2021-11-30, 23:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Tror nog T tar vab om ditt scenario skulle inträffa. Ligger det dig om last?
Så om de andra är upptagna så vabbar T om utifall att han får en panikångestattack.
Det är inte lagligt och det innebär att han inte är lämplig att ansvara för barnen.

Eller menar du att attacken kommer först, sen när han så småningom kan meddela sig med omvärlden så kommer T hem?
Knappast optimalt för barnet som är där under attacken. Det är ju vad som händer under attacken som kan bli farligt för barnet.
Citera
2021-11-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är allesammans som Rask som går hemma och drar?
Ingen som arbetar, handlar, åker bort eller gör annat?
Det kanske är telefonkedja så att de ser till att den "högst kompetente" fadern inte riskerar att bli ensam med sitt barn?

På vilket sätt skulle Rask situation skilja sig det minsta från alla andra människor som någonsin varit föräldrar som varit ensam hemma??

Kunde inte min farmor med sina 14 ungar blivit plötsligt sjuk/skadad eller på annat sätt oförmögen att ta hand om dessa 14 ungar?? Hur visste man då att min farfar, som ofta låg borta under långa perioder i arbete skulle kunna meddelas/hinna hem för att vara behjälplig? Hur vet man att de närmaste grannarna, bara 5 km bort skulle kunna vara hemma och behjälplig??

Alltså ni framställer ett läge som är normalläge för samtliga föräldrar, som något som skulle tala mot Rask. Jävla lågnivåskott det har blivit efter ett par dagar. Det är ju som att tråden drar ner den gemensamma tankekraften hos vissa.
Citera
2021-11-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
På vilket sätt skulle Rask situation skilja sig det minsta från alla andra människor som någonsin varit föräldrar som varit ensam hemma??

Kunde inte min farmor med sina 14 ungar blivit plötsligt sjuk/skadad eller på annat sätt oförmögen att ta hand om dessa 14 ungar?? Hur visste man då att min farfar, som ofta låg borta under långa perioder i arbete skulle kunna meddelas/hinna hem för att vara behjälplig? Hur vet man att de närmaste grannarna, bara 5 km bort skulle kunna vara hemma och behjälplig??

Alltså ni framställer ett läge som är normalläge för samtliga föräldrar, som något som skulle tala mot Rask. Jävla lågnivåskott det har blivit efter ett par dagar. Det är ju som att tråden drar ner den gemensamma tankekraften hos vissa.

Jag håller med! Det som säga att det farligt vara ensam hemma eftersom man kan halka ner för trappen och bli rejält skadad! Eller det är för farligt att gå med barnvagn under vintern för att man kan halka och slå huvudet!
Citera
2021-11-30, 23:09
Citat:

Men rasken har sån stark ångest att han är oförmögen att ta hand om sig själv. Dessutom har han sån värk i ryggslutet och höften att han har problem att gå. Hur ska han kunna ta hand om ett litet barn när ångesten griper tag om hans kulor, hur ska han kunna klara av att ringa ett samtal? Tänk hans trauma startar en ultimat ptsd reaktion och han i vild panik skadar A som bara gnäller? Hur länge ska A sitta och gråta nerbajsad medan pappa skriker av ångest i duschen?
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-11-30 kl. 23:12.
Citera
2021-11-30, 23:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Han har själv beskrivit att han är svårt psykiskt sjuk, lider av en panikångest som slår ut honom helt och gör att han sitter och gråter i badkaret i sex timmar, samt har allehanda krämpor som hindrar hans rörelseförmåga ..
De är inget normalläge för samtliga föräldrar vare sig i nutid eller på farmors tid.
På farmors tid hade han blivit inspärrad på hospitalet och inte vårdat barn.
Citera
2021-11-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosse61
Ingen härinne verkar ha ett normalt liv eller jobb. Vem fan har tid att skriva i en tråd dygnet runt?? Skaffa er ett liv för fan.

Hehe exakt. Det skylls på att det tar bara 1 minut att skriva ett inlägg, men dessa personer skriver typ 12 timmar non stop. Tror knappast de hinner göra sitt jobb så länge de är inloggade här 😂

PS: Jag har själv inget notmalt liv eller jobb, men jag är typ första som erkänner det 😂
Citera
2021-11-30, 23:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosse61
Ingen härinne verkar ha ett normalt liv eller jobb. Vem fan har tid att skriva i en tråd dygnet runt?? Skaffa er ett liv för fan.
Rask verkar ha mycket gott om tid på sistone - och barnen verkar kräva noll uppmärksamhet.
Citera
2021-11-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har själv beskrivit att han är svårt psykiskt sjuk, lider av en panikångest som slår ut honom helt och gör att han sitter och gråter i badkaret i sex timmar, samt har allehanda krämpor som hindrar hans rörelseförmåga ..
De är inget normalläge för samtliga föräldrar vare sig i nutid eller på farmors tid.
På farmors tid hade han blivit inspärrad på hospitalet och inte vårdat barn.

Men för i helvete… När Rask säger något bra om sig själv då är det LÖGN LÖGN LÖGN JÄVLA MYTTARE!

Men…. Men är det något negativt jaaaa men då är det ”Men men LASK sa det e såå!”
Så jävla efterblivet 🤣
Citera
2021-11-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Men för i helvete… När Rask säger något bra om sig själv då är det LÖGN LÖGN LÖGN JÄVLA MYTTARE!

Men…. Men är det något negativt jaaaa men då är det ”Men men LASK sa det e såå!”
Så jävla efterblivet 🤣

Också tönkt på det!
Citera
2021-11-30, 23:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero

Så jävla efterblivet 🤣
Jag kan lugna dig med att jag är övertygad om att han ljuger om psykisk ohälsa och smärta och att det enbart handlar om att försöka få medlidande för att slippa stå för den skit han är och för att kunna lassa över allt ansvar på Therese.
Jag är också av uppfattningen att han ljuger om och använder sina anhörigas krämpor av samma skäl.

Men om vi låtsas att han talar sanning så är han oduglig som förälder.
Citera
2021-11-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
Det är inte DU eller någon i denna tråd som bestämmer vad som är bra eller dåligt! Faktiskt så kan ni inte bestämma något alls så det så!
Inte du heller. Tänka sig...
Citera
2021-11-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Inte du heller. Tänka sig...

Har jag ALDRIG sagt heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto