Citat:
Ursprungligen postat av
knark-kungen
Men sluta bara, du gjorde det väldigt tydligt igår att du inte ens begriper dig på detta komplexa problem familjen lider av.
Har dessutom lagt märke till att du ofta brister i kommunikationen med andra medlemmar i tråden, inget illa emot dig här, jag säger bara att du kanske inte är rätt person för att avslöja alla missförhållanden i hemmet Rask.
Låten är extremt vidrigt, kanske hade gått hem om man han var en erkänd rappare med 15m följare och ett hyfsat beat, men nu blir han bara ett gränslöst äckel som skämmer ut sig själv (som vanligt) och hela familjen.
Tycker samma, det är dessa guldkorn som soc utredarna måste ta med i utredningen.
Kanske vi borde lägga 10 must see på en usb och skicka dit.
Det är ju bara så synd att det enbart är några riktigt skarpa hjärnor här i tråden som begripit hur det står till i familjen Rask. Tycker bara det är lite konstigt, att skolan inte fattar hur synd det är om barnen och hur mobbade dessa är och hur utanför och utan vänner de är.
Varken Ts föräldrar, som enligt tidigare uppgifter ofta barnvaktar har fattat hur psykisk misshandlad hon är, eller hennes vänner. Inte heller har någon som hon haft kontakt med via arbetet fattat det.
Rasks bror med flickvän har också helt missat det. Socialtjänsten, som vi också vet har utrett familjen har också helt bommat hur utanför och mobbade barnen är, och missade också helt att T lever under fruktansvärd psykisk misshandel.
Även Lets feast, helt bommat det.
Men right, det är jag som inte riktigt klarar av att begripa den komplexa situationen som råder i familjen.
Skolan missar det hela varför?? För att den bara är dålig eller?
Socialtjänsten missar det varför?
Ts föräldrar, varför har inte de klarat av att se läget för, för att de är för medberoende?
Rasks lillebror med flickvän, som i varje fall uppges ha en relativt återkommande kontakt, är det samma sak där, för medberoende? Eller är han bara lika korkad som mig?
Om T nu är under en hemsk psykisk misshandel, varför har inte någon av de kollegor som T enligt tråden haft tajt kontakt med, märkt av något? Hade väl till och med varit iväg på kryssningar. Skulle de också vara för medberoende eller?
Visst, jag kan ju ha helt fel här. Socialtjänsten kan ju ha fått in massvis med anmälningar från skola, Ts föräldrar och hennes kollegor. Kan ju ha satt in massvis med åtgärder, som Rask kan lyckats ha dölja.
Men vilket är det mest troliga, att Rask lyckas dölja allt det eller att Micro, en användare som flertalet tillfällen spridit negativa saker om Rask är den som kanske inte har helt rätt??
Förresten, kom på, även kriminalvården har helt missat att Rasken misshandlar sin fru, psykiskt.
Vad är det nu, 4-5 verksamheter som misslyckats med sitt kompetensområde??
Skola, sjukvård, socialtjänst och kriminalvård. Fast nog borde väl hemtjänst som vad jag förstår i Trosa även utför boendestöd ha i sitt kompetensområde att upptäcka dåliga levnadsförhållanden. Så vi avrundar till 5 verksamheter kan jag tycka. Plus Rask familj och Ts familj.
Men åter, det är ju jag som är för dum för att förstå den komplexa situationen.