2021-09-14, 16:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Kanske är någon samlarsko eller dyr modesdoja. Finns begagnade skor som går för 100 tusen belopp. Jag själv hade väldigt gärna köpt ett par Nike från det kollektiva självmordet med Heavens Gate men såna belopp kan jag nog inte lägga ut. Och gissningsvis är det inte heller dom skorna som Rask sitter på. Vad är det för skor som säljes kan någon ge den informationen? Instagram är bortom min generation.
Nej, det är knappast några sådana skor.
Adidas - lite skitiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Kläder/skor osv som säljes på Tradera tycker jag ofta är grymt ställe att köpa något på. Man behöver inte alltid något sprillans nytt.

Finns många medel som gör skorna väldigt rena, samt bakteriedödande medel + köpa ny sula. Då kan skorna se helt nya ut.
Skorna på bilden är inte rena.
Citera
2021-09-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0shi
Nu händer det saker! T säljer Rasks skor på sin instagram, passa på!
Wow! En youtubers gamla använda skor, jag köper dom direkt!
Citera
2021-09-14, 16:35
Medlem
Asså jag har full förståelsen när ”influencer” som ben mitkus anis don demina Joakim Lundell som har genuina klädintressen säljer plagg som kostat 10 20 ibland 30k, så kommer rask och säljer 2 par smutsiga addidas skor från trosas finaste kvarter, börjar nästan tycka synd om snubben, tiggeriet går inte som planerat och sista veckan innan barnbidrag går inte ihop och saker måste krängas

Edit: förlåt menar inte att skratta men snubben verkar verkligen inte förstå att han måste skaffa sig en stadig inkomst då hade man inte behövt sälja sin vinterjacka som han älska, kränga gamla skor som är värda Max 100 Kr. *knack knack* vem där? Handläggaren på ARBETSFÖRMEDLINGEN!
Senast redigerad av razerdayzer 2021-09-14 kl. 16:38.
Citera
2021-09-14, 16:44
Avstängd
KungPungPats avatar
Rask kunde väl ha tagit hand om sin far eftersom staten betalar ut lön till dom som tar hand om närstående som då slipper belasta ålderdomshem och sjukhus.

Lol fast Rask hade väl inte varit kapabel till detta med tanke på vilket offer som Rask har blivit på grund av fadern.. och hur svårt det är att förlåta när man tror att förlåtelsen vore som att ge en present till den man hatar lol.

Kom ihåg att aldrig bli som Rask och Jockeboy som är okapabla till att förlåta.. och väljer hämdaktioner framför förlåtelse som bör göras för ens egen skull och inte för nån annans skull.

Folk som inte kan förlåta blir ju som dessa youtubers som hänger ut folk och gnäller om vilka offer dom är.

Första missbruksbloggen var väl ganska tydlig om man ser på oförlåtsamheten i Rask som tillåmed villa bestraffa sin far för att han var hög, genom att vråla och skrika tills fadern går ut i en ambulans och belastar sjukvården för att Rask vill det och anser sig ha rätt till att bestraffa fadern på det viset.
Citera
2021-09-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Kanske är någon samlarsko eller dyr modesdoja. Finns begagnade skor som går för 100 tusen belopp. Jag själv hade väldigt gärna köpt ett par Nike från det kollektiva självmordet med Heavens Gate men såna belopp kan jag nog inte lägga ut. Och gissningsvis är det inte heller dom skorna som Rask sitter på. Vad är det för skor som säljes kan någon ge den informationen? Instagram är bortom min generation.
Adidas superstar, en av världens vanligaste skor och enligt mig köpte han den fulare modellen (stor läpp). Han ska vara glad om någon orkar slänga dom åt han.

Jag undrar vad Rask ska ha på fötterna för jag tror det där är dom två enda paren han äger, går man aldrig ut behöver man iofs inga skor, han kanske hade tänkt rocka sina kängor fram tills våren.
Citera
2021-09-14, 16:57
Medlem
Fan, det måste eka väldigt tomt i kassan om dom måste sälja gamla adidasdojjor. Det är nästan som att någon av de vuxna i hushållet borde ta sig ner till Arbetsförmedlingen och söka jobb…
Citera
2021-09-14, 17:03
Avstängd
KungPungPats avatar
Det här med att sälja gammla skor kan väl vara en repris på Rask "jag blev förtalad med jag dömdes för förtal så jag är ett offer".. i hopp om att någon som Uffe känner igen offret och vill hjälpa till genom donationer.

