, 11:09
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Bannad, han gör inte sånt, det var förut för kanske 5 dagar sen, nu är han modig och vågar brösta upp för att svara på alla haters ftågor.. skräms inte av hans yttre, när han spänner blicken och skriker, han är en snäll ärlig kick-as farsa, kärleksguden patRASK 🤜
Jag tror hans block-list är 4 siffrig.

Noterar att BB köpt ny hoodie, det var väl en vettig prioritering när familjen svälter..

Jag undrar hur mycket Thessans skuld ökat, är den uppe i 300 tusen ännu?

"Alla har väl haft lite dålig ekonomi någon gång" -Thessan 2021
Senast redigerad av knark-kungen 2021-12-04 kl. 11:12.
Citera
2021-12-04, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hur mycket vill han ha för rishögen?

Ändå ett klokt ekonomiskt beslut, bil är dyrt och kostar flera tusen I månaden, paret blöder pengar med ett skämt till inkomst, BB kan gott gå till brevlådan två dagar i veckan, det kommer göra honom gott, Thessan kan låna Edwards sparkcykel till jobbet.
Det måste man kontakta honom privat för..
Citera
2021-12-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Inget brott har begåtts. Eller jo, Rask begick ett antal brott, sen undslapp han själva straffet genom att utnyttja en psykiskt sjuk mans missriktade välvilja.

Du har fått något om bakfoten. ”Straffet” var att två gånger i månaden ha möten med frivården. Något han uppskattade och gärna hade fortsatt med frivilligt.

Rask gillar att bli utredd, gå i terapi, vara hos psykologer, osv. För det är tillfällen där han får göra det han gör bäst, prata om sig själv.
Citera
2021-12-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det måste man kontakta honom privat för..

Tror bilen låg uppe för 19 när han köpte den, budgeten var på 10k då så han lär prutat en del.

Är det dags för service eller något som pajat på bilen som gör att han vill kränga den innan den är okörbar, billigare och bättre bil lär han knappast hitta, eller är det julklappar till barnen som ska inhandlas.

Lägg gärna upp print på hans ig inlägg, jag är en av dom som blivit blockad då han ”kunde” ta kritik, trots att jag med bild och namn syns.
Citera
2021-12-04, 11:41
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Man bör absolut inte arbeta under sin föräldraledighet, det är väl till och med ett brott. När det gäller att ta hand om sin dotter, så gör man inte det dygnet runt, bara för att man råkar vara ledig på dagarna. Dygnet har 24 timmar, och 8 av dessa borde T vara hemma och vaken, vilket alltså gör att hon också kan passa på att umgås med A.

Det beror ju helt på hur du lägger upp din pappaledighet, jag har jobbat under båda mina, allt handlar om upplägget med Försäkringskassan o arbetsgivare. Nu förstod du säkert att det inte var poängen i mitt inlägg, men vill man misstolka och påpeka strunt så.

Oavsett upplägg jobbar ju inte rask alls, samt så sitter han här o skriver dagtid som nattid, ska man vara en alert och bra förälder som samspelar med sin bebis så bör man kanske sova på nätterna och vara en bra förälder på dagarna, laga mat, tvätta, städa när ungen sover osv. Speciellt då Alex ooooomöjligt kan laga deras wtmat när Astrid är vaken.
Citera
2021-12-04, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Den här advokaten som nu är inkopplad skulle ju kunna ta en titt på Raskens material som inbegriper Ulf och gå igenom det för att se om något brottsligt begåtts? Fakta är ju att i förtalsmålet så har den dömde inte betalat något skadestånd, och enligt min subjektiva rättsuppfattning så är det något som inte står rätt till här..

Skulle säkert kunna falla in under ocker.
Citera
2021-12-04, 11:50
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Du har fått något om bakfoten. ”Straffet” var att två gånger i månaden ha möten med frivården. Något han uppskattade och gärna hade fortsatt med frivilligt.

Rask gillar att bli utredd, gå i terapi, vara hos psykologer, osv. För det är tillfällen där han får göra det han gör bäst, prata om sig själv.
De mötena som han kunde utföra hemifrån via datorn. Ingen skillnad eller kännbart alls. Utan han fick någon som tvingades lyssna på hans senastf skitsnack win-win för rask
Citera
2021-12-04, 12:33
Medlem
micro113s avatar
Fett kul att Rasks lilla fanclub tror att det är olagligt att tycka illa om Rask.

Förhoppningsvis förklarar den där advokaten hur det ligger till med den saken. Jag förstår att advokaten inte ville ta sig tid mitt i natten och reda ut begreppen.
Citera
2021-12-04, 13:22
Medlem
Från hans tiggarlajv just nu: Bilen säljs för att ha råd med julklappar till barnen och betala vissa räkningar. Herregud alltså.

Det är för övrigt ett år sedan han kom tillbaka från sin sjukskrivning (pga sin ångest). Ett år senare och det är fortfarande hans go-to ursäkt för att inte jobba.
Senast redigerad av Froge 2021-12-04 kl. 13:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in