Att sälja gamla skor kan nog tolkas som ett rop på donationer genom att utmåla sig som enormt fattig och i behov av hjälp för att slippa vara ett offer som lider av dålig ekonomi.

Nån som Uffe dyker säkert upp. Det har hänt förut ju så varför skulle det inte kunna hända igen.
Citera
2021-09-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Han sa att han hade idétorka, så han googlade ”weird news” och körde högläsning. Det blev alltså en klassisk läsa från google, och lite fake-skratt på det. Avrundade med att läsa konstiga erkännanden från hans insta. Dåligt ljud också för han använde en skitdålig mygga. 2/10 små Baroner får den av mig!

Hans insta är mest tjat om hans mirakelolja nuförtiden, blandat med succékonceptet ”erkänn din mörkaste hemlighet”.

Åh fan det lät sådär. Han har verkligen ingen kvalitetskontroll på sina videos, man förlorar snarare på att lägga ut skit än att låta bli. Men han försöker väl få upp statistiken. Vad tror vi om dagens videosläpp blir det en banger (om de blir något)
Citera
2021-09-14, 17:32
Medlem
Spritnotas avatar
Gällande skatta på swish:

Banken kan självklart se varenda swish, och därför kan Skatteverket få tillgång till uppgifterna. Återstår dock att knyta dem till hans yrke, antar jag. Om det är Rask som ska bevisa att det rör sig om gåvor eller Skatteverket som ska bevisa det är en inkomst, vet jag inte.

En kvart innan han drar igång en live kan han ha fått en swish utan meddelande från sin bror för att de käkat pizza, tankade en bil eller något annat som inte är relaterat till hans youtubekarriär.

Det mest intressanta är Ulfs stora gåva. Det lät väl "En följare jag aldrig mött, som vill vara anonym". Är det en skattefri gåva, eller klassas det som en inkomst han fick i egenskap av youtuber..? Går med lätthet argumentera för båda sidor som amatör, frågan är vad en ekonom eller jurist på Skatteverket vill driva för linje.
Citera
2021-09-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota

Banken kan självklart se varenda swish, och därför kan Skatteverket få tillgång till uppgifterna. Återstår dock att knyta dem till hans yrke, antar jag. Om det är Rask som ska bevisa att det rör sig om gåvor eller Skatteverket som ska bevisa det är en inkomst, vet jag inte.

En kvart innan han drar igång en live kan han ha fått en swish utan meddelande från sin bror för att de käkat pizza, tankade en bil eller något annat som inte är relaterat till hans youtubekarriär.

Det mest intressanta är Ulfs stora gåva. Det lät väl "En följare jag aldrig mött, som vill vara anonym". Är det en skattefri gåva, eller klassas det som en inkomst han fick i egenskap av youtuber..? Går med lätthet argumentera för båda sidor som amatör, frågan är vad en ekonom eller jurist på Skatteverket vill driva för linje.
Gåvan från Ulf till skadeståndet är utom rimligt tvivel just en gåva hur man vrider o vänder på det. Rask var skeptisk till att låta Ulf betala det först och Ulf insisterade så det går nog inte att kalla för något annat än just en gåva.
Citera
2021-09-14, 17:46
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota

Rask är ett skattenummer så det är självklart att han har skatteplikt och ska betala 40% i skatt på allt han drar in.. även gåvor/donationer från nån som kontaktat honom genom internet som är Raskens arbetsplats.

Hade han enskild firma så vore det 20% i skatt men enskilda firmor är bara för fattiga människor enligt Rask som är som en företagsexpert som vet väldigt mycket om företagande.

Skatteverket vill såklart ha sin del som dom har rätten till.. troligen även på de pengar som betalade hans skadestånd.. så det blir väl cirka 40k i skuld där trots att han tror att han nu är fri från skulder lol.

Han kontaktar säker Uffe och säger att nu försöker Skatteverket göra mig till ett offer genom att kräva 40k extra för skatt för den donationen som betalade mitt skadestånd.
Citera
2021-09-14, 17:56
Medlem
Negressdrottningens avatar
Om Rask verkligen skulle vara en skattesmitare så skulle han ertappats med det vid det här laget! SLUTA SNACKA SKIT!!! Om du läser det här Rask så vill jag veta att du äger och jag älskar dig, vi är många som älskar dig, keep upp the good work!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in